• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Anonym (Stinaa)
    Alvedon83 skrev 2023-07-30 22:14:48 följande:

Jag är ny på det här med att tempa, men syns det på tempen något innan ägglossning eller är det bara när det är över som tempen ändras och stiger?

Man kan misstänka att ägglossningen närmar sig när tempen b sjunker innan ägglossning. Sen vet man inte exakt när den sker, ett hjälpmedel är ägglossningstest. Sen ökar tempen om/när ägglossning skett Glad
  • Natalina1451
    Malmötjej skrev 2023-07-30 19:03:46 följande:
    Jag har hängt i dessa bim-trådarna ett par månader och fick äntligen ett plus den 13:e juli.

Nu har det värsta hänt. Vi fick missfall igår kväll (6+4). Ingen aning om det var en missed abortion eller om det faktiskt hände igår. Massa blod och klumpar. Inte varit hos gyn än men det var så pass mycket blod att det inte finns några tvivel om att det var ett missfall. 
    Mina symptom försvann tidigt i vecka 6, men har förstått att de kan komma och gå. 
    Vi har sörjt hela dagen nu och ska försöka samla ihop oss för att orka med vardagen nästa vecka. 
    Jag har läst på olika ställen att det kan vara lättare att bli gravid direkt efter ett missfall. Har ni några erfarenheter? Jag behöver hopp. 
    Hej! vad tråkigt med blod och klumpar det är ju absolut ingenting man vill se under en graviditet 😞 

jag vill dock inflika att det Kan ha gått bra ändå, om Du kan vänta och sedan testa för o se om du fortfarande är gravdo är ju det ett alternativ annara kanske du kan boka en gyntid för tidigt ultraljud för i se hur dör ser ut. Jag har varit gravid flera gånger och fått 3 barn, har blödigt kraftigt i varje graviditet i flera veckor. Fått missfall lika många gånger Som jag fått barn. Håller tummarna för er 🤞🏻 jag har alltid blivit gravid direkt efter missfall som så har resulterat i ett barn ❤️ 
  • Natalina1451

ändrar och uppdaterar listan med mitt nya bim datum då min ägglossning mest troligt blev en dag sen 

31/7-6/8 Sally101 - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/8 Janbo - 1:a barnet, 3:e försöket
    1/8 Lavendel94 - 1:a barnet, 3:e försöket
    2/8 BeeHappy - 2:a barnet, 1:a försöket
    2/8 AloeVvera - 2:a barnet, 1:a försöket
    2/8 Jennjenn91 - 2:a barnet, 2:a försöket
    4/8 Riode - 1:a barnet, 1:a försöket
    4/8 Nidje - 2:a barnet, 3:e försöket
    5/8 1986 - 3:e barnet, 1:a försöket
    5/8 SF123 - 2:a barnet, 1:a försöket
    5/8 Virrevarr - 2:a barnet, 8e försöket
    7/8 Summer13 - 3:e barnet
    9/8 Potatisbulle - 1:a barnet, 8:e försöket
    9/8 Notalonee - 2:a barnet, 3:e försöket

12/8 Lulu1987 - 1:a barnet, 8:e försöket
    12/8 Macbookpro - 1:a barnet, 3:e försöket 
    12/8-13/8 natalina1451 - 4:e barnet, 1:a försöket
    12/8-18/8 amiilee - 1:a barnet, 3:e försöket
    13/8 Horisonten - 4:e barnet, 1:a försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
    17/8 Alvedon83 - 7:e försöket efter MF
    17/8 Lina98 - 1:a barnet, 16:e försöket
    19/8 Fruffe - 2:a barnet, 4:e försöket
    20/8 Bodbod - 1:a barnet, 5:e försöket
    20/8 Syskonförsök, 2:a barnet, försök 4 efter MF
    20/8 ggi123 - 1:a barnet, 12:e försöket
    21/8 Jaydess lover - 2:a barnet, 2:a försöket
    22/8 Ranin - 1:a barnet, 3:e försöket
    22/8 Barbrastreisand - 2a barnet, 12+ försöket
    23/8 Anna4732 - 2:a barnet, 2:a försöket
    25/8 Condii - 1:a barnet, 2:a försöket
    25/8 Pälsboll, 1:a barnet, 3:e försöket
    25/8 AliciaNN - 1:a barnet, 5:e försöket
    25/8 Pannkakssmet, 1:a barnet, 3:e försöket
  • Alvedon83
    Anonym (Stinaa) skrev 2023-07-30 22:48:05 följande:
    Man kan misstänka att ägglossningen närmar sig när tempen b sjunker innan ägglossning. Sen vet man inte exakt när den sker, ett hjälpmedel är ägglossningstest. Sen ökar tempen om/när ägglossning skett Glad
    Tack, så när tempen stiger är det då för sent? Jag började på fertilt sekret igår på cd11, tempen ligger på ungefär samma nivå än så länge.
  • Syskonförsök

Kan skicka med ett par gamla grafer för att visa lite hur det kan se ut. jag får oftast tydliga sänkningar vid ägglossning och då sänks tempen kraftigt när ägget lossat. har en sex morgonen vid sänkning kan en säkert räkna med att hinna men dagen efter vid höjning är det oftast förbi de 24h ägget kan befruktas. MEN det går ju inte vet exakt när ägget släppt så det är en svår vetskap. Jag testar alltid för ägglossning på morgonen och nu senaste två ägglossningöarna har mitt ägg släppt samma dag jag fått glad gubbe. Då har troligtvis min peak varit kvällen innan. Det är lite lurigt och gjorde säkert att jag missade den viktigaste tiden för kanske båda grafer jag lägger in här eftersom vi hade sex först på kvällen. Det är en hel Vetenskap detta ;) 
    När mitt ägg släppt brukar tempen alltid vara mellan 35,9-36,10 så jag brukar förstå att det är ägglossning runt den tempen. när en tempat några månader lär en sig se mönster. 

Alvedon83 skrev 2023-07-31 07:41:08 följande:
    Tack, så när tempen stiger är det då för sent? Jag började på fertilt sekret igår på cd11, tempen ligger på ungefär samma nivå än så länge.
  • Bodbod

Grattis till plus ocj h beklagar missfallet Malmötjej <3 

Asså jag blir tokig och så deppad! Skulle enligt min app ha ägglossning först runt den 8, men efter en dag med halkiga flytningar tog jag ett test. På bilden är det test lördag, söndag och nu på morgonen. Igår hade jag suupermkt flytningar men redan nu är de helt borta. Fattar inte när min peak var :( vi har inte haft sex på hela veckan av olika anledningar och trodde ju inte att det "behövdes". Mittentestet är fr igår kv, och då fick vi till det iaf och ska försöka hinna idag också. Men tror ni det är kört för att flytningarna är borta? Eller ska jag mer tänka att ägget ju släpper typ ett dygn efter stegring. 

Är så stört irriterad på mig själv som inte läste signalerna tidigare i veckan och på min kropp som inte följer mönstret :( :( Fy vad onödigt! Som att jag "slösat" en månad.

• Meddelande borttaget
  • Alvedon83
    Syskonförsök skrev 2023-07-31 08:01:31 följande:

Kan skicka med ett par gamla grafer för att visa lite hur det kan se ut. jag får oftast tydliga sänkningar vid ägglossning och då sänks tempen kraftigt när ägget lossat. har en sex morgonen vid sänkning kan en säkert räkna med att hinna men dagen efter vid höjning är det oftast förbi de 24h ägget kan befruktas. MEN det går ju inte vet exakt när ägget släppt så det är en svår vetskap. Jag testar alltid för ägglossning på morgonen och nu senaste två ägglossningöarna har mitt ägg släppt samma dag jag fått glad gubbe. Då har troligtvis min peak varit kvällen innan. Det är lite lurigt och gjorde säkert att jag missade den viktigaste tiden för kanske båda grafer jag lägger in här eftersom vi hade sex först på kvällen. Det är en hel Vetenskap detta ;) 
    När mitt ägg släppt brukar tempen alltid vara mellan 35,9-36,10 så jag brukar förstå att det är ägglossning runt den tempen. när en tempat några månader lär en sig se mönster. 

Tack för info, får se hur kurvan blir. Är det någon inställning i FF-appen som gör att man får den där röda mittlinjen? 
  • Syskonförsök

Nej den kommer när ägglossningen sätts ut, när Tempen varit hög tre dagar efter. 

Alvedon83 skrev 2023-07-31 09:12:02 följande:
    Tack för info, får se hur kurvan blir. Är det någon inställning i FF-appen som gör att man får den där röda mittlinjen? 
  • Anonym (Nidje)

Beklagar missfallet Malmötjej!

Tror tyvärr inte att min graviditet heller går vägen... tidigt än att säga eftersom jag bara är på 12 dagar efter ägglossning men rfsu-testen är otroligt svaga. Det översta är från äl+10. Sedan äl+11 , sedan äl+12. (De andra är apotekets egna)

Apotekets egna, äl+10

Apotekets egna äl+12

Känns så trist för på 4 graviditeter har jag haft 2 kemiska graviditeter (tror detta är en kemisk), ett MA och ett levande barn. 😔 Med min graviditet som var lyckad så var rfsu tokpositivt vid äl+14.

Svar på tråden BIM Augusti 2023