• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • hl123
    Natalina1451 skrev 2023-07-29 10:37:50 följande:
    //

testen i ordning uppifrån igår vid lunch mitten på kvällen igår och det längst ner tog jag nu imorse men var bara 1 timme sedan jag kissade senast. starkare än igår kan man väl ändå påstå trots olika märken? 

hur som fick vi till det igår och imorse. men fortsätter väl så ända till testen blir negativa igen. 

kan Man räkna med att ägget har släppt när resten blir negativa? 

Jag skulle fortsätta testa tills du vet att du faktiskt haft din peak, jag har positiva test dagen innan jag har min peak, alltså det mest positiva testet. Jag testar även någon dag till sen för att se att det fortsätter vara lågt.
  • Macbookpro

När är bäst att ha sex i sin cykel? fick positivt ägglossningstest för två dagar sedan. har haft sex varje dag i en v nu  för att inte pricka fel haha. hade varit skönt med någon dags uppehåll snart hehe

• amiilee
    Macbookpro skrev 2023-07-29 15:49:12 följande:

När är bäst att ha sex i sin cykel? fick positivt ägglossningstest för två dagar sedan. har haft sex varje dag i en v nu  för att inte pricka fel haha. hade varit skönt med någon dags uppehåll snart hehe

Bra jobbat, haha! Spermierna kan ju leva upp till 5 d så 1-4 dagar innan ÄL och sen på ÄL och dagen efter. Tempat du och fått bekräftat ÄL? Tänker att ett pos ÄL-test inte är = ÄL utan en indikation att kroppen försöker ägglossa (vilket sannolikt sker inom 24 h efter pos test).

• Natalina1451
    hl123 skrev 2023-07-29 15:39:06 följande:
    Jag skulle fortsätta testa tills du vet att du faktiskt haft din peak, jag har positiva test dagen innan jag har min peak, alltså det mest positiva testet. Jag testar även någon dag till sen för att se att det fortsätter vara lågt.

ja jag har tagit ett till test nu vid lunchtid och det var fortsatt lika starkt som imorse så kommer nog ta ett till ikväll o imorgon 🤪

• Sanlin90
    Jag har endel känningar i vänstersidan men inte alls lika mycket fertila flytningar som igår, knappt nått idag :( har bisolvon hemna funderar på att ta en slurk bara för att gardera då jag sett andra som gjort det
  • summer13

Grattis till alla plus!! Så härligt Hjärta

Jag är äl +7 idag. Slits mellan att börja testa och inte testa förrän efter bim. 
    Vet av erfarenhet att jag blir orolig för missfall om det visar plus så hade nog helst besparat mig en vecka med oro och testat senare.. Kommer oavsett vara negativt om jag startar för tidigt, har aldrig fått plus innan bim. 
    Så dum man är mot sig själv Foten i munnen

• Janbo

Fick ju ägglossningar 6 dagar tidigare än beräknat (c-vitaminet kanske..?) och plussade igår på äl+12 med ultratidigt. Strecket var svagt.. men idag fick jag detta ❤️

Dock är jag så orolig för missfall. Bruna flytningar idag och lite molvärk. Bör jag vara orolig? 

• Syskonförsök

Grattis!!

de där är lika vanligt som ovanligt att det inte betyder något. För mig har missfall börjat med bruna flytningar och dragit igång med blödning mer ett dygn senare men du kan samtidigt blöda lite utan att de betyder något alls. Försök att bara andas och ta det som de kommer. Oavsett vilket är du gravid just nu och det är något magiskt och värt att fira 🥰 håller tummarna att allt går bra!

Janbo skrev 2023-07-29 19:40:29 följande:

Fick ju ägglossningar 6 dagar tidigare än beräknat (c-vitaminet kanske..?) och plussade igår på äl+12 med ultratidigt. Strecket var svagt.. men idag fick jag detta ❤️

Dock är jag så orolig för missfall. Bruna flytningar idag och lite molvärk. Bör jag vara orolig? 

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-07-29 19:40:29 följande:

Håller tummarna!!! Grattis ❤️ 

Jag fick bruna flytningar vid min graviditet sist som pågick i 2-3 dagar (väldigt sparsamma). Då var jag på ÄL + 14 till ÄL + 16. Fick senare missfall (i vecka 9), men det har ju inte med det att göra. Kan tänka mig att det är nidblödning eller genombrottsblödning? 🥰

Svar på tråden BIM Augusti 2023