• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Bodbod
    Fy, ja jag är superavis (men hoppas jag lyckas dölja det) på alla som blir gravida i min närhet men bara glad för de jag följt här i trådarna på familjeliv haha. 

Hur gör ni andra, berättar ni för era vänner o familj att ni försöker bli gravida? Jag berättade för några vänner direkt och nu tycker jag det känns pinsamt att de vet när det tar lite tid (dumt jag vet). 
  • Notalonee

31/7-6/8 Sally101 - 1:a barnet, 2:a försöket

1/8 Janbo - 1:a barnet, 3:e försöket
    1/8 Lavendel94 - 1:a barnet, 3:e försöket
    2/8 BeeHappy - 2:a barnet, 1:a försöket
    2/8 AloeVvera - 2:a barnet, 1:a försöket
    2/8 Jennjenn91 - 2:a barnet, 2:a försöket
    4/8 Riode - 1:a barnet, 1:a försöket
    4/8 Nidje - 2:a barnet, 3:e försöket
    5/8 1986 - 3:e barnet, 1:a försöket
    5/8 SF123 - 2:a barnet, 1:a försöket
    5/8 Virrevarr - 2:a barnet, 8e försöket
    7/8 Summer13 - 3:e barnet
    8/8 Pälsboll - 1:a barnet, 3:e försöket
    9/8 Potatisbulle - 1:a barnet, 8:e försöket
    9/8 Notalonee - 2:a barnet, 3:e försöket
    12/8 Lulu1987 - 1:a barnet, 8:e försöket
    12/8 Macbookpro - 1:a barnet, 3:e försöket 
    12/8 natalina1451 - 4:e barnet, 1:a försöket
    12/8-18/8 amiilee - 1:a barnet, 3:e försöket
    13/8 Horisonten - 4:e barnet, 1:a försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
    17/8 Alvedon83 - 7:e försöket efter MF
    17/8 Lina98 - 1:a barnet, 16:e försöket 
    19/8 Fruffe - 2:a barnet, 4:e försöket
    20/8 Bodbod - 1:a barnet, 5:e försöket
    20/8 Syskonförsök, 2:a barnet, försök 4 efter MF
    20/8 ggi123 - 1:a barnet, 12:e försöket
    21/8 Jaydess lover - 2:a barnet, 2:a försöket
    22/8 Ranin - 1:a barnet, 3:e försöket
    22/8 Barbrastreisand - 2a barnet, 12+ försöket
    23/8 Anna4732 - 2:a barnet, 2:a försöket
    25/8 Condii - 1:a barnet, 2:a försöket
    25/8 AliciaNN - 1:a barnet, 5:e försöket
  • Sanlin90

Tror jag kommer få hänga med er här i tråden (hoppas jag!!!) har nästan positiva ältest räknar med att dom antingen va positiva under dagen eller blir imorgon så äl lär va imorgon eller söndag/måndag?!
    Jag har aldrig haft så starka ältest och hade inte ens positivt när dottern blev till och har ju typ aldrig ägglossning, har käkat munkpeppar i några veckor utan framgång så slutade med dom och tog en provera igår fick bara infall att ältesta idag och det va starkt så det blev ingen mer provera här inte! Har älflytningar med.
    bilden med ett test är imorse den med flera ikväll, tror ni peaken va under dagen och jag missa eller kommer imorgon?
  • amiilee

Tror ni alla har ÄL idag eller imorgon :) men ägget lever ju 24h ca så även om man har sex imorgon kan det ta sig. Håller tummarna!

• Sanlin90
    amiilee skrev 2023-07-28 23:21:49 följande:

Tror ni alla har ÄL idag eller imorgon :) men ägget lever ju 24h ca så även om man har sex imorgon kan det ta sig. Håller tummarna!

Vi fick till det ikväll så hoppas på det bästa, ska bli spännande att se hur tempen beter sig närmsta dagarna! 
  • Horisonten

Vi lyckades inte få myst till det igår efter fix och kräftskiva vilket jag hade öppna känn och misstänkte att de inte skulle bli. Så vart lite besviken. Så rädd att vi inte lyckades?se om de blir nu på morgonen innan mer fix och bröllop men osäker. Så lite nere idag?🥲

• hl123

Hej! Har precis plussat, BIM på måndag eller tisdag! Detta efter 5-6 försök. Har ett barn sedan tidigare och kände att jag hade lite hormonell obalans efter det så jag provade dessa. Kände av min ägglossning för första gången på två år! vill bara dela med mig av det som verkade funka för mig, hoppas att det kan hjälpa någon. Tog dom hela cykeln.
  • Sanlin90
    Grattis hl123!

blir äl test svagare på första morgonurinen? Jsg tog nu när jag gick upp och dom va mycket svagare än igår, tempen dippade ytterst lite idag, urinen va iofs väldigt utspädd med. 
  • hl123
    Sanlin90 skrev 2023-07-29 07:44:09 följande:
    Grattis hl123!

blir äl test svagare på första morgonurinen? Jsg tog nu när jag gick upp och dom va mycket svagare än igår, tempen dippade ytterst lite idag, urinen va iofs väldigt utspädd med. 
    Tack! Ja, nivåerna stiger under dagen. Jag får alltid svagast på morgonen.
  • Syskonförsök

Att tempen dippar kan dock betyda att ägget släppt! Stiger den imorgon så släppte ägget säkert inatt/idag. Sexa på idag med om ni får möjlighet. Håller tummarna så för dig som försökt så länge!❤️ hann du äta inositol? Hjälpte det kanske? Ta dosen idag med bara för att säkerställa att äl blir! :)

Sanlin90 skrev 2023-07-29 07:44:09 följande:
    Grattis hl123!

Svar på tråden BIM Augusti 2023