• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Horisonten

Försöker hålla mig för att kunna ta ett äl test snart 🤣är så kissignödig liksom och vi skall åka och äta lunch vid 12 och hade gärna velat veta innan. Tror ju de räcker med typ 2,5 timme nästan 3? Haha. 
    Är lite nojig då jag är på dag 10 idag och inte någon direkt ökning på testen varit svaga och jag förra månaden fick positivt test dag 10. Dock var de ju efter spiralen så vet ju inte om ägget släppte eller miljön var normal där nere för och ta emot ägget. Så kan ju varit obalans och bli lite senare denna gången. Men lite orolig blir jag. 

jag vet jag är löjlig. Förlåt. 😔

• Lele88
    Natalina1451 - Tack för svar. Jag antar att varje graviditet är annorlunda och att vissa kan blöda trots friska graviditeter. Känns bara så främmande för mig.. vågar inte hoppas på något utan får som du säger försöka vänta några dagar och se. Jag och min man sa att om jag klarar mig från blödning några dagar nu och ser stegring så ringer vi barnmorska för rådgivning i slutet av veckan. hålla mig från att fortsätta testa hemma själv kommer jag nog inte kunna göra 🙈
  • Potatisbulle

Blev löjligt glad över det här 😀 Ska resa bort torsdag-tisdag (utan sambon) och var rädd att ÄL skulle ske under de dagarna. Men nu verkar det ju lugnt! Hade sex igårkväll och får försöka få till det idag och/eller imorgon också. Tänk att en glad gubbe kan göra att man blir så lycklig! Första gången någonsin jag får helt positivt på ett ÄL-test, har bara använt stickor förut. Visst betyder detta att ÄL sker inom 48 timmar?
  • Horisonten

Dagens test längs mer  Lite lite starkare kanske?har lätt ont i ryggen och lött mensvärk men ingen skillnad i sekret. men borde inte testen visa mer om äl närmar sig?? Blir ledsen och orolig?dag 10 i cykeln idag. 

• Anonym (Nidje)
    Horisonten skrev 2023-07-25 16:30:40 följande:

Dagens test längs mer  Lite lite starkare kanske?har lätt ont i ryggen och lött mensvärk men ingen skillnad i sekret. men borde inte testen visa mer om äl närmar sig?? Blir ledsen och orolig?dag 10 i cykeln idag. 

Att ägglossningstesten är svaga behöver inte betyda att ägglossningen är sen! Jag brukar ha test som knappt syns dagarna före ägglossning. T.ex den här ägglossningen syntes knappt det andra strecket alls. På cykeldag 11 på morgonen hade jag som ditt nedersta, lite svagare. Testade igen vid 14.00 samma dag och då var det solklart positivt test. 
  • Horisonten
    Anonym (Nidje) skrev 2023-07-25 18:01:59 följande:
    Att ägglossningstesten är svaga behöver inte betyda att ägglossningen är sen! Jag brukar ha test som knappt syns dagarna före ägglossning. T.ex den här ägglossningen syntes knappt det andra strecket alls. På cykeldag 11 på morgonen hade jag som ditt nedersta, lite svagare. Testade igen vid 14.00 samma dag och då var det solklart positivt test. 
    Åh tack för ditt svar!! För blir orolig och nervös att inte få äl denna magen. Samtidigt som jag känner av smärta eller lätt så liksom men testet är svagt. 
  • summer13
    Horisonten skrev 2023-07-25 16:30:40 följande:

Jag kör bara på digitala test med glad gubbe, man blir tokig av att spekulera! Skrattande Då är det ett tydligt ja/nej, har passat mig bra även om de är lite dyrare. Har bara använt max tre per månad så de räcker ju ändra några cykler.
  • Anonym (Nidje)

Spännande nu! Är på ÄL+6 och känt molande värk i magen över livmodern i en timme. Kände nyss ett nyp som fick mig att hoppa till. Inte känt något liknande tidigare månader så håller tummarna! Beställt tidiga tester från testlagret idag så testar nog första gången på fredag eller lördag :)

• summer13

Äl +3 nu.
    Så nu har den EVIGA väntan börjat! Går lika långsamt varje månad!! Förmodligen för man inte kan göra mer för denna gång. Hade bara velat glömma bort det i två veckor och kommit på det när det är dags för bim. 

• Horisonten
    summer13 skrev 2023-07-25 19:51:58 följande:
    Jag kör bara på digitala test med glad gubbe, man blir tokig av att spekulera! Skrattande Då är det ett tydligt ja/nej, har passat mig bra även om de är lite dyrare. Har bara använt max tre per månad så de räcker ju ändra några cykler.
    Nästa gång får de nog bli digitalt för känns bättre om jag inte helt struntar i det istället med äl test. Bara använda de jag har för denna cykeln
Svar på tråden BIM Augusti 2023