• Lele88

BIM Augusti 2023

Då kör vi försök nr 2. Hoppas på många plus nu i augustitråden. Lycka till alla❤️

1/8 - Janbo - tredje försöket, första barnet

2/8 - BeeHappy - första försöket med barn 2
    2/8 - AloeVvera - första försöket, andra barnet
    7/8 - Summer13 - tredje barnet
    7/8 - Lavendel94 - första barnet, 3:e försöket 
    8/8 - Pälsboll - första barnet, 3e försöket
    9/8 - Potatisbulle - första barnet, 8:e försöket
    11/8 - Lele88 - andra barnet, andra försöket
    12/8 - Lulu1987 - första barnet, 8:e försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
  • Lele88

Verkar ha ramlat av listan här ser jag, men kanske lika bra då jag verkar ha fått plus, eller kanske missfall på gång..? är så förvirrad.

Hoppade över hit till augustitråden då min mens kom tidigare den 16/7.. men den betedde sig rätt konstigt. Var väldigt sparsam och mestadels brun. En av dagarna fick jag färsk blödning då jag satte in min menskopp. Men när jag tog ut den var det knappt en tredjedel och inte längre rött. I fredags 21/7 tänkte jag för säkerhetsskull ta ett gravtest då jag skulle iväg på festlighet hela helgen, men efter någon minut såg jag att det inte skulle komma något sträck så slängde det och kände mig dum.. har ju precis haft mens. Men under helgen kände jag mig konstig.. och igår hade jag sådana humörsvängningar och fatta inte varför det känns som jag har pms nu direkt efter mens?? Grävde innan läggdags upp graviditetstestet från soptunnan och ser ett svagt streck!? Hade precis kissat men tryckte ut några droppar och fick ganska snart ett svagt streck igen.. även idag ett streck tidigt på morgonen men ingen större ökning. Och digitalt säger gravid 1-2 veckor. Känns ju som missfall på gång, eller? Men så konstigt att pluset kommer efter blödningen? Någon som varit med om liknande? 

• Lele88
    Condii - Ja.. i så fall tror jag mer på någon slags genombrottsblödning kanske då jag läst att nidblödning oftast är rosa och någon dag bara? Jag hade små brunaktiga blödningar under en vecka, samt lite färskt blod en dag. Känns ju inte som att en graviditet som är frisk börjar såhär.. hade inget sånt med dottern. och med mitt MA kom lite brunt vecka 6 som sedan visade sig var den veckan som fostret slutat utvecklats. Nu kom plusset efter blödning så vet inte om jag ska vara glad, ledsen eller hur jag ska känna 🙈 Är väl bara att försöka vänta och se hur det ter sig..
  • Lele88
    Natalina1451 - Tack för svar. Jag antar att varje graviditet är annorlunda och att vissa kan blöda trots friska graviditeter. Känns bara så främmande för mig.. vågar inte hoppas på något utan får som du säger försöka vänta några dagar och se. Jag och min man sa att om jag klarar mig från blödning några dagar nu och ser stegring så ringer vi barnmorska för rådgivning i slutet av veckan. hålla mig från att fortsätta testa hemma själv kommer jag nog inte kunna göra 🙈
  • Lele88
    Syskonförsök - Det är ju egentligen inte kört förrän mensen dyker upp. Jag fick mitt plus först på bim+2 med dottern. Fick negativt bim-2 och trodde det vart kört, men tog ett test till när mensen aldrig dök upp. Hoppas på det bästa för dig 🤗
Svar på tråden BIM Augusti 2023