• summer13

BIM Augusti 2023

1/8 - Janbo - tredje försöket, första barnet

2/8 - BeeHappy - första försöket med barn 2
    2/8 - AloeVvera - första försöket, andra barnet
    7/8 - Summer13 - tredje barnet
    8/8 - Pälsboll - första barnet, 3e försöket
    9/8 - Potatisbulle - första barnet, 8:e försöket 

Skriver in mig jag med på listan och tar nya tag för ett nytt försök! Hoppas på många plus i tråden Hjärta
  • summer13

Hur gör ni erfarna som tempar på semestern? Vaknar allt från 5.30-9.00 på morgonen.. Tempen blir ju lite skev Obestämd

• summer13
    Natalina1451 skrev 2023-07-19 21:14:46 följande:

hängt inne i bim juli tråden men första riktiga försöket blir nu i slutet på juli, beräknad ägglossning den 29/7 så bim 12/8, det är vårt 4e barn och första riktiga försöket. Är på semester i Spanien sen en vecka tillbaka och blir här ca 4 veckor, hoppas att solen och den avslappnade livsstilen ska verka gott för cykeln 🤞🏻 

31/7-6/8 Sally101 - 2a försöket, 1a barnet
    1/8 - Janbo - tredje försöket, första barnet
    2/8 - BeeHappy - första försöket med barn 2
    2/8 - AloeVvera - första försöket, andra barnet
    7/8 - Summer13 - tredje barnet
    7/8 - Lavendel94 - första barnet, 3:e försöket 
    8/8 - Pälsboll - första barnet, 3e försöket
    9/8 - Potatisbulle - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Lulu1987 - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Macbookpro - första barnet, 3e försöket 
    12/8 - natalina1451 - fjärde barnet, första riktiga försöket
    13/8 - Horisonten-fjärde barnet, första försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
    20/8 Bodbod - första barnet, 5e försöket 
    21/8 Jaydess lover- andra barnet, 2:a försöket

Vad härligt att vara i värmen så länge, avundsjuk! Skrattande
  • summer13
    Horisonten skrev 2023-07-21 11:21:56 följande:

Min mens är slut och nu funderar jag på när jag skall ta äl test. Vi tänker ju att vi skall ha Sex liksom varannan till var 3 dag hela cykeln. Så funderar på om jag skall ta äl test eller inte. Eller strunta inte och ev bara läsa av kroppen och ev bekräfta med äl test. Sist blev mannen lite stressad och pressad när han fick veta hur kort tid ägglossningen är.Väldigt osäker på om jag hade ägglossning sist även om testet var positivt så kändes de inte som sådan flytningar man får. Men hur skall jag göra?? Tänker kanske stressar mer. Så är osäker. Hur hade not tänkt/gjort??

Det är ju egentligen bara för ens egna känsla av "kontroll" (som man egentligen inte har) som man tar äl test känner jag många gånger. Vet man ungefär när man har äl och har sex varannan dag spelar det ingen roll hur många test man tar, kroppen bestämmer ju ändå vad som händer Skrattande

Min karl blir med stressad av det så jag tar bara initiativ, säger inte så mycket om hur i cykeln jag ligger till. De har ju pressen att "producera" nåt så det kan ju låsa sig där om de känner mycket press. 
  • summer13
    Barbrastreisand skrev 2023-07-25 00:47:10 följande:

Jag passar på och frågar även i denna tråd: VAD GJORDE NI ANNORLUNDA DÅ NI PLUSSADE?
    (Ett litet desperat försök skadar aldrig, trots att jag vet att det egentligen inte spelar roll;))

Här är lite saker jag funderar på att göra annorlunda:
    1. Då jag slarvat att ta olika vitaminer och folsyra så köpte jag "gravid multivitamin" . Så blir det en tablett att hålla koll på.
    2. C-vitamin brustabletter 
    3. Jag funderar även på att börja tempa åtminstone dagarna innan/efter äl för att se om äl kan bekräftas, blir annars stressad av att tempa. 
    4. B-vitaminboost i Lutealfasen.
    5. Ligga med benen uppe i vädret efter sex haha

Jag har ätit keto de tre gånger jag varit gravid. 
    Nu gör jag det inte och plusset dröjer...
    Tror inte det har med vikten att göra, snarare att man minskar på inflammationer etc I kroppen då man varken äter mjöl eller socker. Kan vara en tillfällighet med, vem vet Glad
  • summer13
    Horisonten skrev 2023-07-25 16:30:40 följande:

Dagens test längs mer  Lite lite starkare kanske?har lätt ont i ryggen och lött mensvärk men ingen skillnad i sekret. men borde inte testen visa mer om äl närmar sig?? Blir ledsen och orolig?dag 10 i cykeln idag. 

Jag kör bara på digitala test med glad gubbe, man blir tokig av att spekulera! Skrattande Då är det ett tydligt ja/nej, har passat mig bra även om de är lite dyrare. Har bara använt max tre per månad så de räcker ju ändra några cykler.
  • summer13

Äl +3 nu.
    Så nu har den EVIGA väntan börjat! Går lika långsamt varje månad!! Förmodligen för man inte kan göra mer för denna gång. Hade bara velat glömma bort det i två veckor och kommit på det när det är dags för bim. 

• summer13
    Sally101 skrev 2023-07-25 21:42:54 följande:
    Jag mådde så otroligt illa nu på morgonen och vi testade tillsammans, jag och sambon. Svagt plus på BabyPlan och min temp har varit en helt annan än i vanliga fall!

Jag har startat en BF April grupp för de som plussar, om man vill vara med {#emotions_dlg.flower}
    Åh vad kul!! Grattis! {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • summer13

Grattis till alla plus!! Så härligt Hjärta

Jag är äl +7 idag. Slits mellan att börja testa och inte testa förrän efter bim. 
    Vet av erfarenhet att jag blir orolig för missfall om det visar plus så hade nog helst besparat mig en vecka med oro och testat senare.. Kommer oavsett vara negativt om jag startar för tidigt, har aldrig fått plus innan bim. 
    Så dum man är mot sig själv Foten i munnen

• summer13
    Malmötjej skrev 2023-07-30 19:03:46 följande:
    Jag har hängt i dessa bim-trådarna ett par månader och fick äntligen ett plus den 13:e juli.

Nu har det värsta hänt. Vi fick missfall igår kväll (6+4). Ingen aning om det var en missed abortion eller om det faktiskt hände igår. Massa blod och klumpar. Inte varit hos gyn än men det var så pass mycket blod att det inte finns några tvivel om att det var ett missfall. 
    Mina symptom försvann tidigt i vecka 6, men har förstått att de kan komma och gå. 
    Vi har sörjt hela dagen nu och ska försöka samla ihop oss för att orka med vardagen nästa vecka. 
    Jag har läst på olika ställen att det kan vara lättare att bli gravid direkt efter ett missfall. Har ni några erfarenheter? Jag behöver hopp. 
    Beklagar! Hjärta
    Vet hur tungt det är!

Blev gravid ett par månader efter mitt missfall och när bebisen föddes kändes det så självklart att det var just hon som skulle komma till oss! Som om missfallet fick en mening, annars hade vi inte haft vår underbara dotter. 
    Klen tröst nu, men hoppas ni finner nån mening med det i slutändan HjärtaHjärta
  • summer13

Här är min graf än så länge.
    Jag hade hoppats på en implantationsdipp. Känns dock inte som det, testade neg imorse och hade det varit det känns det som det borde visa någonting nu? 
    Gett upp hoppet för denna månaden Obestämd

• summer13
    Potatisbulle skrev 2023-07-31 14:59:49 följande:

Hur tänker ni andra med alkohol? Jag har knappt druckit något alls sedan vi började försöka i november ifjol. Bara något enstaka glas under mensen om det varit festligheter. Annars bara alkoholfritt. Har även nästan helt slutat med koffein och dricker nu mindre kaffe på en vecka än jag förut gjorde på en dag.

Jag har egentligen inga problem alls med dessa ?uppoffringar? men det känns samtidigt lite ledsamt att gång på gång tacka nej till allt och sedan ändå få besvikelsen över att inte ha lyckats bli gravid. Idag är jag på ÄL+4 och har haft hög fin temperatur varje morgon. Ska träffa en tjejkompis ikväll och hon vill dricka lite vin. Vi är nära vänner och det är inga problem så sett om jag skulle avstå, hon förstår, men samtidigt undrar jag om det verkligen är så illa med ett eller två glas? Hur tänker ni andra? Är jag för orolig eller är det befogat och bara jättedumt? 

Jag tänker att lev som vanligt tills du har ett plus och gör förändringar efter det!
    Första tiden är det ju inte du som förser med näring ändå så fram till plus borde det vara lugnt. Det är ju massor av människor som blir gravida och inte vet förrän mensen uteblir. Däremot är det ju säkert bra att inte hinka vin varje dag, röka mängder och sänka en kanna kaffe.. Men har man försökt ett tag så vet man det och har förmodligen redan åtgärdat större mängder av de "skadliga" grejerna Skrattande
  • summer13
    Anonym (Gulsäcken) skrev 2023-07-31 16:09:34 följande:
    Vill bara flika in att jag läst att det är en myt att just gulsäcken förser ägget med näring i början. Har ingen källa på det men bara som en heads-up. Jag avstår helt från alkohol efter ÄL
     Tänker att rekommendationerna i andra länder är mer generösa där man "får" ta ett glas vin nån gång ibland. Sverige har ju över lag nolltolerans vilket jag tycker är jättebra, däremot blir det ju himla jobbigt skuldbeläggande om man druckit innan man visste om graviditeten. 
    Har läst forskning som säger de "kritiska" veckorna är mellan 5-12 då anlagen för alla organ bildas och om man dricker alkohol då kan det påverka. Vid vecka fem har man oftast ett positivt svar redan och avstår förhoppningsvis Glad
  • summer13
    Anonym (T) skrev 2023-07-31 18:42:15 följande:
    Men du är väl bara på ÄL+9? Jag har aldrig fått positivt på ÄL+9. Allra allra tidigast ÄL+10. Definitivt plus ÄL+11.
    Ja det är bara äl+9.. Har dock kort lutealfas men tar nu progesteronkräm så hoppas den är längre denna månaden! 
    Men du har säkert rätt, förmodligen för tidigt för att säga nånting än. Vill mest bara få ett nej om det inte är nåt så jag kan blicka framåt.. Man blir lite galen av att inte veta!
  • summer13
    Anonym (Stinaa) skrev 2023-08-15 08:36:45 följande:

En liten undran, är det någon av er som svimmat runt ägglossning? Jag svimmade sittandes igår när jag och min mamma väntade på bussen. Ätit ordentligt och kände inte av någonting konstigt... Kom bara helt plötsligt, tur jag inte var själv!

3e månaden utan spiral och fick första positiva äl-testet i torsdags

Jag har svimmat av smärta vid äl. Då var det en cysta som sprack, pga endometrios.
  • summer13

Fick en kort cykel denna gången så inväntar mens om 8 dagar. Fick till dåligt med sex runt äl pga den överraskade mig för tidigt. Ändå hoppas man på nåt.. så dum man är mot sig själv! Ska försöka inte testa utan bara invänta mens. 

Kommer gå bra om jag känner mig själv rätt Skrikandes

Svar på tråden BIM Augusti 2023