BIM Augusti 2023
1/8 - Janbo - tredje försöket, första barnet
7/8 - Summer13 - tredje barnet
Skriver in mig jag med på listan och tar nya tag för ett nytt försök! Hoppas på många plus i tråden
Hur gör ni erfarna som tempar på semestern? Vaknar allt från 5.30-9.00 på morgonen.. Tempen blir ju lite skev
Använd denna :)
hängt inne i bim juli tråden men första riktiga försöket blir nu i slutet på juli, beräknad ägglossning den 29/7 så bim 12/8, det är vårt 4e barn och första riktiga försöket. Är på semester i Spanien sen en vecka tillbaka och blir här ca 4 veckor, hoppas att solen och den avslappnade livsstilen ska verka gott för cykeln 🤞🏻
31/7-6/8 Sally101 - 2a försöket, 1a barnet
2/8 - BeeHappy - första försöket med barn 2
2/8 - AloeVvera - första försöket, andra barnet
7/8 - Summer13 - tredje barnet
7/8 - Lavendel94 - första barnet, 3:e försöket
8/8 - Pälsboll - första barnet, 3e försöket
9/8 - Potatisbulle - första barnet, 8:e försöket
12/8 - Lulu1987 - första barnet, 8:e försöket
12/8 - Macbookpro - första barnet, 3e försöket
12/8 - natalina1451 - fjärde barnet, första riktiga försöket
13/8 - Horisonten-fjärde barnet, första försöket
13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
20/8 Bodbod - första barnet, 5e försöket
21/8 Jaydess lover- andra barnet, 2:a försöket
Min mens är slut och nu funderar jag på när jag skall ta äl test. Vi tänker ju att vi skall ha Sex liksom varannan till var 3 dag hela cykeln. Så funderar på om jag skall ta äl test eller inte. Eller strunta inte och ev bara läsa av kroppen och ev bekräfta med äl test. Sist blev mannen lite stressad och pressad när han fick veta hur kort tid ägglossningen är.Väldigt osäker på om jag hade ägglossning sist även om testet var positivt så kändes de inte som sådan flytningar man får. Men hur skall jag göra?? Tänker kanske stressar mer. Så är osäker. Hur hade not tänkt/gjort??
Jag passar på och frågar även i denna tråd: VAD GJORDE NI ANNORLUNDA DÅ NI PLUSSADE?
(Ett litet desperat försök skadar aldrig, trots att jag vet att det egentligen inte spelar roll;))
Här är lite saker jag funderar på att göra annorlunda:
1. Då jag slarvat att ta olika vitaminer och folsyra så köpte jag "gravid multivitamin" . Så blir det en tablett att hålla koll på.
2. C-vitamin brustabletter
3. Jag funderar även på att börja tempa åtminstone dagarna innan/efter äl för att se om äl kan bekräftas, blir annars stressad av att tempa.
4. B-vitaminboost i Lutealfasen.
5. Ligga med benen uppe i vädret efter sex haha
Dagens test längs mer Lite lite starkare kanske?har lätt ont i ryggen och lött mensvärk men ingen skillnad i sekret. men borde inte testen visa mer om äl närmar sig?? Blir ledsen och orolig?dag 10 i cykeln idag.
Äl +3 nu.
Så nu har den EVIGA väntan börjat! Går lika långsamt varje månad!! Förmodligen för man inte kan göra mer för denna gång. Hade bara velat glömma bort det i två veckor och kommit på det när det är dags för bim.
Grattis till alla plus!! Så härligt
Jag är äl +7 idag. Slits mellan att börja testa och inte testa förrän efter bim.
Vet av erfarenhet att jag blir orolig för missfall om det visar plus så hade nog helst besparat mig en vecka med oro och testat senare.. Kommer oavsett vara negativt om jag startar för tidigt, har aldrig fått plus innan bim.
Så dum man är mot sig själv
Här är min graf än så länge.
Jag hade hoppats på en implantationsdipp. Känns dock inte som det, testade neg imorse och hade det varit det känns det som det borde visa någonting nu?
Gett upp hoppet för denna månaden
Hur tänker ni andra med alkohol? Jag har knappt druckit något alls sedan vi började försöka i november ifjol. Bara något enstaka glas under mensen om det varit festligheter. Annars bara alkoholfritt. Har även nästan helt slutat med koffein och dricker nu mindre kaffe på en vecka än jag förut gjorde på en dag.
Jag har egentligen inga problem alls med dessa ?uppoffringar? men det känns samtidigt lite ledsamt att gång på gång tacka nej till allt och sedan ändå få besvikelsen över att inte ha lyckats bli gravid. Idag är jag på ÄL+4 och har haft hög fin temperatur varje morgon. Ska träffa en tjejkompis ikväll och hon vill dricka lite vin. Vi är nära vänner och det är inga problem så sett om jag skulle avstå, hon förstår, men samtidigt undrar jag om det verkligen är så illa med ett eller två glas? Hur tänker ni andra? Är jag för orolig eller är det befogat och bara jättedumt?
En liten undran, är det någon av er som svimmat runt ägglossning? Jag svimmade sittandes igår när jag och min mamma väntade på bussen. Ätit ordentligt och kände inte av någonting konstigt... Kom bara helt plötsligt, tur jag inte var själv!
3e månaden utan spiral och fick första positiva äl-testet i torsdags
Fick en kort cykel denna gången så inväntar mens om 8 dagar. Fick till dåligt med sex runt äl pga den överraskade mig för tidigt. Ändå hoppas man på nåt.. så dum man är mot sig själv! Ska försöka inte testa utan bara invänta mens.
Kommer gå bra om jag känner mig själv rätt