• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Riode

Första försöket med första barnet men mannen nu, det är så spännande och pirrigt! Har förmodligen ägglossning nu och har legat 4 dagar i rad, kul om det tar sig och om inte annat hänga på era försök :)

Tar inga ägglossningstest eller extra grejer såhär i början, vill inte bli stressad..
    31/7-6/8 Sally101 - 2a försöket, 1a barnet
    1/8 - Janbo - tredje försöket, första barnet
    2/8 - BeeHappy - första försöket med barn 2
    2/8 - AloeVvera - första försöket, andra barnet
    4/8 - Riode - första barnet, första försöket
    7/8 - Summer13 - tredje barnet
    7/8 - Lavendel94 - första barnet, 3:e försöket 
    8/8 - Pälsboll - första barnet, 3e försöket
    9/8 - Potatisbulle - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Lulu1987 - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Macbookpro - första barnet, 3e försöket 
    12/8 - natalina1451 - fjärde barnet, första riktiga försöket
    13/8 - Horisonten-fjärde barnet, första försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
    17/8 Alvedon83, sjunde försöket efter MF
    20/8 Bodbod - första barnet, 5e försöket 
    20/8 ggi123 - första barnet, 12e försöket
    21/8 Jaydess lover- andra barnet, 2:a försöket
  • Horisonten
    Här verkar mensen typ vara över. Så från och med imorgon har vi sagt att vi kör med att mysa till de varannan till var 3 dag minst om vi inte får sig där i mellan då också. Hihi men mist så. Och mannen går på semester imorgon och vi har 2 hela semester veckor framför oss själva utan bar,så jag nu är de pirrigt och spännande 🥰
  • Anonym (Nidje)
    4/8 - Nidje - andra barnet, tredje försöket 

Hoppar in här! Ägglossning var nog igår. Fick positivt på stickan vid lunch på tisdag och hade ägglossningsflytningar från lördag-onsdag. Fick till det både i lördags och i tisdags så hoppas på plus den här månaden! 😊
  • Fruffe

Hoppar in här, mensen kom idag så nu är det bara att ställa om på nytt försök, hoppas se mycket plus i tråden 😊 

19/8 Fruffe, andra barnet, fjärde försöket 
  • Horisonten

Min mens är slut och nu funderar jag på när jag skall ta äl test. Vi tänker ju att vi skall ha Sex liksom varannan till var 3 dag hela cykeln. Så funderar på om jag skall ta äl test eller inte. Eller strunta inte och ev bara läsa av kroppen och ev bekräfta med äl test. Sist blev mannen lite stressad och pressad när han fick veta hur kort tid ägglossningen är.Väldigt osäker på om jag hade ägglossning sist även om testet var positivt så kändes de inte som sådan flytningar man får. Men hur skall jag göra?? Tänker kanske stressar mer. Så är osäker. Hur hade not tänkt/gjort??

• ranin

Hoppar in jag med

Fruffe skrev 2023-07-20 23:39:53 följande:

Hoppar in här, mensen kom idag så nu är det bara att ställa om på nytt försök, hoppas se mycket plus i tråden 😊 

19/8 Fruffe, andra barnet, fjärde försöket 
    22/8 Ranin - Första barnet, 3:e försöket
  • summer13
    Horisonten skrev 2023-07-21 11:21:56 följande:

Min mens är slut och nu funderar jag på när jag skall ta äl test. Vi tänker ju att vi skall ha Sex liksom varannan till var 3 dag hela cykeln. Så funderar på om jag skall ta äl test eller inte. Eller strunta inte och ev bara läsa av kroppen och ev bekräfta med äl test. Sist blev mannen lite stressad och pressad när han fick veta hur kort tid ägglossningen är.Väldigt osäker på om jag hade ägglossning sist även om testet var positivt så kändes de inte som sådan flytningar man får. Men hur skall jag göra?? Tänker kanske stressar mer. Så är osäker. Hur hade not tänkt/gjort??

Det är ju egentligen bara för ens egna känsla av "kontroll" (som man egentligen inte har) som man tar äl test känner jag många gånger. Vet man ungefär när man har äl och har sex varannan dag spelar det ingen roll hur många test man tar, kroppen bestämmer ju ändå vad som händer Skrattande

Min karl blir med stressad av det så jag tar bara initiativ, säger inte så mycket om hur i cykeln jag ligger till. De har ju pressen att "producera" nåt så det kan ju låsa sig där om de känner mycket press. 
  • Potatisbulle

Jag har för första gången klickat hem digitala äl-tester, Clearblue digital, tänkte att det skulle vara mer pålitligt. Eftersom min cykel är ganska oregelbunden så har jag redan börjat testa och hittills fått negativt, vilket väl var ganska väntat. Men jag upptäckte idag när jag tog ut stickan att det var två blåa linjer på den, den ena svag och den andra stark. Är det någon som vet om det är samma som på de ?vanliga? testerna? Och att man därmed kan följa stegringen där? Det står ju i instruktionsboken att man inte ska bry sig om de linjerna men jag undrar ändå eftersom det ju är intressant att se när det närmar sig och det kan man ju inte annars 😅

• Horisonten
    summer13 skrev 2023-07-21 14:57:24 följande:
    Det är ju egentligen bara för ens egna känsla av "kontroll" (som man egentligen inte har) som man tar äl test känner jag många gånger. Vet man ungefär när man har äl och har sex varannan dag spelar det ingen roll hur många test man tar, kroppen bestämmer ju ändå vad som händer Skrattande

Min karl blir med stressad av det så jag tar bara initiativ, säger inte så mycket om hur i cykeln jag ligger till. De har ju pressen att "producera" nåt så det kan ju låsa sig där om de känner mycket press. 
    Det är ju så så sant. Är ju en falsk kontroll eller vad man skall säga egentligen. Ja men precis så. Så tänker bättre och hålla tyst och bara mysa. Men frågan är om jag skall testa för min egen del eller låta bli Helt och hållet 
  • Syskonförsök

Ja det är exakt samma :)

Potatisbulle skrev 2023-07-21 15:56:05 följande:

Jag har för första gången klickat hem digitala äl-tester, Clearblue digital, tänkte att det skulle vara mer pålitligt. Eftersom min cykel är ganska oregelbunden så har jag redan börjat testa och hittills fått negativt, vilket väl var ganska väntat. Men jag upptäckte idag när jag tog ut stickan att det var två blåa linjer på den, den ena svag och den andra stark. Är det någon som vet om det är samma som på de ?vanliga? testerna? Och att man därmed kan följa stegringen där? Det står ju i instruktionsboken att man inte ska bry sig om de linjerna men jag undrar ändå eftersom det ju är intressant att se när det närmar sig och det kan man ju inte annars 😅

Svar på tråden BIM Augusti 2023