• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Lavendel94
    Alvedon83, det kanske är vinkeln på bilden? Här är en annan bild 😊 det är väldigt svagt, men ändå har jag fått lite hopp, men inte tagit ut nån lycka i förskott! 🤪
  • Lavendel94

Angående alkohol, jag tror som flera redan skrivit att leva på som vanligt fram till plus, men jag har helt undvikt festdrickandet, det är väl egentligen aldrig hälsosamt 😅, mestadels för att jag tänker att kroppen mår bättre av det. Men ett glas rött till maten vid ett fåtal tillfällen har jag tagit och tror inte det gör nån skada. Koffein däremot, har jag minskat drastiskt! Nu kör vi enbart koffeinfritt.

• Alvedon83
    Lavendel94 skrev 2023-07-31 16:39:30 följande:
    Alvedon83, det kanske är vinkeln på bilden? Här är en annan bild 😊 det är väldigt svagt, men ändå har jag fått lite hopp, men inte tagit ut nån lycka i förskott! 🤪
    Ah nu ser det ut som ett streck i mitten
  • condii

Tog ett ÄL-test idag trots att det borde vara för tidigt (CD 8), och det ser ut såhär. Vad säger vi om det resultatet? 😅 Enligt instruktionen på förpackningen ska det ju tolkas som negativt, men många gånger när jag testat har jag inte ens sett en antydan av teststrecket. Förstår mig inte riktigt på dessa tester?

• amiilee
    condii skrev 2023-07-31 17:48:06 följande:

Tog ett ÄL-test idag trots att det borde vara för tidigt (CD 8), och det ser ut såhär. Vad säger vi om det resultatet? 😅 Enligt instruktionen på förpackningen ska det ju tolkas som negativt, men många gånger när jag testat har jag inte ens sett en antydan av teststrecket. Förstår mig inte riktigt på dessa tester?

Kanske peakar om några dagar? Tycker det ser negativt ut (ska ju som du säger tolkas som neg om det bara är ett svagt streck). Skulle börja ha sex varannan dag för att inte missa ÄL :)
  • amiilee

Tror ni jag hade ÄL på CD 13? Den ligger förutsedd CD 15 men tempen ökade CD14. Behöver nog en dag till med högre temp för att den ska bekräfta, men vad tror ni? Pos LH CD 13 tidigt på morgonen. Lätt molvärk samma kväll men inte så mycket fertila flytningar denna cykel. 
  • Anonym (T)
    summer13 skrev 2023-07-31 15:28:05 följande:

Här är min graf än så länge.
    Jag hade hoppats på en implantationsdipp. Känns dock inte som det, testade neg imorse och hade det varit det känns det som det borde visa någonting nu? 
    Gett upp hoppet för denna månaden Obestämd

Men du är väl bara på ÄL+9? Jag har aldrig fått positivt på ÄL+9. Allra allra tidigast ÄL+10. Definitivt plus ÄL+11.
  • summer13
    Anonym (T) skrev 2023-07-31 18:42:15 följande:
    Men du är väl bara på ÄL+9? Jag har aldrig fått positivt på ÄL+9. Allra allra tidigast ÄL+10. Definitivt plus ÄL+11.
    Ja det är bara äl+9.. Har dock kort lutealfas men tar nu progesteronkräm så hoppas den är längre denna månaden! 
    Men du har säkert rätt, förmodligen för tidigt för att säga nånting än. Vill mest bara få ett nej om det inte är nåt så jag kan blicka framåt.. Man blir lite galen av att inte veta!
  • Anonym (T)
    summer13 skrev 2023-07-31 19:03:53 följande:
    Ja det är bara äl+9.. Har dock kort lutealfas men tar nu progesteronkräm så hoppas den är längre denna månaden! 
    Men du har säkert rätt, förmodligen för tidigt för att säga nånting än. Vill mest bara få ett nej om det inte är nåt så jag kan blicka framåt.. Man blir lite galen av att inte veta!
    Oavsett hur lång lutealfas du har är ÄL+9 extremt tidigt att få plus. Testa imorn igen, få är chansen iaf lite större
  • Anonym (1986)

Vad räknas som ÄL egentligen när man säger t ex ÄL+9. Är det dagen när man fick utslag på ägglossningsstickan eller dagen efter? Man släpper väl ägget efter att stickan är som starkast. 

vi hade sex 24/7 två gånger ocj jag hade som starkast på ägglossningsstickan dagen innan . Är jag då på äl+7 idag? Och borde testa tidigast torsdag morgon? 

Svar på tråden BIM Augusti 2023