• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Anonym (T)
    Notalonee skrev 2023-07-31 12:41:55 följande:

Någon kunnig på tempkurvor som vet om jag kanske hade en implantationsdip igår? 👀 
    Hade en dip exakt samma dag när jag blev gravid med dottern. Alla andra månader brukar den inte dippa.

Jag skulle nog inte gissa på implantationsdipp eftersom dina första tre tempar ligger på samma nivå. Det ser snarare ut som om gårdagens bara var lite avvikande. 

Så här såg min implantationsdipp ut med första barnet. Långt under genomsnittsstrecket.

Halvvägs genom min andra graviditet nu och den kurvan är helt galen, fattar inte hur jag kunde ha ÄL eller bli gravid, men det blev jag. Så med det vill jag säga att även om det inte är en implantationsdipp så behöver det inte betyda att det är kört ❤️

• Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2023-07-31 14:24:07 följande:
    Jag skulle nog inte gissa på implantationsdipp eftersom dina första tre tempar ligger på samma nivå. Det ser snarare ut som om gårdagens bara var lite avvikande. 

Så här såg min implantationsdipp ut med första barnet. Långt under genomsnittsstrecket.

Halvvägs genom min andra graviditet nu och den kurvan är helt galen, fattar inte hur jag kunde ha ÄL eller bli gravid, men det blev jag. Så med det vill jag säga att även om det inte är en implantationsdipp så behöver det inte betyda att det är kört ❤️
    Inte gårdagens ser jag nu, utan förrgåf. Den högsta tempen iaf.
  • Potatisbulle

Hur tänker ni andra med alkohol? Jag har knappt druckit något alls sedan vi började försöka i november ifjol. Bara något enstaka glas under mensen om det varit festligheter. Annars bara alkoholfritt. Har även nästan helt slutat med koffein och dricker nu mindre kaffe på en vecka än jag förut gjorde på en dag.

Jag har egentligen inga problem alls med dessa ?uppoffringar? men det känns samtidigt lite ledsamt att gång på gång tacka nej till allt och sedan ändå få besvikelsen över att inte ha lyckats bli gravid. Idag är jag på ÄL+4 och har haft hög fin temperatur varje morgon. Ska träffa en tjejkompis ikväll och hon vill dricka lite vin. Vi är nära vänner och det är inga problem så sett om jag skulle avstå, hon förstår, men samtidigt undrar jag om det verkligen är så illa med ett eller två glas? Hur tänker ni andra? Är jag för orolig eller är det befogat och bara jättedumt? 

• Horisonten
    Potatisbulle skrev 2023-07-31 14:59:49 följande:

Hur tänker ni andra med alkohol? Jag har knappt druckit något alls sedan vi började försöka i november ifjol. Bara något enstaka glas under mensen om det varit festligheter. Annars bara alkoholfritt. Har även nästan helt slutat med koffein och dricker nu mindre kaffe på en vecka än jag förut gjorde på en dag.

Jag har egentligen inga problem alls med dessa ?uppoffringar? men det känns samtidigt lite ledsamt att gång på gång tacka nej till allt och sedan ändå få besvikelsen över att inte ha lyckats bli gravid. Idag är jag på ÄL+4 och har haft hög fin temperatur varje morgon. Ska träffa en tjejkompis ikväll och hon vill dricka lite vin. Vi är nära vänner och det är inga problem så sett om jag skulle avstå, hon förstår, men samtidigt undrar jag om det verkligen är så illa med ett eller två glas? Hur tänker ni andra? Är jag för orolig eller är det befogat och bara jättedumt? 

Sen vi valde att jag skulle ta ut spiralen så slutade jag dricka alkohol helt. Bara alkoholfritt inget som stör mig inte alls. Varit både midsommar och bröllop och kräftskiva. Även minskat med koffein och är stor kaffedrickare. Men dricker en kopp koffein och sen bara koffeinfritt  Minskade ju även ner min anti depressiva medicin för att kunna sluta med den om jag blir gravid och för att jag känner att jag inte behöver den. Men tänker även på vad jag äter mm för att få bästa förutsättningarna. Så jag gör och tänker och känner
  • summer13

Här är min graf än så länge.
    Jag hade hoppats på en implantationsdipp. Känns dock inte som det, testade neg imorse och hade det varit det känns det som det borde visa någonting nu? 
    Gett upp hoppet för denna månaden Obestämd

• Anonym (Nidje)

Är ingen stordrickare (dricker kanske en flaska vin totalt på en månad). Lever som vanligt fram tills positivt gravtest! 

Första barnet trodde jag inte det tagit sig den månaden så på äl+13 var jag ut på en ordentlig festkväll, blötaste på flera år! Tog ett gravtest dagen efter bara för att mensen inte kom som den skulle på morgonen och det var positivt!
  • summer13

Jag tänker att lev som vanligt tills du har ett plus och gör förändringar efter det!
    Första tiden är det ju inte du som förser med näring ändå så fram till plus borde det vara lugnt. Det är ju massor av människor som blir gravida och inte vet förrän mensen uteblir. Däremot är det ju säkert bra att inte hinka vin varje dag, röka mängder och sänka en kanna kaffe.. Men har man försökt ett tag så vet man det och har förmodligen redan åtgärdat större mängder av de "skadliga" grejerna Skrattande
  • Anonym (Gulsäcken)
    summer13 skrev 2023-07-31 15:53:01 följande:
    Jag tänker att lev som vanligt tills du har ett plus och gör förändringar efter det!
    Första tiden är det ju inte du som förser med näring ändå så fram till plus borde det vara lugnt. Det är ju massor av människor som blir gravida och inte vet förrän mensen uteblir. Däremot är det ju säkert bra att inte hinka vin varje dag, röka mängder och sänka en kanna kaffe.. Men har man försökt ett tag så vet man det och har förmodligen redan åtgärdat större mängder av de "skadliga" grejerna Skrattande
    Vill bara flika in att jag läst att det är en myt att just gulsäcken förser ägget med näring i början. Har ingen källa på det men bara som en heads-up. Jag avstår helt från alkohol efter ÄL
  • summer13
    Anonym (Gulsäcken) skrev 2023-07-31 16:09:34 följande:
    Vill bara flika in att jag läst att det är en myt att just gulsäcken förser ägget med näring i början. Har ingen källa på det men bara som en heads-up. Jag avstår helt från alkohol efter ÄL
     Tänker att rekommendationerna i andra länder är mer generösa där man "får" ta ett glas vin nån gång ibland. Sverige har ju över lag nolltolerans vilket jag tycker är jättebra, däremot blir det ju himla jobbigt skuldbeläggande om man druckit innan man visste om graviditeten. 
    Har läst forskning som säger de "kritiska" veckorna är mellan 5-12 då anlagen för alla organ bildas och om man dricker alkohol då kan det påverka. Vid vecka fem har man oftast ett positivt svar redan och avstår förhoppningsvis Glad
Svar på tråden BIM Augusti 2023