• Pälsboll

BIM Augusti 2023

Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️

8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket

• Svar på tråden BIM Augusti 2023
  • Syskonförsök

Jag har gjort det flera gånger under alla försök som varit 🤪 jag tror att även om du är gravid är det alldeles för tidigt med alla symtom eftersom de i så fall börjat innan ägget ens fäst eller hcg producersts. Däremot kan du reagera på progesteron, det gör jag med och det reagerar en på ungefär likadant för många, därav är pms mycket lika symtom för tidigt graviditet. Du kan ju reagera nu för att progesteronet ökat mer än normalt och det är ett gott tecken för en stark ägglossning och kan såklart leda till en graviditet då🥰 håller tummarna 

Horisonten skrev 2023-08-04 10:21:29 följande:

Idag mår jag ganska illa. Skulle dricka en juice som jag brukar dricka och gillar. Drack den häromdagen nu mår jag svin illa av den  Kan väl ändå inte inbilla mig?? Kan man inbilla sig så mycket symptom??

• Bodbod

@Sanlin90

Min äl kom 12 dagar tidigare med inositol! Men har vanligtvis mkt lång follikelfas. Hade ingen tanke på att testa då, men fick mycket tydligare äl-tecken i form av fertilt sekret, så därför tog jag ändå ett tvärpositivt test. Skulle börja testa typ en vecka efter mens om jag var du. 

• Bodbod

@SF123
    Grattis!! Har du några symptom? 

Och hur gör ni andra, testar ni även om ni inte har symptom?

• Syskonförsök

När jag varit gravid två gånger har jag alltid haft noll symtom, typ ingen pms så det har nästan varit mitt symtom, :p så skulle testa då. men jag testar alltid, så otålig!

Bodbod skrev 2023-08-04 11:09:20 följande:

@SF123

• Horisonten
    Syskonförsök skrev 2023-08-04 10:48:34 följande:

Jag har gjort det flera gånger under alla försök som varit 🤪 jag tror att även om du är gravid är det alldeles för tidigt med alla symtom eftersom de i så fall börjat innan ägget ens fäst eller hcg producersts. Däremot kan du reagera på progesteron, det gör jag med och det reagerar en på ungefär likadant för många, därav är pms mycket lika symtom för tidigt graviditet. Du kan ju reagera nu för att progesteronet ökat mer än normalt och det är ett gott tecken för en stark ägglossning och kan såklart leda till en graviditet då🥰 håller tummarna 

Brukar inte må illa innan mensen. Kan dock ha lite när mensrn väl kommit men inte såhär. Sen även haft väldigt mycket surauppstöttningar idag. Ömma brösten kan ju vara pga de. Men värk och illamående har jag svårt och tro beror på annat. Om inte mensen då får för sig och komma tidigare. Kan ju vara så också. Är ju känslig för hormon förändringar om man utgår ifrån detta med hyperemiss så är de ju tydligt. För har ju att man reagerar starkt på hormonet. Men jag har ju mått illa innan grav test på minst 1 av mina graviditeter innan men tror även med ena sonen men dottern minns jag starkast att jag mådde illa tidigt. Har inte så stark pms besvär. Tack🥰
  • Alvedon83
    Syskonförsök skrev 2023-08-04 10:15:44 följande:

Håller med ! Alvedon83, du ser inte ut att ha haft äl än! 

Nä det kanske är så, idag har det fertila sekretet i princip torkat upp. Så kanske kroppen försökte ägglossa men så blev det inget. Har ju aldrig tempat förut men har regelbunden cykel och alltid trott jag haft äl cd 15-16 eftersom jag då får molvärk och fertilt sekret några dagar innan. Får väl se vars tempen tar vägen😊
  • Alvedon83
    Alvedon83 skrev 2023-08-04 12:21:40 följande:
    Nä det kanske är så, idag har det fertila sekretet i princip torkat upp. Så kanske kroppen försökte ägglossa men så blev det inget. Har ju aldrig tempat förut men har regelbunden cykel och alltid trott jag haft äl cd 15-16 eftersom jag då får molvärk och fertilt sekret några dagar innan. Får väl se vars tempen tar vägen😊

Tempdrops egna app tycker jag hade peak igår och första temphöjning idag.
  • SF123
    Syskonförsök skrev 2023-08-04 10:14:56 följande:

Solklart positivt! Hur många dagar efter ägglossning är du? Grattis!!

Tack 🤩 
    Der är äl+14, bim imorgon 😊
  • SF123
    Bodbod skrev 2023-08-04 11:09:20 följande:

@SF123

Tack 🤩 
    Alltså inte direkt, inga ömma bröst.
    Ingen direkt molvärk häller.

Men mitt humör... jag har varit så sur hela veckan 😂 och inte fattat varför. Kaaan kanske ha med detta att göra. 

Hade en känsla att jag inte var gravid denna gången. Man tror man känner sin kropp 🙂 hur går det för er andra hur nära bim är ni? 

• Bodbod

@Sf123
    Så kul för dig/er <3 Spännande att börja leta symptom nu då :) 

Jag är på äl +5 (tror jag). Letar symptom och känner mig uppgiven för att mina bröst slutat ömma, men samtidigt kan det ju vara så att ägget inte fäst än :) Försöker hålla hoppet uppe. 

Svar på tråden BIM Augusti 2023