• Anelaaa89

BIM Augusti 2023

Horisonten skrev 2023-08-03 13:23:08 följande:
    Är de någon annan här inne som lidit av hyperremissis under sin graviditet tidigare?? 
    Yes när jag var gravid med min dotter för 14 år sedan. Levde en sekund i taget de första 6 månaderna, minns det fortfarande som väldigt traumatiskt 😬
  • Anelaaa89
    Horisonten skrev 2023-08-03 14:18:44 följande:

Jag förstår dig helt. Jag har ju haft de alla mina 3 graviditeter. Minns med dottern mådde jag illa innan jag tog test och jag bara visste att jag var gravid. Men med henne fick jag medicin tidigt. Med andra graviditeten hade jag men inte riktigt lika illa fick åka och få dropp en gång och överleva de som gick. Fick inte samma medicin då. Med sista graviditeten för 5 år sen fick jag dropp 2 gånger och inläggning en gång. Innan jag fick samma medicin som med dottern. Fick prova andra innan men ingen effekt. Men minns att jag mådde illa med honom också. 

jag funderar på eftersom man är mer känslig mot hormonet hag när man har hyperemiss om man mår illa tidigare då? Pga känsligheten. För jag har mått illa idag. Inte jättefarlig men lite lätt sådär diffust som en klump i halsen. Förutom att när vi köpte mat på mc Donalds blev jag så illa är de av doften. Men kan jag verkligen rimligt må illa redan?? Hade inget igår men idag kom de. 

Det låter fruktansvärt, och alla 3 graviditeter också 😦 det är en sak jag är rädd för nu när vi försöker igen, att det ska bli likadant. Jag vet inte om det beror på känslighet för hormonet och därav är vanligt att det upprepas, hoppas inte!

Ser att du har BIM 6 dagar efter mig, lite tidigt är det väl så såklart. Men man vet aldrig, kroppen vet mer än vi gör! Minns att illamåendet började innan plus och sen mens för mig när jag väntade dottern också. Dock inte känt något illamående nu snarare tvärtom superhungrig och sugen på allt! (Äl+10). Håller ena tummen för dig att det är graviditet du känner av, och andra att det inte resulterar i hyperemesis 🙏🏼
  • Anelaaa89

Lägger in mig själv på listan, spännande och kul att följas åt 🥰

31/7-6/8 Sally101 - 1:a barnet, 2:a försöket
    1/8 Janbo - 1:a barnet, 3:e försöket
    1/8 Lavendel94 - 1:a barnet, 3:e försöket
    2/8 BeeHappy - 2:a barnet, 1:a försöket
    2/8 AloeVvera - 2:a barnet, 1:a försöket
    4/8 Riode - 1:a barnet, 1:a försöket
    4/8 Nidje - 2:a barnet, 3:e försöket
    5/8 SF123 - 2:a barnet, 1:a försöket
    5/8 Virrevarr - 2:a barnet, 8e försöket
    7/8 Anelaaa89 - 2:a barnet, 5:e försöket
    7/8 Summer13 - 3:e barnet 
    8/8 1986 - 3:e barnet, 1:a försöket
    9/8 Potatisbulle - 1:a barnet, 8:e försöket
    9/8 Notalonee - 2:a barnet, 3:e försöket
    12/8 Lulu1987 - 1:a barnet, 8:e försöket
    12/8 Macbookpro - 1:a barnet, 3:e försöket 
    12/8-13/8 natalina1451 - 4:e barnet, 1:a försöket
    12/8-18/8 amiilee - 1:a barnet, 3:e försöket
    13/8 Horisonten - 4:e barnet, 1:a försöket
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
    13/7 Sanlin90 - 2a barnet, försökt sedan 2021
    17/8 Alvedon83 - 7:e försöket efter MF
    17/8 Lina98 - 1:a barnet, 16:e försöket
    19/8 Fruffe - 2:a barnet, 4:e försöket
    20/8 Bodbod - 1:a barnet, 5:e försöket
    20/8 Syskonförsök, 2:a barnet, försök 4 efter MF
    20/8 ggi123 - 1:a barnet, 12:e försöket
    21/8 Jaydess lover - 2:a barnet, 2:a försöket
    22/8 Ranin - 1:a barnet, 3:e försöket
    22/8 Barbrastreisand - 2a barnet, 12+ försöket
    23/8 Anna4732 - 2:a barnet, 2:a försöket
    25/8 Condii - 1:a barnet, 2:a försöket
    25/8 Pälsboll, 1:a barnet, 3:e försöket
    25/8 AliciaNN - 1:a barnet, 5:e försöket
    25/8 Pannkakssmet, 1:a barnet, 3:e försöket
    30/8 Jennjenn91 - 2:a barnet, 3:e försöket

• Anelaaa89
    Horisonten skrev 2023-08-03 17:00:15 följande:

Det har varit svin jobbigt men så så värt de och skulle göra om de för att få mina barn. Hade ju inget stöd direkt från min ex man så gjorde inte saken bättre. Risken är väldigt väldigt stor och hög att jag kommer få det igen har jag fått till mig av 2 st barnmorskor. 

Jag har förstått de som man får de för man är känsligare mot hormonet och hormon förändringen men jag kan ha så fel. Jag har ju mått illa från början till slut med alla 3. Blir inte bra förens efter förlossning. Men kan lindra med tabletter. 

Det är ju de. Kroppen är speciell och vet ju inte exakt när jag har bim heller eftersom de bara är andra riktiga cykeln efter spiralen också. Så kan lika gärna ha bim om 7 dagar. Men fortfarande tidigt absolut. Tror ju jag ligger mellan 26-29 dagar liksom. 

Tack snälla. Mådde illa efter maten förut också trodde de skulle bli bättre. Sen sovit 2 timmar. Märkte sambon var borta men var så trött så somnade om. Han sa det hade du aldrig gjort om inte du var riktigt trött för då hade du ropat efter mig. Så får la se. 

När tänker du testa ev?? i helgen??

Ja så är det ju, barnen är värda allt ❤️
    Usch då finns det med andra ord risk att det blir så för mig igen också, jobbigt men som sagt ändå värt det såklart!!

Får jag fråga vilken medicin du fick, tyckte du att det hjälpte? Jag minns att jag grät hos barnmorskan och bad om hjälp men fick till svar att receptfritt postafen var det ända jag kunde ta om jag inte blev inlagd. Var nära ett tag då jag gick ner i vikt nästan halva graviditeten, men släpp ändå det och dropp osv. Såhär i efterhand hade det kanske varit bättre, det var så länge sen och jag var så ung och visste inte så mycket..

Ja men är då är det ju fullt möjligt att du känner symptom redan! Tröttheten brukar ju vara ett av de tidigaste tecknen!

Lovade mig själv att inte bli manisk med testandet denna månad (lättare sagt än gjort😂). Men tog ett testa tidigt imorse då jag inte kunde hålla mig. Helt negativt 😔 testar igen på lördag tänker jag. Har du testat ännu?
  • Anelaaa89

Kanske TMI, men fick veta att jag har fått svampinfektion idag. Inte haft på minst 10 år! Alla kan såklart få det oavsett om man är gravid eller inte, men är det någon som vet om det är "lättare" att få vid grav? 🥴

• Anelaaa89

Det där med att citera verkar bara funka ibland 😂😤

EJT: tack för svaret om svamp! Och lycka till nu, spännande 😍

Horisonten: Jag känner med dig, går och känner en massa symptom jag med och rädd för besvikelse! Dela gärna om du testar, håller alla tummar och tår 🙏🏼

• Anelaaa89
    Notalonee skrev 2023-08-05 14:53:22 följande:
    //

Äl+11 idag och äntligen blev det positivt 🥳
    Åhh stort stort grattis!! 🥳🥰
  • Anelaaa89
    Horisonten skrev 2023-08-06 11:01:03 följande:

Nerverna för att testa imorgon är höga!! Känner av massa och sambon reagerar på massa symptom. Drömde inatt om att jag plussade. Men så rädd för inbillning och negativt test imorgon. Sambon säger då tar vi nya tag men skulle känna mig så så dum. 

Men jag har så många test hemma. Haha vilket skulle ni rekommendera att jag testar med imorgon?? Eftersom de är bim-5 och äl+10 vad jag tror. Jag har Clear blue early som ger ett streck men sägs ta 6 dagar innan utebliven mens, jag har Clear blir digitalt ultra tidigt som också går 6 dagar innan utebliven mens. Sen har jag ?vanliga? Clear blue som ger plus och digitala veckogivare och så de som heter tent test. 

Hjälp mig med era bästa råd och tips. Brukar egentligen bara använda CB men då har de varit de som ger plus. Men de verkar man först kunna ta senare med nu

Du ska inte känna dig dum oavsett, tror vi är många som framförallt på detta forum som känner likadant!

Jag har erfarenhet av att få en tydlig blå linje på Clearblue Ultra tidigt ej digitalt trots att jag inte var gravid, och efter lite googling verkar det som att det är ganska vanligt. Kanske onödig risk att ta det och bli besviken? Det digitala dock har jag hört gott om och borde kunna ge utslag för dig nu? 🥰
    Jag tog apoteket hjärtats egna test både i går kväll och imorse och kan nästan skymta en svag linje, men de ser gråa ut så jag tror att det är spökstreck 😔 börjar även känna molande i magen som inför mens ... Har varit så trött illamående och haft cravings var nästan säker på att det hade tagit sig denna månad.. 
  • Anelaaa89

Horisonten: Det har du rätt i! Ska inte ge upp riktigt än. Håll oss uppdaterade om du testar, hoppas verkligen på ett plus för dig ♥️

• Anelaaa89
    Horisonten skrev 2023-08-06 18:00:15 följande:
    Tack snälla. Håll tummarna be en bön eller vad som är du snäll 🥰så nervös🙈
    Håll ut du klarar det! 😂🥰 Håller alla tummar och tår för dig
  • Anelaaa89

Negativt på CB ultratidigt digital idag på BIM och mensvärk, jösses vad de svider varje gång. Men, det är bara att fortsätta försöka! 

Svar på tråden BIM Augusti 2023