• Bodbod

BIM Augusti 2023

Hej! Hänger också på här, tycker det börjar bli tröttsamt att hoppas själva varje månad :) Fick min mens idag och blev så besviken :((
    Har oregelbunden, lång cykel (typ 37 dagar) med kort lutealfas. Så har beställt c-vitamin och munkpeppar och hoppas att det ska hjälpa lite, får återkomma med rapport hehe.
    Endast använt äl-tester tidigare månader men nu ska jag börja ta tempen för att få ännu mer koll.
    Tyvärr tror jag min kille kommer vara borta på jobb vid äl denna månad men kanske kan det funka ändå om vi lyckas ligga precis innan ... nånå spännande att följas åt här!   

1/8 - Janbo - tredje försöket, första barnet

2/8 - BeeHappy - första försöket med barn 2
    2/8 - AloeVvera - första försöket, andra barnet
    7/8 - Summer13 - tredje barnet
    7/8 - Lavendel94 - första barnet, 3:e försöket 
    8/8 - Pälsboll - första barnet, 3e försöket
    9/8 - Potatisbulle - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Lulu1987 - första barnet, 8:e försöket
    12/8 - Horisonten- fjärde barnet, första riktiga försöket
    12/8 - Macbookpro - första barnet, 3e försöket 
    13/8 Bär - 3:e barnet, 3:e försöket efter MF
    20/8 Bodbod - första barnet, 5e försöket 
  • Bodbod

Hej! Tack för tips Syskonförsök, har inhandlat idag :D 

Jag undrar om ni vet något om kort mens, om det har något med fertilitet att göra? Min mens pågår typ bara i två, tre dagar på senaste. Tidigare var det fyra.

• Bodbod

Alice NN är också första barnet och femte försöket för mig. Så besviken att det inte gått än, särskilt som alla mina vänner plötsligt "råkar bli gravida fniss" haha. 

Har börjat äta inositol fast jag inte hann få det till början av menscykeln, så tror jag kommer äta det fram till nästa äl, alltså den efter den kommande. Har höga förväntningar på den hehe. För har eg inte så stort hopp om att det kommer funka den här gången då vi max kommer hinna ligga typ en gång typ fem dagar innan äl :( Eftersom min kille ska bort sen ... nåja kul att följa er andra iaf och hoppas på lycka till nästa månad för mig. Håller mina tummar för er :) 

• Bodbod
    Fy, ja jag är superavis (men hoppas jag lyckas dölja det) på alla som blir gravida i min närhet men bara glad för de jag följt här i trådarna på familjeliv haha. 

Hur gör ni andra, berättar ni för era vänner o familj att ni försöker bli gravida? Jag berättade för några vänner direkt och nu tycker jag det känns pinsamt att de vet när det tar lite tid (dumt jag vet). 
  • Bodbod

Grattis till plus ocj h beklagar missfallet Malmötjej <3 

Asså jag blir tokig och så deppad! Skulle enligt min app ha ägglossning först runt den 8, men efter en dag med halkiga flytningar tog jag ett test. På bilden är det test lördag, söndag och nu på morgonen. Igår hade jag suupermkt flytningar men redan nu är de helt borta. Fattar inte när min peak var :( vi har inte haft sex på hela veckan av olika anledningar och trodde ju inte att det "behövdes". Mittentestet är fr igår kv, och då fick vi till det iaf och ska försöka hinna idag också. Men tror ni det är kört för att flytningarna är borta? Eller ska jag mer tänka att ägget ju släpper typ ett dygn efter stegring. 

Är så stört irriterad på mig själv som inte läste signalerna tidigare i veckan och på min kropp som inte följer mönstret :( :( Fy vad onödigt! Som att jag "slösat" en månad.

• Meddelande borttaget
  • Bodbod

Jahapp då e äl över för denna gång, tror den inträffade i måndags. Det är liksom 11 dagar innan beräknat? Brukar ha en lång cykel på typ 36 dagar. Undrar om det var att jag börjat med inositol?! Men verkar sjukt att det skulle verkat så snabbt, åt det bara i ca en vecka. 

Så, återstår att vänta då. Antar att nytt bim blir ca den 14 :)

• Bodbod

@Syskonförsök 

Jaa men då är det nog den :D Fick mycket mer fertilt sekret + tydligare ägglossningssmärta också. Har du märkt något sånt??

Mirakelprodukt! Nu fattas det bara att man blir gravid också haha.

Tusen tack för tipset <3

• Bodbod

@Syskonförsök

Jag med!! 

@Horisonten 

Jag känner också massa grejjer (ömma bröst, flytningar, molvärk) och jag är två dar efter äl ... man är ju expert på att inbilla sig!!! Det senaste halvpret har jag känt mig gravid i två veckor varje mån, fr dan efter äl hehe. Med det sagt kan dina symptom mkt väl vara "verkliga" såklart. Jag hoppas det! Men det är ett gissel att inte tolka varenda liten känsla i kroppen!

• Bodbod

@Horisonten

Då ligger vi ungefär lika, du lite före. Jag fick mitt starkaste teststreck i lördags :) Sen starka streck tre dagar i rad men efter vad jag förstår räknar man endast fr första gången d visar sig? Jag vet känns så långt till bim!!! 

Asså jag tror ändå det är lika bra att hoppas o bli besviken, för tidigare månader har jag ba neeej d kommer inte bli något, inte vågat hoppas. Och sen blir jag ju ändå lika ledsen när mensen kommer. Så tänker unna mig att leta tecken och hoppas den här månaden haha. 

Svar på tråden BIM Augusti 2023