Gravid med bf Mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Hej igen, tänkte kolla hur ni andra mår/känner kring graviditeten?
jag har verkligen mått katastrof sen v6 (v10+0 idag), fick utskrivet omeprazol så halsbrännan försvann men illamåendet kom tillbaka efter några dagar med lergigan.
Så det jag vill komma till är att jag kan liksom inte känna någon glädje. Ska göra ultraljud på tisdag så hoppas det vänder då, om allt visar sig stå rätt till vill säga. Hur känner ni andra?
Hej igen, tänkte kolla hur ni andra mår/känner kring graviditeten?
jag har verkligen mått katastrof sen v6 (v10+0 idag), fick utskrivet omeprazol så halsbrännan försvann men illamåendet kom tillbaka efter några dagar med lergigan.
Så det jag vill komma till är att jag kan liksom inte känna någon glädje. Ska göra ultraljud på tisdag så hoppas det vänder då, om allt visar sig stå rätt till vill säga. Hur känner ni andra?
@Fjenk
Jag förstår precis hur du känner. Jag har mått illa varje sekund i fem veckor nu och det är otroligt tungt. För mig har det som hjälpt mest varit att verkligen fokusera på en dag i taget och tänka att illamåendet för många förbättras i v. 12. Om inte v. 12 så kanske v. 13 osv. För varje dag som går tänker jag att det är en dag mindre av illamående kvar.
Jag tog också Lergigan comp i början, men blev aldrig av med kräkningarna så för en vecka sedan fick jag i stället Xonvea utskrivet. Jag skulle nog säga att jag mår ungefär lika illa av de båda, men men Xonvea har jag lyckats undvika kräkningarna och det har varit en lättnad att åtminstone få behålla maten. Dessutom har kräkningarna kraftigt förvärrat min huvudvärk, så den har också blivit bättre.
Kämpa på! Någon dag (förhoppningsvis snart) vänder det!
@cottis
Skönt att höra att man inte är ensam ☺️
Hej, jag vill fråga om ni känner igen er.
Jag är idag i vecka 10 (9+0) och illamåendet har börjat gå över, äntligen! Men jag är jättetrött istället.
I alla fall. Nu när jag låg ner, raklång på rygg, så nös jag. Det högg till ordentligt i magen och gjorde jätteont i flera sekunder efteråt och sedan gick det över. Är det muskler runt magen som är påverkade/ovana vid graviditeten?
Det var jätteobehagligt. Nästa gång jag känner att jag behöver nysa kommer jag försöka att sätta mig upp!
Hej, jag vill fråga om ni känner igen er.
Jag är idag i vecka 10 (9+0) och illamåendet har börjat gå över, äntligen! Men jag är jättetrött istället.
I alla fall. Nu när jag låg ner, raklång på rygg, så nös jag. Det högg till ordentligt i magen och gjorde jätteont i flera sekunder efteråt och sedan gick det över. Är det muskler runt magen som är påverkade/ovana vid graviditeten?
Det var jätteobehagligt. Nästa gång jag känner att jag behöver nysa kommer jag försöka att sätta mig upp!
@Zlender
Även jag känner likadant när jag nyser! Precis som du också är inne på känns det för mig lite bättre när jag sitter upp.
Jag är också 38 år.
Jag får också så ont när jag nyser ibland men även vid vissa andra rörelser man råkar göra ibland, det är upphängningarna i livmodern som blir lite överbelastade har jag för mig.
jag mår fortfarande lika illa och kräks även fortfarande trots Xonvea. Det är inte så att jag kräks hela tiden och får behålla mestadels av maten men det är ju ändå det där illamåendet som inte ger med sig som är så jobbigt.
nästa fredag ska jag in och göra moderkaksprov, så nervöst men längtar ändå tills jag kan få svar så jag vet om jag kan få längta efter bebis eller om man behöver avbryta, så jobbigt att gå ovetandes?.
är så jobbigt med måendet så hade varit skönt att veta så man inte gör det i onödan.