Gravid med bf Mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Jag förstår din känsla också och som du säger, finns alltid en bättre tidpunkt. En annan konstig grej är att jag lyckats skrämma upp mig själv att folk ska bli arga över att jag är gravid, detta är första barnet i min familj och också i min sambos familj. Jag har legat och tänkt ihjäl mig att mina föräldrar ska bli upprörda och också hans familj.. varför vet jag inte. Men såklart har ingen reagerat på det sättet utan alla har ju blivit överlyckliga. Så nu målar jag ju upp att min chef ska reagera jätteilla när det säkert inte alls kommer vara så😂 Jag gissar att det är hormoner som spökar😂
Jag har redan berättar på mitt jobb eftersom jag kommer behöv sjukskriv mig redan första dagen då jag mår så illa (måndag). Min situation är dock speciell - mina chefer har varit informerade i två års tid och täckt upp med lärarvikarier för alla mina IVF-besök. Jag fick ett väldigt gulligt svar från min chef trots att jag nu ställer till det för dem igen 🤭 Men det är klart, nu när jag är gravid slipper de ju lösa alla situationer med IVF-besöken 😅
Hej,
Jag tänkte vänta till efter NIPT för att berätta för min chef men vi får se hur det kommer att gå.
Är det någon annan som känner sig ledsen ibland? Alltså jag känner inte igen det från min förra graviditet (då var jag mest superorolig i början) men nu kan jag känna mig ledsen i hjärtat från och till. Har också dåligt samvete gentemot min dotter, som att jag sviken henne för att jag är gravid.
Kan ha att göra med progesteronet som jag tar.. Ska nog prata med MVC om det.
@Sola13, visst hade du också VUL i torsdags? Hur gick det?
Hej,
Jag tänkte vänta till efter NIPT för att berätta för min chef men vi får se hur det kommer att gå.
Är det någon annan som känner sig ledsen ibland? Alltså jag känner inte igen det från min förra graviditet (då var jag mest superorolig i början) men nu kan jag känna mig ledsen i hjärtat från och till. Har också dåligt samvete gentemot min dotter, som att jag sviken henne för att jag är gravid.
Kan ha att göra med progesteronet som jag tar.. Ska nog prata med MVC om det.
@Sola13, visst hade du också VUL i torsdags? Hur gick det?
Är det fler än jag som, förutom illamående, också besväras av huvudvärk? Nästan varje gång jag kräks (eller är på väg att kräkas) får jag så fruktansvärt ont i huvudet. Det har varit så i flera veckor. Jag får så ont i huvudet att jag knappt vet hur jag ska genomlida det. Eftersom det kommer i samband med kräkningar går det från noll till hundra på bara någon sekund. Jag upplever det som väldigt obehagligt.
Hej hopp är gravid med bf 18 mars
Detta är nr 4 . Kan säga att jag är mer illamående denna gång än jag någonsin varit tidigare . Visserligen var det 15 år sedan sist men att må så här illa det kommer man ihåg .
Jobbar inom lokalvård och berättade för cheferna på jobbet tidigt för att jag mår så här piss . Sedan för att få lite lättare uppgifter typ inte lyfta tungt och så
Är i vecka 7+3 idag. I lördags vaknade jag med ont i ryggen, inte så värst ovanligt för min del då jag haft ryggproblem och opererades för diskbråck 2017. Men idag har det även gjort ont i sidan bak typ i bäckenet. Så jag tror det är foglossning redan då det inte känns som min vanliga ryggvärk längre 😳 har inte haft några vidare besvär de andra 4 graviditeterna, iallafall inte såhär tidigt. Mer framåt vecka 28 tror jag det varit innan. Har läst lite och det verkar kunna komma tidigt för att sedan försvinna ett tag, innan det dyker upp igen senare i graviditeten. Någon mer som har eller har haft tidig foglossning?
Är i vecka 7+3 idag. I lördags vaknade jag med ont i ryggen, inte så värst ovanligt för min del då jag haft ryggproblem och opererades för diskbråck 2017. Men idag har det även gjort ont i sidan bak typ i bäckenet. Så jag tror det är foglossning redan då det inte känns som min vanliga ryggvärk längre 😳 har inte haft några vidare besvär de andra 4 graviditeterna, iallafall inte såhär tidigt. Mer framåt vecka 28 tror jag det varit innan. Har läst lite och det verkar kunna komma tidigt för att sedan försvinna ett tag, innan det dyker upp igen senare i graviditeten. Någon mer som har eller har haft tidig foglossning?
Jag hade väldigt tidigt foglossning med min första. Tror att det började runt v 8 ungefär, och sen var det riktigt illa
under två veckor då jag var hare kryckor för att kunna gå. Fick till en kiropraktor som var utbildad på gravida och lyckades bli av med besvären helt, var väl omkring v 13 då om jag minns rätt. Fick inte tillbaka besvären senare, varken under den graviditeten eller någon av mina senare.
Är det fler än jag som, förutom illamående, också besväras av huvudvärk? Nästan varje gång jag kräks (eller är på väg att kräkas) får jag så fruktansvärt ont i huvudet. Det har varit så i flera veckor. Jag får så ont i huvudet att jag knappt vet hur jag ska genomlida det. Eftersom det kommer i samband med kräkningar går det från noll till hundra på bara någon sekund. Jag upplever det som väldigt obehagligt.
Jag har också problem med huvudvärk, dock inte enbart vid kräkningar utan hela tiden dygnet runt, vaknar tillochmed på natten av huvudvärken, och det blir ju inte bättre av att kräkas .
sist för någon vecka sedan hade jag det ca en vecka och nu har jag än så länge haft det 3 dagar tror jag, blir galen, inte nog med detta hemska illamående utan man ska stå ut med hemsk huvudvärk också, vill inte ta huvudvärkstabletter i onödan heller.
Jag har också problem med huvudvärk, dock inte enbart vid kräkningar utan hela tiden dygnet runt, vaknar tillochmed på natten av huvudvärken, och det blir ju inte bättre av att kräkas .
sist för någon vecka sedan hade jag det ca en vecka och nu har jag än så länge haft det 3 dagar tror jag, blir galen, inte nog med detta hemska illamående utan man ska stå ut med hemsk huvudvärk också, vill inte ta huvudvärkstabletter i onödan heller.