Gravid med bf Mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Hej igen!
Jag skrev för ett tag sen att jag var hos en allmänt knepig barnmorska på inskrivningsbesök för några veckor sedan. Och nu upptäckte jag att hon förmodligen räknat fel när hon bokade in mig på kub.
Hon har bokat in mig för blodprov dagen 12+6 och ultraljud 13+6. genom att säga ?detta är den tidigaste tillfället du kan göra det?.
Och nu när jag börjat räkna så tycker jag att detta låter för sent och har läst att ultraljud helst ska göra v 12+0 plus några dagar bara för bästa resultat. Hade ni andra ringt och bokat om eran tid?
Det är så svårt när allt är nytt och det är första gången 🥲🥰
Är ganska säker på att man helst ska göra det innan man har gått 14 fulla veckor, så 13+6 borde ju vara den sista dagen man kan göra det då för att få en tillförlitlig mätning..
Ja jag ringde dem igår tillslut, och i min region gällde det tydligen inte från v12+0 som det står på 1177. ..så det var rätt som det var 😅
Liten uppdatering, vecka 9 och hade både VUL och UL i dagarna. Liten mäter som den skall och hjärtat tickar på. <3
Hej på er alla!
Jag hoppar in i tråden, är gravid med mitt tredje barn och har BF 24/3. Känns helt sjukt att vara gravid igen då vår första är ett IVF-barn och tvåan kom till genom heminsemination - den här gången hade jag inte ens koll på ägglossning och hade inte väntat mig att bli gravid så här helt spontant.. men absolut inte ovälkommet! Min minste är dock bara 14 månader så vi hade väl egentligen tänkt vänta ett tag till :)
Har inga större symptom utan mår bra för det mesta, men jag har inte plågats särskilt av illamående tidigare graviditeter heller. Har gått upp i vikt och känner mig mest tjock än så länge men det ska väl ordna upp sig :)
Längtar efter KUB nu så att man får veta att det faktiskt finns en liten där inne :) har bruna flytningar men det har jag haft i flera veckor och så länge inget annat händer väljer jag att tro att det är normalt.
Tycker synd om alla er som mår så illa! :(
Liten uppdatering, vecka 9 och hade både VUL och UL i dagarna. Liten mäter som den skall och hjärtat tickar på. <3
//
Hej på er alla!
Jag hoppar in i tråden, är gravid med mitt tredje barn och har BF 24/3. Känns helt sjukt att vara gravid igen då vår första är ett IVF-barn och tvåan kom till genom heminsemination - den här gången hade jag inte ens koll på ägglossning och hade inte väntat mig att bli gravid så här helt spontant.. men absolut inte ovälkommet! Min minste är dock bara 14 månader så vi hade väl egentligen tänkt vänta ett tag till :)
Har inga större symptom utan mår bra för det mesta, men jag har inte plågats särskilt av illamående tidigare graviditeter heller. Har gått upp i vikt och känner mig mest tjock än så länge men det ska väl ordna upp sig :)
Längtar efter KUB nu så att man får veta att det faktiskt finns en liten där inne :) har bruna flytningar men det har jag haft i flera veckor och så länge inget annat händer väljer jag att tro att det är normalt.
Tycker synd om alla er som mår så illa! :(
Senaste veckan/veckorna har jag vaknat klockan 4 på morgonen varje dag. Så irriterande! Det gör ju såklart att jag är helt förstörd av trötthet på kvällarna och eftermiddagarna. Hoppas verkligen att detta är ett symptom som försvinner snart...