Gravid med bf Mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Välkomna till tråden och grattis till era graviditeter!
Mina nya symptom är att jag har blivit super picky med vilken typ av mat jag vill äta. Vill helst bara äta fil och äta frukt, och om jag inte äter regelbundet så känns de som jag ska döö av hunger haha.
Stackars min sambo, igår var jag så hungrig och ratade alla hans förslag och tyckte allt lät äckligt. Övertalade honom att följa med på jakt för att köpa potatismos och köttbullar, gick in på sibylla och beställde via en sån där sketen skärm.. ..när min mat sedan kom så hade moset gräddsås på sig, något jag inte ville ha och då började jag gråta haha. Tur nog så har vi varit ihop sedan urminnestider och han vet att jag inte brukar vara sån här
Ja, huh, detta illamående... för att inte tala om kräkningar... känner mig deppig!
Hej, vill bara dela med mig av min upplevelse kring illamående/kräkning?.
jag har mått så sjukt dåligt i två veckors tid. Kräkts och varit så slö att jag knappt orkat resa mig ur soffan/sängen. Provade först Postafen men de hjälpte inte alls. Har även på illamåendet fått hemsk halsbränna som gör att jag kräkts.
Till slut orkade jag ringa läkaren och har nu fått både Lergigan mot illamåendet men även Omeprazol 20mg mot halsbränna.
Kvinnan på apoteket sa att illamåendet troligtvis skulle försvinna direkt med Omeprazol eftersom halsbrännan kan orsaka illamåendet. Ni andra kanske redan visste om det men jag hade ingen aning. Började äta igår förmiddag och idag mår jag äntligen som vanligt!! Om det beror på tabletterna eller något annat det vet jag inte, men tänkte dela med mig om det kan hjälpa någon annan.
Hej, vill bara dela med mig av min upplevelse kring illamående/kräkning?.
jag har mått så sjukt dåligt i två veckors tid. Kräkts och varit så slö att jag knappt orkat resa mig ur soffan/sängen. Provade först Postafen men de hjälpte inte alls. Har även på illamåendet fått hemsk halsbränna som gör att jag kräkts.
Till slut orkade jag ringa läkaren och har nu fått både Lergigan mot illamåendet men även Omeprazol 20mg mot halsbränna.
Kvinnan på apoteket sa att illamåendet troligtvis skulle försvinna direkt med Omeprazol eftersom halsbrännan kan orsaka illamåendet. Ni andra kanske redan visste om det men jag hade ingen aning. Började äta igår förmiddag och idag mår jag äntligen som vanligt!! Om det beror på tabletterna eller något annat det vet jag inte, men tänkte dela med mig om det kan hjälpa någon annan.
Hej,
Kul att läsa om andras symptom och berättelser. Någon annan som har hunnit med VUL nyligen? Jag ska nämligen dit imorgon och är superorolig över att det inte ska finnas något där inne. :/
Hej,
Kul att läsa om andras symptom och berättelser. Någon annan som har hunnit med VUL nyligen? Jag ska nämligen dit imorgon och är superorolig över att det inte ska finnas något där inne. :/
Jag mår så fruktansvärt dåligt, har provat lergigan comp och xonvea men jag vet inte om det hjälper, i början tyckte jag det kändes lite bättre men nu har det börjat bli ännu värre, kan typ bara ligga i soffan hela dagarna och står inte ut. Det är hemskt!
vågar inte sluta med xonvea heller eftersom jag är orolig att det ska bli ännu värre och det tog några dagar för det att börja hjälpa.
@Minaälklingar, det låter som att du och jag har likadana upplevelser. Jag mår också fruktansvärt illa hela tiden och kommer inte heller ur soffan/sängen. Tar också lergigan comp, men det är lite likadant här - vet ärligt talat inte längre om de hjälper. Mår så kasst hela tiden. Imorgon ska jag också tillbaka till IVF-kliniken och jag är livrädd för att jag inte kommer palla att lämna lägenheten som jag varit fastklistrad i nu i tre veckor.
Vi får kämpa på tillsammans!
Ni som mår illa, vilken vecka är ni i? Jag har mått jättedåligt och kräkts massor sen vecka 5, men nu är jag i vecka 10 (9+3) och peppar peppar men de senaste dagarna har jag mått bättre! Mår fortfarande illa om jag blir hungrig och jag har svårt att äta för jag är inte sugen på något och allt smakar illa.. men jag är inte illamående exakt hela tiden och jag kräks inte! Hoppas att det går över för er snart också! Nu nojar jag över att mina symptom har försvunnit istället.. men jag såg ett liter hjärta ticka när jag gjorde ultraljud i vecka 9 och jag ska göra NIPT om typ en vecka och då får jag se bebisen igen så jag försöker att inte oroa mig för mycket innan dess...
Ni som mår illa, vilken vecka är ni i? Jag har mått jättedåligt och kräkts massor sen vecka 5, men nu är jag i vecka 10 (9+3) och peppar peppar men de senaste dagarna har jag mått bättre! Mår fortfarande illa om jag blir hungrig och jag har svårt att äta för jag är inte sugen på något och allt smakar illa.. men jag är inte illamående exakt hela tiden och jag kräks inte! Hoppas att det går över för er snart också! Nu nojar jag över att mina symptom har försvunnit istället.. men jag såg ett liter hjärta ticka när jag gjorde ultraljud i vecka 9 och jag ska göra NIPT om typ en vecka och då får jag se bebisen igen så jag försöker att inte oroa mig för mycket innan dess...