Inlägg från: Minaälsklingar |Visa alla inlägg
  • Minaälsklingar

Gravid med bf Mars

Hej! är Gärna med i gruppen.
    skriver till mig på listan.

någon mer som har fått problem med illamående?
    jag mår så fruktansvärt illa hela tiden så jag vet inte hur jag ska stå ut?.

Momof4soon, 30 år, 4 barnet och BF 29 feb/ 1 Mars

Jemelie, 41 år, 3:e barnet och BF (på min egen födelsedag) 10 mars
    Startingover, 37 år, 3e barnet och BF 11 mars
    MiniRodini, 36 år, 2:a barnet och BF 17/3
    Nicecameron, 31 år, 2:a barnet och BF ca 17/3 
    Malmötjej, 34 år, första barnet, BF ca 18/3 
    myownworstenemy, 37 år, andra barnet, BF 18/3
    alltidpositiv, 30 år, första barnet, BF 13/3
    Fjarilsblomma3, 26 år, första barnet, BF 23/3
    Cykelstöld , andra barnet , BF 27/3
    Towiie, 28 år, första barnet, BF ca 17/3
    Mooona, 33 år, 4:e barnet, BF 18/3 
    Cia67, 30 år, första barnet BF 20/3
    Nommsan, 38 år, 2:a barnet, BF 15/3
    Minaälsklingar 37år, 5e barnet, BF 14/3
  • Minaälsklingar
    Cottis skrev 2023-07-25 19:11:20 följande:

Hej! Hakar också på här. Det har varit en lååång resa för oss. Jag är 38 år och bor i Stockholm. Gifte mig för åtta år sedan och slutade då med p-piller. Hösten 2020 skrev jag in mig på IVF-klinik (pga min endometrios) och nu, på den åttonde IVF-återföringen och efter MÅNGA bakslag, har jag äntligen plussat. Med bara ett försök kvar i frysen är jag rädd för vad som händer om det här inte går vägen.

Jag mår FRUKTANSVÄRT illa hela tiden. Ni andra som mår illa får gärna dela med er av bra illamåendetips om ni har några. Hade inte min läkarkompis kunnat skriva ut Lergigan Comp till mig vet jag inte vart jag hade tagit vägen.

Illamåendet till trots dock? tänk att det gick till slut, just när jag själv gett upp hoppet helt!

Momof4soon, 30 år, 4 barnet och BF 29 feb/ 1 Mars
    Jemelie, 41 år, 3:e barnet och BF (på min egen födelsedag) 10 mars
    Startingover, 37 år, 3e barnet och BF 11 mars
    alltidpositiv, 30 år, första barnet, BF 13/3
    Minaälsklingar 37år, 5e barnet, BF 14/3
    Baravara55, 30 år, första barnet, BF 14/3
    Nommsan, 38 år, 2:a barnet, BF 15/3
    MiniRodini, 36 år, 2:a barnet och BF 17/3
    Nicecameron, 31 år, 2:a barnet och BF ca 17/3 
    Towiie, 28 år, första barnet, BF ca 17/3
    Cottis, 38 år, första barnet, BF ca 17/3
    Malmötjej, 34 år, första barnet, BF ca 18/3 myownworstenemy, 37 år, andra barnet, BF 18/3
    Mooona, 33 år, 4:e barnet, BF 18/3 
    smah92, 32 år, 2:a barnet, BF 19/3
    Cia67, 30 år, första barnet BF 20/3
    Sandra541, 31 år, första barnet, BF 20/3
    Lunaymar, 34 år, 2a barnet, BF 22/3
    Fjarilsblomma3, 26 år, första barnet, BF 23/3
    Qaroline, 30 år, första barnet, BF ca 25/3
    Birdiz, 31 år, 3:e barnet, BF 26/3
    Go o gla, 40 år, 7:e barnet, BF 27/3
    Cykelstöld , andra barnet , BF 27/3
    Sola13, 31 år, första barnet, BF 28/3 
    Miahl87, 35 år, 5e barnet, BF 29/3

Hej och grattis vad roligt att det äntligen tog sig!

Jag har själv problem med fruktansvärt illamående och vet inte hur jag ska stå ut, har tyvärr inga förslag på vad man kan göra eftersom jag inte själv har hittat något som hjälper!
    Jag har också fått lergigan comp utskrivet men jag vet inte om det hjälper, jag vågar inte sluta med dom heller för jag är rädd att det ska bli ännu värre. 

Berätta gärna om du hittar något som funkar på illamåendet för jag vet inte hur jag ska orka må så här?

• Minaälsklingar
    BaraVara55 skrev 2023-07-26 16:14:22 följande:

Hoppas illamåendet går över snart, och kontakta barnmorskan och stå på er om de inte känns som en hållbar situation längre {#emotions_dlg.flower} Känns inbland som man behöver stå på sig för  att få rätt vård. 

Nu har jag fått inbokat tidigt ultraljud den 15/8 och moderkaksprov den 28/8 vilket känns skönt, dämpar min oro något att redan kunnat boka in de med tanke på min historik. Har varit i kontakt med samma läkare i Lund och hon är duktig så jag hoppas på ett bra besked i slutet av augusti.
    Så nu ska jag fira detta med en semesterglass och rensa ogräs i trädgården. Ta hand om er! 

Så skönt att du redan har fått besked på när du får göra moderkaksprov.
    Jag hoppas också på att få besked på att jag ska få göra ett så fort det går. Jag fick också dåliga besked på kub min förra graviditet ( om man bortser från mitt mf förra månaden) allt såg jättebra ut på kub ända tills dom la in blodprovsvaren , där något var helt galet, fick göra moderkaksprov och det var en väldigt ovanlig kromosomavvikelse triploidi som man inte kan överleva så jag hade inget annat val än att avbryta i v 15 det värsta jag varit med om Gråter
  • Minaälsklingar
    sandrabeerg skrev 2023-07-25 21:13:04 följande:
    Råkade hamna här av dn slump men har du fått prova xonvea?
    Tack snälla, jag var faktiskt hos läkaren idag och fick den utskriven så jag ska ta 2 tabletter ikväll innan jag lägger mig och så hoppas jag verkligen att det hjälper tills imorgon, hade varit så skönt.
  • Minaälsklingar

Hej allihopa 

jag var hos läkaren idag och fick utskrivet en ny medicin xonvea mot illamående som jag nu verkligen hoppas ska hjälpa. 

jag fick också en snabbtitt i magen och allt såg bra ut än så länge och ett litet hjärta som pickade på, så skönt att se Hjärta

• Minaälsklingar
    Lunaymar skrev 2023-08-09 15:25:07 följande:

Hej,

Kul att läsa om andras symptom och berättelser. Någon annan som har hunnit med VUL nyligen? Jag ska nämligen dit imorgon och är superorolig över att det inte ska finnas något där inne. :/ 

Jag har tagit ett vul när jag var hos läkaren bara för att se så graviditeten satt rätt eftersom jag haft utomhavandeskap tidigare. Jag kunde se hjärtat slå men det var redan v 6+5 så nu vet jag inte hur det ser ut därinne, hoppas dock på nytt ultraljud på måndag när jag ska till läkaren så jag kan se att det fortfarande slår. 
    Mår så jävla dåligt varje dag så känner att jag behöver något bevis så jag inte behöver må såhär i onödan, för det är verkligen olidlig.
  • Minaälsklingar

Jag mår så fruktansvärt dåligt, har provat lergigan comp och xonvea men jag vet inte om det hjälper, i början tyckte jag det kändes lite bättre men nu har det börjat bli ännu värre, kan typ bara ligga i soffan hela dagarna och står inte ut. Det är hemskt! 
    vågar inte sluta med xonvea heller eftersom jag är orolig att det ska bli ännu värre och det tog några dagar för det att börja hjälpa.

• Minaälsklingar
    Zlender skrev 2023-08-10 13:32:30 följande:

Jag trodde man bara gjorde NIPT efter KUB? Kan man göra NIPT senare än vecka 10? Jag ska göra KUB vecka 12.1... 

Herregud, @Minaälsklingar och @Cottis, är ni sjukskrivna då eller? 

Jag äter var tredje timme för att försöka hålla illamåendet i styr, det går sådär, från dag till dag. 

Ja jag är sjukskriven tack och lov, hade aldrig klarat av att jobba.  Är dock orolig för hur nästa vecka ska gå när barnen börjar skolorna, hur jag ska klara av att få upp och få iväg alla i tid mm 

jag mår också sämre om jag inte äter så måste tvinga i mig något men så svårt när man mår illa av allt och inte kan tänka sig att äta.

• Minaälsklingar
    Cottis skrev 2023-08-09 19:01:26 följande:

@Minaälklingar, det låter som att du och jag har likadana upplevelser. Jag mår också fruktansvärt illa hela tiden och kommer inte heller ur soffan/sängen. Tar också lergigan comp, men det är lite likadant här - vet ärligt talat inte längre om de hjälper. Mår så kasst hela tiden. Imorgon ska jag också tillbaka till IVF-kliniken och jag är livrädd för att jag inte kommer palla att lämna lägenheten som jag varit fastklistrad i nu i tre veckor. 

Vi får kämpa på tillsammans! 

Hur gick det idag?
  • Minaälsklingar
    Cottis skrev 2023-08-13 20:06:46 följande:

Är det fler än jag som, förutom illamående, också besväras av huvudvärk? Nästan varje gång jag kräks (eller är på väg att kräkas) får jag så fruktansvärt ont i huvudet. Det har varit så i flera veckor. Jag får så ont i huvudet att jag knappt vet hur jag ska genomlida det. Eftersom det kommer i samband med kräkningar går det från noll till hundra på bara någon sekund. Jag upplever det som väldigt obehagligt.

Jag har också problem med huvudvärk, dock inte enbart vid kräkningar utan hela tiden dygnet runt, vaknar tillochmed på natten av huvudvärken, och det blir ju inte bättre av att kräkas . 

sist för någon vecka sedan hade jag det ca en vecka och nu har jag än så länge haft det 3 dagar tror jag, blir galen, inte nog med detta hemska illamående utan man ska stå ut med hemsk huvudvärk också, vill inte ta huvudvärkstabletter i onödan heller.

Svar på tråden Gravid med bf Mars