• Momof4soon

Gravid med bf Mars

Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars

• Svar på tråden Gravid med bf Mars
  • myownworstenemy
    Malmötjej skrev 2023-07-30 18:41:54 följande:

Jag skrev i facebookgruppen inatt, men om det är någon som inte är med i den så skriver jag här också. Vi fick missfall igår kväll (6+4). Ingen aning om det var en missed abortion eller om det faktiskt hände igår. Mina symptom försvann tidigt i vecka 6, men har förstått att de kan komma och gå. 
    Vi har sörjt hela dagen nu och ska försöka samla ihop oss för att orka med vardagen nästa vecka. 
    Jag har läst på olika ställen att det kan vara lättare att bl gravid direkt efter ett missfall. Har ni några erfarenheter? Jag behöver hopp. 

Usch, så tråkigt. Beklagar! <3
  • Sola13
    Lunaymar skrev 2023-07-30 15:50:50 följande:

@Sola13
    Jag upplever samma!! Sover så dåligt också. Och det här med att vakna tidigt hade jag under min förra graviditet också. 

Har ni andra bokat tidigt VUL?

Ja, jag har bokat den 10 augusti :) 
  • Sola13
    Let it Rain skrev 2023-07-30 17:57:19 följande:
    Jag ska på ett imorgon bitti pga upprepade missfall och blödning denna graviditet. Kommer nog inte få se något hjärta än då det är för tidigt (5+5), men får isf veta om det utvecklas normalt hittills. 
    Vi verkar vara på precis samma dag då, 5+5 idag, håller tummarna att allt ser fint ut idag ❤️
  • Sola13

Jag skrev i facebookgruppen inatt, men om det är någon som inte är med i den så skriver jag här också. Vi fick missfall igår kväll (6+4). Ingen aning om det var en missed abortion eller om det faktiskt hände igår. Mina symptom försvann tidigt i vecka 6, men har förstått att de kan komma och gå. 
    Vi har sörjt hela dagen nu och ska försöka samla ihop oss för att orka med vardagen nästa vecka. 
    Jag har läst på olika ställen att det kan vara lättare att bl gravid direkt efter ett missfall. Har ni några erfarenheter? Jag behöver hopp. 

Beklagar ❤️ detta är första gången jag blivit gravid så har tyvärr ingen erfarenhet själv, men har hört från andra att det är ganska vanligt med ny graviditet kort efter ❤️
  • Let it Rain
    Sola13 skrev 2023-07-31 06:45:01 följande:
    Vi verkar vara på precis samma dag då, 5+5 idag, håller tummarna att allt ser fint ut idag ❤️
    Tack, fina du ❤️ Jag ska in kl 9 och är skapligt nervös nu! 
  • Lunaymar

Vad tråkigt 😪 men jag tänker ändå att, om der måste hända, så är det bättre att det händer så tidigt som möjligt så man slipper komplikationer eller själv behöver ta jobbiga beslut vid KUB. Men jag förstår att det är hemskt och jag hoppas att ni återhämtar er snabbt och kan gå Vidare <❤️
  • Let it Rain

Nu har jag varit på VUL, v 5+5 idag. Hon kunde vara se en hinnsäck och inget mer, så det låter väl inte så positivt. Ska tillbaka om 3 veckor så får vi se då om något hänt. 

• Let it Rain

Missfallet startade på vägen hem från sjukhuset, så det blir ingen marsbebis tyvärr 💔

• Sola13
    Let it Rain skrev 2023-07-31 11:09:26 följande:

Missfallet startade på vägen hem från sjukhuset, så det blir ingen marsbebis tyvärr 💔

Jag är ledsen 😞💔 men om det nu är på det sättet var det kanske bättre att det kom ut nu, än att ni ska gå och undra i tre veckor och därefter få beskedet.. men fy fan 
  • Let it Rain
    Sola13 skrev 2023-07-31 13:20:11 följande:
    Jag är ledsen 😞💔 men om det nu är på det sättet var det kanske bättre att det kom ut nu, än att ni ska gå och undra i tre veckor och därefter få beskedet.. men fy fan 
    Jag vet ärligt talat inte vad som håller på att hända här. Det har slutat blöda 🤷?♀️ Blödde igenom ett trosskydd, sen inget mer. Satte i en binda och då upphörde blödningen. 

Kan blödningen ha startat pga ultraljudet? Frågorna är många. Har varit med om samma sak en gång tidigare under graviditet. Hon pratade om utväxter på tappen och att den var lättblödande (gjort cellprov alldeles nyligen tack och lov) 
Svar på tråden Gravid med bf Mars