Gravid med bf Mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Fy, de är inga besked man vill få. Allt bara faller samman.. det är fruktansvärt och suger verkligen..
Men jag håller tummarna för friska mars bebisar och gud vad härligt att få se tickande hjärtat redan Kommer du göra KUB denna gången eller hur tänker ni?
Vecka 4+6 idag. Har redan lyckats bli avslöjad av en vän som såg att jag var svullen om magen.. Mina tarmar är inte riktigt som de brukar, har fått börja med movicol för att magen ska fungera något bättre. Annars mår jag nog som vanligt, men det brukar jag ha turen att göra. Har aldrig under någon av mina graviditeter haft något direkt illamående eller jobbig foglossning, så lite trög i magen kan jag väl vara sålänge jag slipper det andra 😅
Är det någon som vet hur man ska göra för att få ett tidigt ultraljud? Jag har haft MF en gång i februari, min syster va med om en sån avbrutet missfall eller vad det heter när den slutade leva i vecka 6 men hon gick ända till vecka 13 innan hon fick reda på att de inte va något där inne, att kroppen inte reagerade som den ska och stötte inte ifrån sig det. Sen mycket annat med jobbiga graviditeter och mf i min släkt tyvärr med inte så trevliga händelser så jag är så orolig för man har ingen aning om man själv är med om något sånt nu. Skulle vara så skönt att bara veta att det slår ett hjärta där inne. Har tid på onsdag första mötet med BM men det är via videosamtal så det känns ju sådär också.
Tror det beror på vart du bor. Där jag bor så erbjuds inte tidiga ultraljud via landstinget, första ultraljudet (som de kallar för tidigt ultraljud) har jag inbokat i vecka 14. Men det finns privata mvc där man kan betala för att göra ett tidigt ultraljud. Jag ska på tidigt ultraljud nästa vecka, då är jag i vecka 9 (8+1). Det kostar typ 700 kr men kommer att vara så värt det! Kolla om det finns någon privat mvc eller ultraljudsklinik nära dig.
Ja många privata kliniker erbjuder tidigt ultraljud, typ från vecka 8-9 fär ca 700-1100kr i min region. Men tycker också du ska berätta om din oro för din barnmorska och fråga hur de kan stötta i oron. Om de erbjuder ultraljud på deras klinik så kanske de kan göra ett undantag?
Jag har bokat in tidigt ul men funderar fram och tillbaka om de är värt att lägga de pengarna, men känns skönt att ha inbokat iaf.
Lycka till på onsdag!
Hej,
jag vill också säga att jag är orolig så jag har bokat in ett VUL redan nästa vecka, då jag ungefär kommer vara i 6+6. jag har liksom inga konkreta symptom (är i 5+6 idag) så jag börjar undra om det verkligen finns något där inne och jag kan liksom inte släppa det.
Har alla här tydliga symptom?
Hej,
jag vill också säga att jag är orolig så jag har bokat in ett VUL redan nästa vecka, då jag ungefär kommer vara i 6+6. jag har liksom inga konkreta symptom (är i 5+6 idag) så jag börjar undra om det verkligen finns något där inne och jag kan liksom inte släppa det.
Har alla här tydliga symptom?
Jag vet helt symptomfri i min första graviditet. Kände inget alls förrän jag började känna sparkar i vecka 18 :) i denna graviditeten mådde jag bra fram till vecka 6, efter det har jag mått pyton..
Vas skönt att höra att där är fler som inte har symptom. Alla mina symptom så som ömma bröst, molvärk osv försvann i början på veckan 6. Är i mitten på vecka 7 nu. Det enda som är kvar är trötthet. Jag har bokat in ett tidigt ultraljud privat den 8:e så hoppas jag få se ett litet hjärta.