Inlägg från: Miahl87 |Visa alla inlägg
  • Miahl87

Gravid med bf Mars

Momof4soon, 30 år, 4 barnet och BF 29 feb/ 1 Mars
    Jemelie, 41 år, 3:e barnet och BF (på min egen födelsedag) 10 mars
    Startingover, 37 år, 3e barnet och BF 11 mars
    MiniRodini, 36 år, 2:a barnet och BF 17/3
    Nicecameron, 31 år, 2:a barnet och BF ca 17/3 Malmötjej, 34 år, första barnet, BF ca 18/3 myownworstenemy, 37 år, andra barnet, BF 18/3
    alltidpositiv, 30 år, första barnet, BF 13/3
    Fjarilsblomma3, 26 år, första barnet, BF 23/3
    Cykelstöld , andra barnet , BF 27/3
    Towiie, 28 år, första barnet, BF ca 17/3
    Mooona, 33 år, 4:e barnet, BF 18/3 
    Cia67, 30 år, första barnet BF 20/3
    Nommsan, 38 år, 2:a barnet, BF 15/3
    Minaälsklingar 37år, 5e barnet, BF 14/3
    Qaroline, 30 år, första barnet, BF ca 25/3
    smah92, 32 år, 2:a barnet, BF 19/3
    Go o gla, 40 år, 7:e barnet, BF 27/3
    Sandra541, 31 år, första barnet, BF 20/3
    Baravara55, 30 år, första barnet, BF 14/3
    Miahl87, 35 år, 5e barnet, BF 29/3
  • Miahl87

Vecka 4+6 idag. Har redan lyckats bli avslöjad av en vän som såg att jag var svullen om magen.. Mina tarmar är inte riktigt som de brukar, har fått börja med movicol för att magen ska fungera något bättre. Annars mår jag nog som vanligt, men det brukar jag ha turen att göra. Har aldrig under någon av mina graviditeter haft något direkt illamående eller jobbig foglossning, så lite trög i magen kan jag väl vara sålänge jag slipper det andra 😅

• Miahl87

Är i vecka 7+3 idag. I lördags vaknade jag med ont i ryggen, inte så värst ovanligt för min del då jag haft ryggproblem och opererades för diskbråck 2017. Men idag har det även gjort ont i sidan bak typ i bäckenet. Så jag tror det är foglossning redan då det inte känns som min vanliga ryggvärk längre 😳 har inte haft några vidare besvär de andra 4 graviditeterna, iallafall inte såhär tidigt. Mer framåt vecka 28 tror jag det varit innan. Har läst lite och det verkar kunna komma tidigt för att sedan försvinna ett tag, innan det dyker upp igen senare i graviditeten. Någon mer som har eller har haft tidig foglossning? 

• Miahl87

Jag är idag i vecka 27+4. Har flera dagar känt mycket ilningar och stickningar långt ner i underlivet. Sjukt störande och jobbigt. Bebis verkar också börjat använda min urinblåsa som boxningssäck. Han ligger långt ner, vilket märks då magen varit i vägen relativt länge redan.. Kan inte ha något annat än mammaleggings eller väldigt löst sittande Mjukisbyxor då det annars trycker för mycket på magen. Har sammandragningar flera ggr om dagen, vilket är vanligt såklart. Har däremot fått lite som mensvärk till och från också ibland. Har tid hos barnmorskan imorgon, då jag bland annat ska göra min andra glukosbelastning. Ska prata lite om detta med ilningar och mensvärksliknande molvärken då också.

Svar på tråden Gravid med bf Mars