Inlägg från: alltidpositiv |Visa alla inlägg
  • alltidpositiv

Gravid med bf Mars

Hej! Jag har BF 13 mars ❤️
    Vad roligt att de finns en tråd för bf mars 🥹 jag va på dansbandsveckan på öland när jag kissade på en sticka utanför tältet onsdag 5 juli. Blev förlovad till på söndagen den 2/7 så det kan man säga va den bästa veckan jag någonsin upplevt!
    Min sambo har anat att jag va gravid pga väldiga humörsvängningar. 
    Jag har även: 
    JÄTTEKÄNSLIG näsa
    Ömma bröstvårtor 
    Humörsvängningar gråter om vart annat 😂
    Cravings på pimpim och pommes
    Känner mig lätt yr 

Testade bim-1 och de va ett svagt streck. Testade några dagar senare och de va lite tydligare. När jag kom hem nu igår så testade jag mig igen och BAM de va ett så tydligt streck så de gick inte ens att se vilket som va kontrollstrecket 🥹 kändes så skönt att de ökade och att de verkar som bebis vill stanna den här gången. Fick MF i februari så slutade vi försöka och poff så blev vi med Plus ❤️ 

• alltidpositiv
    alltidpositiv skrev 2023-07-15 18:27:33 följande:

Hej! Jag har BF 13 mars ❤️
    Vad roligt att de finns en tråd för bf mars 🥹 jag va på dansbandsveckan på öland när jag kissade på en sticka utanför tältet onsdag 5 juli. Blev förlovad till på söndagen den 2/7 så det kan man säga va den bästa veckan jag någonsin upplevt!
    Min sambo har anat att jag va gravid pga väldiga humörsvängningar. 
    Jag har även: 
    JÄTTEKÄNSLIG näsa
    Ömma bröstvårtor 
    Humörsvängningar gråter om vart annat 😂
    Cravings på pimpim och pommes
    Känner mig lätt yr 

Testade bim-1 och de va ett svagt streck. Testade några dagar senare och de va lite tydligare. När jag kom hem nu igår så testade jag mig igen och BAM de va ett så tydligt streck så de gick inte ens att se vilket som va kontrollstrecket 🥹 kändes så skönt att de ökade och att de verkar som bebis vill stanna den här gången. Fick MF i februari så slutade vi försöka och poff så blev vi med Plus ❤️ 

Glömde skriva med att jag varit EXTREMT TRÖTT och idag kände jag mig lite illamående av tanken av köttfärs och taco🤢
  • alltidpositiv
    myownworstenemy skrev 2023-07-17 01:37:30 följande:
    Momof4soon, 30 år, 4 barnet och BF 29 feb/ 1 Mars
    Jemelie, 41 år, 3:e barnet och BF (på min egen födelsedag) 10 mars
    Startingover, 37 år, 3e barnet och BF 11 mars
    MiniRodini, 36 år, 2:a barnet och BF 17/3

Nicecameron, 31 år, 2:a barnet och BF ca 17/3 

Malmötjej, 34 år, första barnet, BF ca 18/3 

myownworstenemy, 37 år, andra barnet, BF 18/3

Vi kommer nog göra KUB i alla fall med tanke på min ålder. Behöver nog läsa på om NIPT innan jag kan ta beslut om det. 
    Malmötjej, så roligt att vi har samma BF! Jag bor också i Malmö (om du nu bor där). :)

alltidpositiv, 30 år, första barnet, BF 13/3

Vi ska göra KUB test men vet inte med NIPT har inte läst på om det än. Min syster är gravid med bf i oktober så det ska bli så mysigt att vi får våra första barn nära om allt går som det ska. Vi hade en vecka mellan bf innan mitt missfall i Februari så vi håller tummarna. Hon har mått bra i sin graviditet men illamående en del bara.
  • alltidpositiv
    fjarilsblomma3 skrev 2023-07-17 13:26:51 följande:

Ringde precis BM och fick tid för inskrivning på torsdag, glömde fråga om partnern ska följa med, hur gör ni andra? :)

Jag skulle ha ett digigtalt första möte via mobilen, vet inte om de är första riktiga eller om de är bara inskrivningen. Kändes konstigt men det va för det va så högt tryck under sommaren. Vill VERKLIGEN ha med min fästman på framtida besök
  • alltidpositiv
    Cykelstöld skrev 2023-07-17 08:53:51 följande:

Hej, skriver in mig här nu. Testade positivt igår, BF 27 mars. Andra barnet, har en dotter på 2 1/2! 

Här är testet igår+testet idag. Ser ni någon ökning?

Absolut starkare :) !!
  • alltidpositiv
    alltidpositiv, 30 år, första barnet, BF 13/3
    Fjarilsblomma3, 26 år, första barnet, BF 23/3
    Cykelstöld , andra barnet , BF 27/3
    Towiie, 28 år, första barnet, BF ca 17/3
    Mooona, 33 år, 4:e barnet, BF 18/3 
  • alltidpositiv
    Cia67 skrev 2023-07-19 14:35:22 följande:

Ja lyssna på det, är säsong 3 episode 6. Kan förhoppningsvis även hjälpa dig och andra i den här gruppen, om det är fler som är oroliga eller som haft liknande som oss. 

Alltså oron som man känner för något som är så litet men så älskat redan är ju galet. Och så hormoner uppepå det. Och för mig är det första barnet, så allt är så nytt, skrämmande, fantastiskt och spännande på samma gång.

Har sedan clearblue testet som visade gravid, 2-3. Gjort RFSU tester, där samtliga streck bara blivit starkare och starkare för varje dag. Idag blev det lika starkt som kontrollstrecket, så det kanske indikerar på att det ändå är hoppfullt, men svårt att veta i ett så tidigt skede. Kommer precis som du kunna "slappna" av först när man ser ett tickande hjärta {#emotions_dlg.flower} 

Tänker på er allaHjärta

Håller med dig till 100% Galet hur man kan känna en oro samtidigt som man älskar det lilla blåbäret där inne så mycket. Så spännande :) 

Tog också fler tester för att se så det blev starkare och de kändes ju som en liten lättnad iaf. 

• alltidpositiv
    smah92 skrev 2023-07-19 19:20:50 följande:

Hej!
     Jag hoppar också in i tråden, plussade igår och får det till BF ca 19/3. Har en dotter född april -21 som är helt fascinerad av bebisar så hoppas så mycket att hon kommer ta detta med småsyskon bra. Jag och fästmannen förlovade oss 7/7 och nu detta, allt på en gång 😅 

Jag har en fundering, tycker att de vanliga gravid-vitamintabletterna är så sjukt äckliga och minns att de triggade mitt illamående sist. Vet någon av er någon sort som inte smakar som skum yoghurt typ? 🤢

Grattis till förlovning och plusset :D Vad sjukt! Jag blev förlovad till den 2/7 och plussade 5/7 {#emotions_dlg.flower} Kände också wow! att det händer allt på samma gång :D för mig är det första barnet så det blev verkligen mycket känslor på en vecka <3 

Till din fråga, mina smakar inget tycker jag, jag kör: Mitt val gravid

• alltidpositiv
    myownworstenemy skrev 2023-07-25 21:27:49 följande:

Hej alla! Är det bara jag som är extremt trött och liksom behöver en siesta varje dag?! Är verkligen orimligt trött. Kommer inte ihåg att jag var så trött i början förra graviditeten men det kanske jag har förträngt. Hoppas att detta går över innan jag börjar mitt nya jobb om några veckor. 

Angående illamående hjälper det ofta att äta något litet, till exempel salta kex eller så. Postafen kan funka men tar ju en timme innan den börjar verka. Mitt illamående var som värst från vecka 10 och framåt förra gången. Då behövde jag äta något innan jag gick ur sängen på morgonen (typ ett kex), annars kräktes jag. Hoppas på mindre illamående denna gång men vi får se! Är bara i vecka 6+2 än så länge. 

Nej verkligen inte, mitt går upp och ner men sover typ en halvtimma fyrtio min på lunchen på jobbet. 

Vad bra idé med kex! Har spytt redan otaligt många gånger på jobbet, gick in i vecka 8 idag (7+0) mitt blev värre från i helgen så hoppas de inte ökar massor. Är så jobbigt när man är på jobbet och behöver akut springa på toa. 

• alltidpositiv

Är det någon som vet hur man ska göra för att få ett tidigt ultraljud? Jag har haft MF en gång i februari, min syster va med om en sån avbrutet missfall eller vad det heter när den slutade leva i vecka 6 men hon gick ända till vecka 13 innan hon fick reda på att de inte va något där inne, att kroppen inte reagerade som den ska och stötte inte ifrån sig det. Sen mycket annat med jobbiga graviditeter och mf i min släkt tyvärr med inte så trevliga händelser så jag är så orolig för man har ingen aning om man själv är med om något sånt nu. Skulle vara så skönt att bara veta att det slår ett hjärta där inne. Har tid på onsdag första mötet med BM men det är via videosamtal så det känns ju sådär också. 

Svar på tråden Gravid med bf Mars