Gravid med bf Mars
Beklagar och tänker på dig MiniRodini. Ta hand om dig och håller tummarna för att det kommer gå vägen för er snart
Jag tar mod att skriva här. Är 30 år och har bf i mars om allt går vägen. Har tidigare två graviditeter i bagaget, båda slutade med att mitt hjärta krossades så är livrädd för att samma sak ska ske igen.
Första graviditeten fick vi negativa besked på KUB, bred nackspalt och avvikelser på hjärtat gav oss 1:20 för Trisomi21 (down syndrom). Moderkaksprovet bekräftade och sannolikhet för att fostret skulle överleva var låga.. vi var förkrossade.
Graviditet 2 var jag orolig och vi fick göra tidigt VUL som visade hjärtslag, sedan tidigt NIPT (typ i v.11). Reslutatet från NIPT kom tillbaka och visade återigen positivt för tri21, trodde barnmorskan skämtade när hon berättade. Men nu hade vi sett hjärtat slå innan så kändes ändå bättre. Blev återigen inbokad för moderkaksprov, men när vi kom dit så kunde läkaren se att bebis inte rörde sig och hjärtat slutat slå. Återigen pga tri21.
Är ingenting ärftliga utan bara otur enligt läkaren. Är extremt ovanligt.
Så min resa kommer vara lite annorlunda, min läkare och jag har pratat om att det första i min resa kommer bli ett moderkaksprov i v11.
Hoppas ingen av er ska behöva gå igenom de.
Så nu går jag bara runt och väntar på det och tar de dag för dag. Har inte så mycket symtom mer än att kaffet smakar annorlunda och lite molnvärk.