Gravid med bf Mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars
Jag är i vecka 8+3.. så barnmorskan säger att jag är i åttonde graviditetsveckan men alla appar säger att jag är i vecka 9
Har testat postafen nån dag, men tycker att det är svårt att veta om det hjälper för illamåendet svänger upp och ner över dagen oavsett.. så ja har testat det några dagar men just nu testar jag utan.
Åh fy vad jobbigt med kräk utan förvarning! Höll på att kräkas i bilen häromdagen men hann som tur var stanna och springa till diket..
Hej, hade inskrivning igår (v 6+0), Det börjar kännas lite mer verkligt nu. Som symptom är det mest trötthet och värmevågor. Tänkte eventuellt boka in privat (5d) ul om två veckor, alltid skönt att se de små och förhoppningsvis ett pickande hjärta. <3
Hej
Detta är min första graviditet någonsin!
I måndags och tisdags mådde jag jätteilla dygnen runt och kunde inte ens tänka på mat. Jag fick tvinga i mig. Det tog jättelångt tid att äta.
VUL är förkortning för vaginalt ultraljud. Det används tidigt i graviditeten när det är för tidigt att göra ett "vanligt" ultraljud på magen. På den mottagningen där jag går så testar de alltid först att göra ett "vanligt" ultraljud och om det inte går att se något då så byter de till ett vaginalt ultraljud.
Det erbjuds inte via landstinget, iallafall inte där jag bor. Eller, det kan erbjudas om man har väldigt oregelbunden mens och inte vet alls hur långt gången man är, eller om man har haft mycket smärta och blödningar, men det erbjuds inte vid en problemfri graviditet. Man får boka in det själv på en privat klinik och betala för det själv.
Okej, tack för svar!
kul med en tråd att följa. Jag är en tjej på 28år som är gravid med min första. Bf förväntad 13/3-24. Så är i vecka 9 nu.
jag och sambon(som är 6 år äldre) bestämde oss för att ta ut spiralen i maj. Blev befruktad på första ägglossningen efteråt, trots att vi inte aktivt försökt. (Chockad över hur fort det gick).
jag har i dagsläget smärta som påminner Om en mildare mensvärk, samt lite blödningar. Är väldigt orolig över att de kan vara ett missfall på gång. Någon som går Igenom samma sak eller har erfarenhet av blödningar sen tidigare?
Hej hej!
Så spännande att läsa alla era historier, både de lyckosamma och de sorgliga.
Håller tummarna för er alla och tänker på er som fått missfall.
Själv är jag 34 år och plussade för ett par veckor sen och är idag i 7+1 och har BF 20/3. Första graviditeten och har en så kallad högriskgraviditet på grund av att jag har diabetes typ 2 + är överviktig. Graviditeten kom som en total chock även om jag hoppades men har hittils under alla år av försökt inte lyckats. Är otroligt orolig för både missfall och missbildningar. Har varit på inskrivning och ska följas även på sjukhuset men inte nåt UL inbokat förens i v 13-ish. Vill boka ett privat VUL men sambon har läst på om risker och säger ganska bestämt nej.
När jag plussade hade jag extremt ont i brösten och nös hela tiden. Nu har jag lite ömma bröst, molvärk och illamående som kommer och går. Har haft både bruna och rosa flytningar från och till i en vecka och även en liiiiiten blödning för en vecka sen.
Blev av med jobbet förra veckan så även det gör mig orolig så just nu är det mest tungt med alla katastroftankar. Men jag hoppas så att det ska gå vägen när jag nu äntligen blivit gravid!
Har hittills berättat för syster och mina två bästa vänner. Resten väntar vi med till efter UL.
Hej, Umeå 95 och Elbama, välkomna! Vad roligt, Umeå, vi är lika gamla! Jag är i vecka 7 (6+2). Alltså, Elbama, jag nyser flera gånger per dag från ingenstans, haha!
Välkomna till tråden och grattis till era graviditeter!
Mina nya symptom är att jag har blivit super picky med vilken typ av mat jag vill äta. Vill helst bara äta fil och äta frukt, och om jag inte äter regelbundet så känns de som jag ska döö av hunger haha.
Stackars min sambo, igår var jag så hungrig och ratade alla hans förslag och tyckte allt lät äckligt. Övertalade honom att följa med på jakt för att köpa potatismos och köttbullar, gick in på sibylla och beställde via en sån där sketen skärm.. ..när min mat sedan kom så hade moset gräddsås på sig, något jag inte ville ha och då började jag gråta haha. Tur nog så har vi varit ihop sedan urminnestider och han vet att jag inte brukar vara sån här
kul med en tråd att följa. Jag är en tjej på 28år som är gravid med min första. Bf förväntad 13/3-24. Så är i vecka 9 nu.
jag och sambon(som är 6 år äldre) bestämde oss för att ta ut spiralen i maj. Blev befruktad på första ägglossningen efteråt, trots att vi inte aktivt försökt. (Chockad över hur fort det gick).
jag har i dagsläget smärta som påminner Om en mildare mensvärk, samt lite blödningar. Är väldigt orolig över att de kan vara ett missfall på gång. Någon som går Igenom samma sak eller har erfarenhet av blödningar sen tidigare?
Blödning och mildare mensvärk behöver inte vara någonting, men KAN vara en början på missfall. Var med om det i slutet av juni nämligen. Men för mig blev mensvärken värre och värre, hade verkligen ONT. Så åt Alvedon för att det skulle bli lite mildare. Blödde också mer och mer.
All lycka till er ❤️ Vill verkligen inte oroa, men ett ärligt svar och min upplevelse.