Gravid med bf Mars
Hej hej!
Så spännande att läsa alla era historier, både de lyckosamma och de sorgliga.
Håller tummarna för er alla och tänker på er som fått missfall.
Själv är jag 34 år och plussade för ett par veckor sen och är idag i 7+1 och har BF 20/3. Första graviditeten och har en så kallad högriskgraviditet på grund av att jag har diabetes typ 2 + är överviktig. Graviditeten kom som en total chock även om jag hoppades men har hittils under alla år av försökt inte lyckats. Är otroligt orolig för både missfall och missbildningar. Har varit på inskrivning och ska följas även på sjukhuset men inte nåt UL inbokat förens i v 13-ish. Vill boka ett privat VUL men sambon har läst på om risker och säger ganska bestämt nej.
När jag plussade hade jag extremt ont i brösten och nös hela tiden. Nu har jag lite ömma bröst, molvärk och illamående som kommer och går. Har haft både bruna och rosa flytningar från och till i en vecka och även en liiiiiten blödning för en vecka sen.
Blev av med jobbet förra veckan så även det gör mig orolig så just nu är det mest tungt med alla katastroftankar. Men jag hoppas så att det ska gå vägen när jag nu äntligen blivit gravid!
Har hittills berättat för syster och mina två bästa vänner. Resten väntar vi med till efter UL.