• Momof4soon

Gravid med bf Mars

Hejsan! Denna grupp är för gravida bf mars

• Svar på tråden Gravid med bf Mars
  • Lini123

Hej! Hoppar också in här :)
    37 år gammal från Stockholm och väntar första barnet. Inskrivning på onsdag men gjort två tidiga ultraljud i vecka 6 och 8 pga MA i höstas. Bf 21 mars 

• Minaälsklingar
    BaraVara55 skrev 2023-08-27 23:08:52 följande:

Hej! var längesedan jag skrev här, men imorgon är det dags för mig att göra moderkaksprov. Den viktigaste milstolpen som jag och sambon väntat på för att kanske kunna njuta och glädjas åt denna graviditet på riktigt.
    Förra gången jag gjorde de så visade de sig att fostrets hjärta redan slutat slå, pga down syndrom. Har inte gjort kub eller nipt denna gång, bara tidigt ultraljud. så nervös, tredje gången gillt med mkt och samma läkare i Lund. Så duktig men faan att man ändå ska behöva utsätta sig för nålar.

Sägs vara en veckas svarstid, men senast gick de snabbare. Hur är det där ni bor?

Håller tummarna för bra besked för oss alla.

Ska göra provet på fredag också i Lund hos samma läkare som sist när jag fick reda på att vårt foster hade triploidi. 
    är det på sjukhuset du gör det? 

sist tog det nog 4-5 dagar att få svar men räknar med en vecka nu ska jag ju göra det en fredag också så då går väl helgen bort.
    Jag går också bara och väntar på denna dag och svaret.

• BaraVara55
    Minaälsklingar skrev 2023-08-28 08:52:35 följande:

Ska göra provet på fredag också i Lund hos samma läkare som sist när jag fick reda på att vårt foster hade triploidi. 
    är det på sjukhuset du gör det? 

sist tog det nog 4-5 dagar att få svar men räknar med en vecka nu ska jag ju göra det en fredag också så då går väl helgen bort.
    Jag går också bara och väntar på denna dag och svaret.

ja Jag gjorde de på sjukhuset, tror bara de är tre stycken läkare som gör de proverna i Lund. Idag var det en finlandssvensk som jag träffat innan, gillar henne och hon är väldigt erfaren. Så det gick bra. Hon sa att vi förhoppningsvis får svar innan fredag ,ca 4 arbetsdagar. Så om du gör de på fredag på Lunds sjukhus då kanske du borde få svar på torsdag. 

denna väntan, om man bara kunde snabbspola tiden! firade iaf att vi är ett steg närmare att få besked med att ha med mig  några godisbitar i fickan och insett att jag inte kan påverka eller göra mer än att vila. 

så nu blir de att inta soffläge och kolla på gamla godingar som Bridget Jones dagbok :)

• Minaälsklingar
    BaraVara55 skrev 2023-08-28 11:10:46 följande:

ja Jag gjorde de på sjukhuset, tror bara de är tre stycken läkare som gör de proverna i Lund. Idag var det en finlandssvensk som jag träffat innan, gillar henne och hon är väldigt erfaren. Så det gick bra. Hon sa att vi förhoppningsvis får svar innan fredag ,ca 4 arbetsdagar. Så om du gör de på fredag på Lunds sjukhus då kanske du borde få svar på torsdag. 

denna väntan, om man bara kunde snabbspola tiden! firade iaf att vi är ett steg närmare att få besked med att ha med mig  några godisbitar i fickan och insett att jag inte kan påverka eller göra mer än att vila. 

så nu blir de att inta soffläge och kolla på gamla godingar som Bridget Jones dagbok :)

Det är till henne jag också går. 
    ser att vi har samma bf också, undrar varför jag måste vänta ända tills på fredag när jag bad om att få göra det så fort det bara gick för att jag inte står ut med denna väntan.
    ytterligare en hel vecka längre jag behöver plågas Gråter
  • Minaälsklingar
    BaraVara55 skrev 2023-08-28 11:10:46 följande:

Förresten hur skulle du få svaret? Ringer dom eller ? 

hoppas det blir ett glädjande resultat denna gången, hoppas du uppdaterar hur det gick hör sen.

• BaraVara55
    Minaälsklingar skrev 2023-08-28 12:40:35 följande:

Förresten hur skulle du få svaret? Ringer dom eller ? 

hoppas det blir ett glädjande resultat denna gången, hoppas du uppdaterar hur det gick hör sen.

kul att det är samma vi går till. Men konstigt att du inte kunde komma tidigare denna vecka, hur bokades du in? 

jag är i 11+6 idag och helst ville de att jag skulle vänta till över 12+0 då det brukar vara bättre, men jag ska resa iväg i slutet av veckan så då kom jag och (hennes assistent?barnmorska?) överens om att de borde vara ok att jag kommer idag. 

De ringer, och senaste gångerna så tog de bara två dagar innan jag fick svar så det är det jag hoppas på även denna gång. Men kanske bra att vara inställd på att de kan ta fyra dagar. 

hoppas äntligen på bra besked och att det var sista gången jag behövde göra mkp, men vem vet. Någon gång borde de väl gå även för oss

• Minaälsklingar
    BaraVara55 skrev 2023-08-28 13:56:21 följande:

kul att det är samma vi går till. Men konstigt att du inte kunde komma tidigare denna vecka, hur bokades du in? 

jag är i 11+6 idag och helst ville de att jag skulle vänta till över 12+0 då det brukar vara bättre, men jag ska resa iväg i slutet av veckan så då kom jag och (hennes assistent?barnmorska?) överens om att de borde vara ok att jag kommer idag. 

De ringer, och senaste gångerna så tog de bara två dagar innan jag fick svar så det är det jag hoppas på även denna gång. Men kanske bra att vara inställd på att de kan ta fyra dagar. 

hoppas äntligen på bra besked och att det var sista gången jag behövde göra mkp, men vem vet. Någon gång borde de väl gå även för oss

Jaha då var det kanske för att du skulle iväg som du fick tidigare för jag var på ett tidigt ultraljud hos läkaren och hon sa att jag kunde få göra det i slutet av månaden och jag skulle få en tid hemskickad sen fick jag en tid och då var det den 1/9 så antar att dom tog kanske bara en tid i närheten, dom som ger tiderna vet nog inte hur plågsamt det är att vänta några extra dagar. 

wow två dagar det låter supersnabbt, jag tror jag väntade 4-5 dagar sist för jag kommer ihåg jag räknade ut vilken sista dagen borde vara då och jag gick och hoppades varje dag att hon skulle ringa men det blev inte förrän sista dagen.
    kommer inte våga svara samtidigt vill jag ju inget hellre än att veta. 

• BaraVara55
    Minaälsklingar skrev 2023-08-28 14:14:00 följande:

Jaha då var det kanske för att du skulle iväg som du fick tidigare för jag var på ett tidigt ultraljud hos läkaren och hon sa att jag kunde få göra det i slutet av månaden och jag skulle få en tid hemskickad sen fick jag en tid och då var det den 1/9 så antar att dom tog kanske bara en tid i närheten, dom som ger tiderna vet nog inte hur plågsamt det är att vänta några extra dagar. 

wow två dagar det låter supersnabbt, jag tror jag väntade 4-5 dagar sist för jag kommer ihåg jag räknade ut vilken sista dagen borde vara då och jag gick och hoppades varje dag att hon skulle ringa men det blev inte förrän sista dagen.
    kommer inte våga svara samtidigt vill jag ju inget hellre än att veta. 

Så kan det nog vara. Jobbigt att vänta oavsett. 

Jag kanske hade tur då, ska försöka ställa in mig på 4 dagar denna gången. Men ja usch för att se dolt nummer ringa och hela tiden vara beredd på att kanske få besked.

Tänker av någon anledning att de vore bättre om de ringer sent på em, när man ändå är på väg hem från jobbet. Kommer garanterat
    gråta floder oavsett besked. Och det gör jag helst inte i sällskap av random kollegor 

• Startingover

Så skönt att ha det gjort! Och skönt att moderkakan satt på rätt ställe så att det gick att ta ett prov. Gjorde inte speciellt ont under själva provtagningen men under hela eftermiddagen har jag haft ganska mycket mensvärk. De lovade att jag skulle få svar i denna veckan. Men blir en lång väntan nu..

Ja , jag hoppas också att de ringer på eftermiddagen. Sitter oftast i möten hela dagarna så kommer behöva gå ur från mötet, gråta en skvätt när de ringer och sen typ gå tillbaka in o mötet igen om de ringer mitt på dan.. 

Du är så stark som har gått igenom det här flera gånger!! 

Svar på tråden Gravid med bf Mars