Tyra myra skrev 2023-06-30 19:23:02 följande:
Nu antar du att den biologiska pappan tar emot barnet med glädje och öppna armar. Att han inte tycker att han blivit förd bakom ljuset och fått ett barn på halsen han inte ville ha. Tyvärr är det nog ofta så i verkligheten. I bästa fall ställer den biologiska pappan upp med ett visst underhåll bara de slipper träffa barnet. Han kommer knappast att se till att barnet får träffa sin biologiska släkt.
Vi vet ju inte om den biologiska pappan har egen familj och barn. De kommer knappast att välkomna det här barnet.
Tyvärr är det önsketänkande att tro att barnet skulle få några fördelar genom att veta att det inte riktigt tillhör familjen hem växer upp i
Sanningen är alltid bättre än lögnen och bättre än en "skamlig familjehemlighet".
Den biologiska pappan blir nog chockad. Men han får också ta konsekvenserna av sitt handlande.
Det är inte säkert att alla vill slippa detta barn. Farmor och farfar kanske blir glada, iaf om de inte redan har en drös barnbarn. Om jag plötsigt fått ett oväntat barnbarn så skulle jag då velat träffa det.
En del som hittat nya syskon som vuxna har haft glädje av det.
Ett barn kan i värsta fall känna sig lite utanför och avvikande och får då förklaringen.
Jag undrar varför TS när hon är så "frigjord" inte använder p-medel. Eller kanske de hade planerat ett tredje barn. Men varför gjorde hon inte abort? Tror att de flesta kvinnor hellre gjort abort i denna situation än lurat på mannen en annans barn.
Sedan är ju detta barn inte värre utsatt än andra barn med olika fäder. Vem vet, TS man kanske förlåter henne och behandlar "gökungen" som sitt eget barn, precis som förut. Skulle det bli skilsmässa, ja, det är inte ovanligt och barn brukar klara av det bra.
Jag undrar hur det känns när omgivningen kanske tycker att det yngsta barnet är likt eller olikt sin pappa. TS sitter lugnt och med pokerface utan att besväras av oro eller samvetskval.