• Anonym (Lillan83)

Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person

Jag blev oplanerat gravid när jag var på en konferensresa med jobbet. Jag hade spontant och oskyddat sex med två killar på jobbet. Resultatet är att min man inte är pappa till vårt yngsta barn, även om han är inskriven som det. Barnet har en avvikande ovanlig blodgrupp och lite andra drag än våra övriga två barn. Min man vet inget och ingen annan heller. Det var ett misstag men vi älskar så klart vårt barn. detta är en hemlighet som jag inte tänker avslöja. Det är tydligen inte helt ovanligt enligt min bästa vännina som jobbar som sjuksyrra på lasarettet. Fler som erfarenhet av detta? 

• Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2023-06-21 13:43:20 följande:
    Du skrev att hon var egoistisk men du vet inte om TS har egoistiska motiv.

Och även om hon är egoistisk så är det inte relevant tycker jag. Huvudsaken att barnen får det bästa sen struntar jag i om det gynnar TS eller inte.
    Vad har man annars för motiv för att ljuga om en sådan sak?

Du skriver att du tänker på barnen. Men hur tror du att det blir för dem att få veta att deras syskon inte är deras helsyskon.eller för det yngsta barnet att få veta att dess pappa inte är dess biologiska pappa?
    Eller för pappan att få veta att barnet han alltid trott var hans inte är det?
    Det är ju ett fruktansvärt svek för alla inblandade.

Har du själv varit i TS situation,med tanke på hur du försvarar det?
  • Tyra myra

Ni som anser att TS ska berätta för barnet och den felaktiga pappan fundera på detta.  Vad tror ni resultatet av avslöjandet ser ut?  Vad skulle ni säga?  
    Av erfarenhet vet jag hur det som barn känns att inte riktigt tillhöra familjen. 

Min låtsas pappa försökte inte ens låtsas. Resten av släkten kallade mig i smyg för horunge.  Syskonen kunde i princip behandla mig hur illa som helst.

Nu är det länge sedan men taggarna sitter fortfarande kvar.  

Ni som propagerar för att alltid berätta sanningen borde tänka på vad sanningen kan innebära.  

• Anonym (J)
    molly50 skrev 2023-06-21 14:47:11 följande:
    Vad har man annars för motiv för att ljuga om en sådan sak?

Du skriver att du tänker på barnen. Men hur tror du att det blir för dem att få veta att deras syskon inte är deras helsyskon.eller för det yngsta barnet att få veta att dess pappa inte är dess biologiska pappa?
    Eller för pappan att få veta att barnet han alltid trott var hans inte är det?
    Det är ju ett fruktansvärt svek för alla inblandade.

Har du själv varit i TS situation,med tanke på hur du försvarar det?

Hon kanske tror det är bäst för barnen och/eller familjen, men jag vet inte hur hon resonerar, att eventuellt vara ogenomtänkt är inte samma som att vara egoistisk och även om hon är egoistisk så är det inte relevant om resultatet blir det bästa ändå. Jag bryr mig inte om TS

om du tycker det blir dåligt för barnen att få veta så förstår jag inte vad problemet är

• Anonym (Suck)
    Tyra myra skrev 2023-06-21 15:22:27 följande:

Ni som anser att TS ska berätta för barnet och den felaktiga pappan fundera på detta.  Vad tror ni resultatet av avslöjandet ser ut?  Vad skulle ni säga?  
    Av erfarenhet vet jag hur det som barn känns att inte riktigt tillhöra familjen. 

Min låtsas pappa försökte inte ens låtsas. Resten av släkten kallade mig i smyg för horunge.  Syskonen kunde i princip behandla mig hur illa som helst.

Ni som propagerar för att alltid berätta sanningen borde tänka på vad sanningen kan innebära.  

Din släkt är ju idioter med.

Men hur tror du det är för den man som efter x år får reda på att han inte är pappan och levt i en lögn frun byggt upp efter otrohet i x år?

här är ett exempel: https://www.aftonbladet.se/relationer/a/zLl0xq/jag-ar-inte-pappa-till-min-son

• molly50
    Anonym (J) skrev 2023-06-21 15:28:00 följande:

Hon kanske tror det är bäst för barnen och/eller familjen, men jag vet inte hur hon resonerar, att eventuellt vara ogenomtänkt är inte samma som att vara egoistisk och även om hon är egoistisk så är det inte relevant om resultatet blir det bästa ändå. Jag bryr mig inte om TS

om du tycker det blir dåligt för barnen att få veta så förstår jag inte vad problemet är

Ja,du har sagt att du inte bryr dig om TS.
    Men hur tror du att det kommer att kännas för pappan att få veta,kanske efter många år,att det barn han trodde var hans inte är det?
    TS borde kanskle ha tänkt till redan innan hon var otrogen.
  • molly50
    Tyra myra skrev 2023-06-21 15:22:27 följande:

Det är självklart inte ok av din familj att bete sig så.
    Därför tycker,i alla fall jag,att det är bättre att berätta det på en gång,att man misstänker att barnet kan vara någon annans,istälet för att sanningen ska komma fram efter många år.
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2023-06-21 19:35:49 följande:
    Ja,du har sagt att du inte bryr dig om TS.
    Men hur tror du att det kommer att kännas för pappan att få veta,kanske efter många år,att det barn han trodde var hans inte är det?
    TS borde kanskle ha tänkt till redan innan hon var otrogen.
    Jag bryr mig inte om pappan heller, det har jag skrivit flera gånger nu.
  • Tyra myra
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-21 16:36:29 följande:
    Din släkt är ju idioter med.

Men hur tror du det är för den man som efter x år får reda på att han inte är pappan och levt i en lögn frun byggt upp efter otrohet i x år?

här är ett exempel: https://www.aftonbladet.se/relationer/a/zLl0xq/jag-ar-inte-pappa-till-min-son

Du menar alltså att det är viktigare att en vuxen man slipper uppfostra en annan mans barn, än att ett barn har en pappa!!
  • Anonym (J)
    Tyra myra skrev 2023-06-21 20:42:39 följande:
    Du menar alltså att det är viktigare att en vuxen man slipper uppfostra en annan mans barn, än att ett barn har en pappa!!
    Ja det är tydligen det, mannen och hans känslor är viktigare.
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2023-06-21 20:29:15 följande:
    Jag bryr mig inte om pappan heller, det har jag skrivit flera gånger nu.
    Ja,men om du tänker på barnen så borde du också tänka på vad som kommmer att hända om barnet i framtiden t ex skulle bli sjukt eller skadat och behöva blod.
    Eftersom det har eb avvikande blodgrupp så är risken att dnningen kommer fram då.
    Är det bättre,tycker du,än att TS hade berättat det på en gång då hon fick veta att hon var gravid?
Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person