• Anonym (Lillan83)

Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person

Jag blev oplanerat gravid när jag var på en konferensresa med jobbet. Jag hade spontant och oskyddat sex med två killar på jobbet. Resultatet är att min man inte är pappa till vårt yngsta barn, även om han är inskriven som det. Barnet har en avvikande ovanlig blodgrupp och lite andra drag än våra övriga två barn. Min man vet inget och ingen annan heller. Det var ett misstag men vi älskar så klart vårt barn. detta är en hemlighet som jag inte tänker avslöja. Det är tydligen inte helt ovanligt enligt min bästa vännina som jobbar som sjuksyrra på lasarettet. Fler som erfarenhet av detta? 

• Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person
  • Anonym (Suck)
    Anonym (J) skrev 2023-06-18 18:33:26 följande:
    Det är kanske tråkigt för honom, men jag tycker han är mindre viktig än 3 barn.
    Därför att?

Och det besvarar ändå inte min kommentar att TS blåser barmet på hälften av all sin medicinska historia, vilket kan vara viktig att veta vid vårdbehov. 
  • Anonym (DSBA)

För eller senare kommer det fram att din make ej är biologisk far till barnen. Det är p.g.a. kvinnor som dig jag anser att fadeskapstest skall vara obligatoriskt vid varje förlossning. Barnen som är helt oskyldiga kommer att bli förkrossade, både de som är din makes och "konferens" barnen. Din make kommer att lämna dig om han har självrespekt och kommer knappast att vilja ha någonting med dig att göra vilket kommer bli förödande för samtliga barn. Bra jobbat!

• Anonym (J)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-18 20:13:58 följande:
    Därför att?

Och det besvarar ändå inte min kommentar att TS blåser barmet på hälften av all sin medicinska historia, vilket kan vara viktig att veta vid vårdbehov. 
    Risken är nog väldigt liten att det skulle bli något allvarligt av det. Kan du ge något konkret exempel?
  • Anonym (J)

Men jag undrar hur TS kan veta vem som är pappan. Har hon tagit DNA-test?

• Anonym (Suck)
    Anonym (J) skrev 2023-06-19 12:56:50 följande:
    Risken är nog väldigt liten att det skulle bli något allvarligt av det. Kan du ge något konkret exempel?
    Cancer tex. Ärftlighet för blodpropp en annan. Diabetes? 

Att personen inte kan svara rätt om vården frågar om sjukdomshistoria vilket ändå kan vara relevant.
  • Anonym (J)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-19 22:24:09 följande:
    Cancer tex. Ärftlighet för blodpropp en annan. Diabetes? 

Att personen inte kan svara rätt om vården frågar om sjukdomshistoria vilket ändå kan vara relevant.
    Som sagt liten risk. Och skulle det ändå hända så kan TS ta det då.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (J) skrev 2023-06-19 22:30:19 följande:
    Som sagt liten risk. Och skulle det ändå hända så kan TS ta det då.

Eller ta det nu.

I såna här saker blir faktiskt inget bättre av att vänta. Vet en man som fick reda på att han hade en okänd syster när mamman gick bort. Han hade alltså missat att få ha en syster hela livet, han var runt 65 när det hände. Det var en jättesmäll för honom.

Om den riktiga pappan får fler barn förnekar TS dem ett halvsyskon. 

Om TS man får reda på det om 30 år har han fått leva hela livet i en lögn alltså.

Om TS barn gör ett DNA-test på skoj kommer sanningen fram. Rätt vanligt idag. Förstår du chocken attfå reda på det själv så?

• Anonym (J)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-19 23:35:24 följande:

Eller ta det nu.

I såna här saker blir faktiskt inget bättre av att vänta. Vet en man som fick reda på att han hade en okänd syster när mamman gick bort. Han hade alltså missat att få ha en syster hela livet, han var runt 65 när det hände. Det var en jättesmäll för honom.

Om den riktiga pappan får fler barn förnekar TS dem ett halvsyskon. 

Om TS man får reda på det om 30 år har han fått leva hela livet i en lögn alltså.

Om TS barn gör ett DNA-test på skoj kommer sanningen fram. Rätt vanligt idag. Förstår du chocken attfå reda på det själv så?

Du hajar inte. Jag tycker inte att pappan är lika mycket värd som barnen. En eventuell chock kan vara ett lågt pris att betala för en barndomsfamilj.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (J) skrev 2023-06-19 23:53:21 följande:
    Du hajar inte. Jag tycker inte att pappan är lika mycket värd som barnen. En eventuell chock kan vara ett lågt pris att betala för en barndomsfamilj.
    Du tycker ju inte att barnen är så mycket värda heller.

Att få reda på att mamma lurade familjen och din pappa när du är typ 16-18 och kör ett dnatest på skoj är ju något som kommer utrota de där minnena av barndomsfamiljen rätt snabbt, ställa dig inen jobbig sits hur du ska göra med din pappa och få dig att hata din mamma.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person