• Anonym (Lillan83)

Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person

Jag blev oplanerat gravid när jag var på en konferensresa med jobbet. Jag hade spontant och oskyddat sex med två killar på jobbet. Resultatet är att min man inte är pappa till vårt yngsta barn, även om han är inskriven som det. Barnet har en avvikande ovanlig blodgrupp och lite andra drag än våra övriga två barn. Min man vet inget och ingen annan heller. Det var ett misstag men vi älskar så klart vårt barn. detta är en hemlighet som jag inte tänker avslöja. Det är tydligen inte helt ovanligt enligt min bästa vännina som jobbar som sjuksyrra på lasarettet. Fler som erfarenhet av detta? 

• Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2023-06-20 20:52:14 följande:
    Jag har redan hört och i tråden bemött alla argumenten utom det sista du skriver, ja det kräver ju att TS klarar av att bära bördan. 
    Och det hoppas jag att hon inte gör.
    För allas bästa,
    Annars är hon egoitisk.
  • Anonym (Nono)

Lögner är alltid lögner, och alltid fel! Kan aldrig bli rätt vad du/ni än säger eller tycker.

• Anonym (J)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-20 21:19:21 följande:

Gud vad du försvarar TS. Det är nästan så man tror att det är ett dubbelnick här. 

Försvara en livslögn. Du borde skämmas. 

Både TS och mannen är nedprioriterade för min del.
  • Anonym (J)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-20 21:17:58 följande:
    Läs svaret i #43.
    Jag har läst alla inlägg. Peka på anekdoter om du vill men det säger ingenting om TS barn.
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2023-06-20 21:25:16 följande:
    Och det hoppas jag att hon inte gör.
    För allas bästa,
    Annars är hon egoitisk.
    Du vet inte hur hon tänker eller vilka motiv hon har till att dölja detta. Men TS är vilket fall nedprioriterad vad mig anbelangar.
  • Tyra myra

Själv har jag hela livet undrat över vem som var min pappa. Det har funnits kandidater men enligt DNA är det ingen av dem. Nu har jag slutat att undra och accepterat situationen. 

Men jag skulle verkligen ha velat ha en pappa och det skulle inte ha spelat någon roll om han var biologisk eller ej.  Jag skulle ha velat att någon ansåg sig vara min pappa.

Så snälla TS Säg ingenting till vare sig barnet eller pappan. Om det någon gång skulle uppdagas så får du säga sanningen men också förklara att det är viktigare att ha en pappa än att ha rätt pappa

• molly50
    Anonym (J) skrev 2023-06-20 22:13:11 följande:
    Du vet inte hur hon tänker eller vilka motiv hon har till att dölja detta. Men TS är vilket fall nedprioriterad vad mig anbelangar.
    Nej,och jag kommmer aldrig att förstå hur en sådan människa tänker heller.
    För mig spelar det ingen roll motiv TS kan tänkas ha,
    Man ljuger inte om sådana här saker oavsett.
  • molly50
    molly50 skrev 2023-06-20 23:24:09 följande:
    *Vilket motiv,
  • Anonym (Suck)

Saken är helt enkelt att man inte ljuger om vem som är pappan om man vet vem det är.

Det är så oerhört fult. Fattar inte hur man kan stå ut med det samvetet.

• Anonym (J)
    molly50 skrev 2023-06-20 23:24:09 följande:
    Du skrev att hon var egoistisk men du vet inte om TS har egoistiska motiv.

Och även om hon är egoistisk så är det inte relevant tycker jag. Huvudsaken att barnen får det bästa sen struntar jag i om det gynnar TS eller inte.
Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person