• Anonym (Lillan83)

Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person

Jag blev oplanerat gravid när jag var på en konferensresa med jobbet. Jag hade spontant och oskyddat sex med två killar på jobbet. Resultatet är att min man inte är pappa till vårt yngsta barn, även om han är inskriven som det. Barnet har en avvikande ovanlig blodgrupp och lite andra drag än våra övriga två barn. Min man vet inget och ingen annan heller. Det var ett misstag men vi älskar så klart vårt barn. detta är en hemlighet som jag inte tänker avslöja. Det är tydligen inte helt ovanligt enligt min bästa vännina som jobbar som sjuksyrra på lasarettet. Fler som erfarenhet av detta? 

• Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2023-06-21 21:58:15 följande:
    Ja,men om du tänker på barnen så borde du också tänka på vad som kommmer att hända om barnet i framtiden t ex skulle bli sjukt eller skadat och behöva blod.
    Eftersom det har eb avvikande blodgrupp så är risken att dnningen kommer fram då.
    Är det bättre,tycker du,än att TS hade berättat det på en gång då hon fick veta att hon var gravid?
    Läs gärna mina tidigare svar för jag har redan bemött det här
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2023-06-21 22:13:06 följande:
    Läs gärna mina tidigare svar för jag har redan bemött det här
    Ja,du skriver att det är osannolikt att det händer.
    Men risken finns ju.
    Hur ska TS agera då,tycker du?
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2023-06-21 22:21:44 följande:
    Ja,du skriver att det är osannolikt att det händer.
    Men risken finns ju.
    Hur ska TS agera då,tycker du?
    Det får hon väl tackla då men för mig finns det en gräns i långsökthet när det gäller att sitta och tänka ut scenarier att anpassa sitt beslut efter
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2023-06-21 22:47:25 följande:
    Det får hon väl tackla då men för mig finns det en gräns i långsökthet när det gäller att sitta och tänka ut scenarier att anpassa sitt beslut efter
    Ja,vi får väl enas om att vara oeniga.
    Jag tycker att TS i alla fall borde ha varit ärlig från början istället för att riskera att sanningen kommer fram långt senare. 
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2023-06-21 22:52:10 följande:
    Ja,vi får väl enas om att vara oeniga.
    Jag tycker att TS i alla fall borde ha varit ärlig från början istället för att riskera att sanningen kommer fram långt senare. 
    Facit går inte att få nu. Kanske uppdaterar TS om 20 år.
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2023-06-21 22:57:37 följande:
    Facit går inte att få nu. Kanske uppdaterar TS om 20 år.
    Ja,vem vet. 
  • Tyra myra
    molly50 skrev 2023-06-21 19:37:53 följande:
    Det är självklart inte ok av din familj att bete sig så.
    Därför tycker,i alla fall jag,att det är bättre att berätta det på en gång,att man misstänker att barnet kan vara någon annans,istälet för att sanningen ska komma fram efter många år.
    I mitt fall berättade min mor redan innan jag ens var född. Alla visste om det och jag tror ingen blev lyckligare av det, allra minst jag
  • Anonym (C)

Hur vet du att din man inte är pappan?   
    Och barnets blodgrupp, hur vet du det?   Prov för att bestämma blodgrupp är inget sjukvården tar för skojs skull. 
    Däremot är det många, även barn och unga som för skojs skull tar DNA-test och skickar in för analys för att få reda på varifrån man härstammar genetiskt,  tex på MyHeritage etc.

• Anonym (jaha)
    Tyra myra skrev 2023-06-22 01:09:25 följande:
    I mitt fall berättade min mor redan innan jag ens var född. Alla visste om det och jag tror ingen blev lyckligare av det, allra minst jag
    Och det menar du är en bra anledning för att lura på en man en unge som inte är hans?
  • molly50
    Tyra myra skrev 2023-06-22 01:09:25 följande:
    Ok. Men då gjorde i alla fall hon rätt,tycker jag.
    De som gjorde fel här var ju resten av din familj.
    Det var ju knappast ditt fel det som hade hänt.
Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person