• Anonym (Lillan83)

Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person

Jag blev oplanerat gravid när jag var på en konferensresa med jobbet. Jag hade spontant och oskyddat sex med två killar på jobbet. Resultatet är att min man inte är pappa till vårt yngsta barn, även om han är inskriven som det. Barnet har en avvikande ovanlig blodgrupp och lite andra drag än våra övriga två barn. Min man vet inget och ingen annan heller. Det var ett misstag men vi älskar så klart vårt barn. detta är en hemlighet som jag inte tänker avslöja. Det är tydligen inte helt ovanligt enligt min bästa vännina som jobbar som sjuksyrra på lasarettet. Fler som erfarenhet av detta? 

• Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person
  • Anonym (jaha)
    Tyra myra skrev 2023-06-24 14:44:28 följande:
    Jag talar utifrån barnets perspektiv. Barnet är ett oskyldigt offer, frågan här är väl vilken av parterna man bör skydda.
    Jag hävdar att barnet bör skyddas
    På bekostnad av att mannen bli lurad på en unge som inte är hans. 
    Är det ok menar du?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-22 20:44:37 följande:
    Då har du inte läst vad jag har skrivit, både pappan och mamman ör nedprioriterade för mig, jag bryr mig inte om någon av dem.
    BS! Det är ju mamman som tjänar mest på att ingen får reda på det.
    Både pappa OCH barnet är de som blir blåsta.
    Jag talar utifrån barnets perspektiv. Barnet är ett oskyldigt offer, frågan här är väl vilken av parterna man bör skydda.
    Det är ju även pappa.

Nej det är absolut inte barnet du skyddar, det är mamman du skyddar 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (ööh?) skrev 2023-06-22 21:13:53 följande:
    Du måste ju vara ett troll? Men om inte så är det för mig obegripligt att du inte kan förstå att din partner sannolikt inte alls skulle älska "ert" barn ifall han visste hur det låg till. Dessutom för du både din partner och ungens pappa bakom ljuset, vilket är helt galet egoistiskt. Lycka till med livet den dagen lögnen spricker.
    Fast de sjukaste är att hon får så mycket medhåll. 
    Tydligen är det helt ok att blåsa män på faderskap och barn på sitt ursprung så kvinnor ska slippa ta konsekvenserna av sina handlingar i "jämställda" Sverige.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-26 11:54:41 följande:
    BS! Det är ju mamman som tjänar mest på att ingen får reda på det.
    Både pappa OCH barnet är de som blir blåsta.
    Det är ju även pappa.

Nej det är absolut inte barnet du skyddar, det är mamman du skyddar 
    Jag skiter i vad mamman tjänar, jag tycker att de tre barnen går först.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-26 13:04:37 följande:
    Jag skiter i vad mamman tjänar, jag tycker att de tre barnen går först.
    Nej du använder snarare det som en ursäkt för att skydda mamman.

Du sitter och blåser upp att låta en unge få reda vem dess verkliga pappa är som det absolut värsta som finns i universum, men att blåsa en unge sanningen om vem dess verkliga pappa är och att lura på en man som inte är hans är tydligen helt ok.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-26 13:17:42 följande:
    Nej du använder snarare det som en ursäkt för att skydda mamman.

Du sitter och blåser upp att låta en unge få reda vem dess verkliga pappa är som det absolut värsta som finns i universum, men att blåsa en unge sanningen om vem dess verkliga pappa är och att lura på en man som inte är hans är tydligen helt ok.
    Nej, det gör jag inte, läs mina inlägg igen.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-18 16:50:23 följande:
    Tror TS gör bäst för barnet i att vänta eller inte säga något alls, ja det kan bli konsekvenser men tror att konsekvenserna blir värre om hon drar upp detta nu, mitt i barnets barndom. Det var mycket dumt och grymt att hon inte berättade från början, men nu är det försen
    Haha, ja tänk hur lätt det kan vara att rationalisera bort "dumhet och grymhet"

Håll bara tyst om det i några år och sen kan du hävda att du bara agerar i "barnets bästa" och så får du andras stöd och medhåll istället, jättefiffigt!
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-26 13:24:07 följande:
    Haha, ja tänk hur lätt det kan vara att rationalisera bort "dumhet och grymhet"

Håll bara tyst om det i några år och sen kan du hävda att du bara agerar i "barnets bästa" och så får du andras stöd och medhåll istället, jättefiffigt!
    Du har fortfarande inte förstått att jag bryr mig inte om TS eller hur hon kommer att framstå om några år, det skiter jag också i.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-26 14:03:24 följande:
    Du har fortfarande inte förstått att jag bryr mig inte om TS eller hur hon kommer att framstå om några år, det skiter jag också i.
    Nejdå jag har fattat precis vad du menar och tycker som sagt att du använder barnen som ursäkt för att skydda TS och använder extremt vinklade argument.

Du gnäller tex över att andra "långsökta argument" ungefär som att dina spekulationer skulle vara säkrare än andras. Du vet ju inte heller hur saker kommer utspela sig om man skulle berätta sanningen för barnen men målar gärna upp det som den största katastrof världen skådat... du pratar om att "bevara familjen" men bortser helt ifrån att det faktiskt inte ÄR en familj eftersom allt bygger på en stor fet lögn. Du gör även ditt bästa för att normalisera och förminska att lura på en man en unge som inte är hans och undanhålla ungen rätten avv veta vem dess riktiga pappa är som om det vore en piss i havet... typ "beklagligt" men ändå fullt acceptabelt.... för "barnens bästa" såklartDrömmer
  • Anonym (Glädjedödaren)

Viktigt med preventivmedel på konferensresor. Har haft en del väninnor som haft otur och blivit tvungna till abort då maken inte vetat om något. Ojoj vad besvärligt men klart dom var sugna och då kan förnuftet flyga all världens väg.

Själv är jag numera steriliserad. Vill kunna njuta obehindrat Solig

Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person