• Anonym (Lillan83)

Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person

Jag blev oplanerat gravid när jag var på en konferensresa med jobbet. Jag hade spontant och oskyddat sex med två killar på jobbet. Resultatet är att min man inte är pappa till vårt yngsta barn, även om han är inskriven som det. Barnet har en avvikande ovanlig blodgrupp och lite andra drag än våra övriga två barn. Min man vet inget och ingen annan heller. Det var ett misstag men vi älskar så klart vårt barn. detta är en hemlighet som jag inte tänker avslöja. Det är tydligen inte helt ovanligt enligt min bästa vännina som jobbar som sjuksyrra på lasarettet. Fler som erfarenhet av detta? 

• Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person
  • Anonym (J)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-19 23:56:28 följande:
    Du tycker ju inte att barnen är så mycket värda heller.

Att få reda på att mamma lurade familjen och din pappa när du är typ 16-18 och kör ett dnatest på skoj är ju något som kommer utrota de där minnena av barndomsfamiljen rätt snabbt, ställa dig inen jobbig sits hur du ska göra med din pappa och få dig att hata din mamma.
    Nu målar du upp scenarier som vi inte vet nått om kommer hända
  • Anonym (Suck)
    Anonym (J) skrev 2023-06-20 00:32:56 följande:
    Nu målar du upp scenarier som vi inte vet nått om kommer hända
    Ändå rätt sannolika.

Du sätter ju allt på kortet att det aldrig kommer uppdagas och att gör det det sent kommer ingen ta illa upp. Tror du på det själv?
  • Anonym (Nej!!)

Jag kan tillägga det jag tidigare sagt att jag är inte uppvuxen med min biologiska pappa men min mamma träffade en ny man och fick barn med honom när jag var 1 1/2 år,så han blev min fadersfigur. Mammas nya man hade med dig sin 6 åriga dotter in i vår familj. När jag var ca 5 år hamnade jag i syskonbråk med min syster och hon smäller av - Det är INTE din pappa!! Jag blev helt förtvivlad och förstod inte vad hon hade sagt,det var VISST min pappa!! 

Sedan berättade mamma hur det låg till och chocken lade sig såsmåningom?och pappa kändes och var trots allt PAPPA, men saker kändes ändå annorlunda.
    När min bror som var yngre än mig fick veta att vi hade olika pappor i högstadiet då detta ämne kom på tal, blev han helt KNÄCKT och påverkade honom djupt. 

Med det sagt tar vi in information väldigt olika och hur det påverkar oss olika. 

Ju tidigare sådana här VIKTIGA saker kommer upp desto bättre. Låt inte detta bli en livslögn. 

• Anonym (Carinata)

Har du öht funderat över ditt beteende? Verkar heller inte vara en engångsgrej utan rätt systematiskt. Otrogen och dessutom oskyddat. Ingen tanke på dagen-efter-piller? Vilket klantarsel du är! Har du ens förmågan att inse vad du gör mot dem som står dig närmast? Antagligen inte för att det är för smärtsamt att förstå och inse vilken vidrig människa du är. Hur ha du lösa det här nu då? Ditt lösaktiga leverne kommer att skapa en livskris för alla inblandade. Tänk också på att det finns män där ute som inte får varken vetskap eller möjlighet att vara en pappa. Många ringar på vattnet som du inte reflekterat över. Jag skulle föreslå att du skaffar en samtalskontakt för att reda ut din situation och vad du kan göra för att styra upp det. Korten på bordet så samtliga inblandade får göra sina val. Även fundera på säkert preventivmedel typ sterilisering. 

• Anonym (J)

De flesta människor är väl inte intresserade av släktforskning och köper såna där tester så jag skulle inte alls kalla det för sannolikt som du gör. Barncancer är inte så sannolikt heller.

Om det uppdagas till slut så tror jag inte att ingen kommer ta illa upp, men tror inte att de hade velat ha sin barndom med familj ogjord ändå.

Anonym (Suck) skrev 2023-06-20 03:21:16 följande:
    Ändå rätt sannolika.

Du sätter ju allt på kortet att det aldrig kommer uppdagas och att gör det det sent kommer ingen ta illa upp. Tror du på det själv?
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2023-06-20 14:48:28 följande:

De flesta människor är väl inte intresserade av släktforskning och köper såna där tester så jag skulle inte alls kalla det för sannolikt som du gör. Barncancer är inte så sannolikt heller.

Om det uppdagas till slut så tror jag inte att ingen kommer ta illa upp, men tror inte att de hade velat ha sin barndom med familj ogjord ändå.

Hur kan du vara så säker på att ingen kommer att må dåligt av att sanningen kommer fram senare?
    Det räcker väl med att läsa de inlägg som berättar om det här i tråden för att förstå hur ont det gör.
    Och även om barnet inte skulle göra ett DNA-test senare i livet så kan det ju bli sjukt eller skadat och behöva blod t ex.
    Och om det då har en ovanlig blodgrupp så blir det ju avslöjat om ingen annan i familjen har samma.
    Jag tycjer barnet har rätt att veta vem den biologiska pappan är och pappan har också rätt att få veta att han är ett barn.
    Det är inte rätt att undanhålla det.
    TS man har också rätt att få veta att TS varit otrogen och ljugit för honom om barnet. 
    Att man överhuvudtaget kan vilja gå och bära på en sådan livslögn är för mg helt obegripligt.
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2023-06-20 20:42:32 följande:
    Hur kan du vara så säker på att ingen kommer att må dåligt av att sanningen kommer fram senare?
    Det räcker väl med att läsa de inlägg som berättar om det här i tråden för att förstå hur ont det gör.
    Och även om barnet inte skulle göra ett DNA-test senare i livet så kan det ju bli sjukt eller skadat och behöva blod t ex.
    Och om det då har en ovanlig blodgrupp så blir det ju avslöjat om ingen annan i familjen har samma.
    Jag tycjer barnet har rätt att veta vem den biologiska pappan är och pappan har också rätt att få veta att han är ett barn.
    Det är inte rätt att undanhålla det.
    TS man har också rätt att få veta att TS varit otrogen och ljugit för honom om barnet. 
    Att man överhuvudtaget kan vilja gå och bära på en sådan livslögn är för mg helt obegripligt.
    Jag har redan hört och i tråden bemött alla argumenten utom det sista du skriver, ja det kräver ju att TS klarar av att bära bördan. 
  • Kirenaj68
    Kirenaj68 skrev 2023-06-20 00:24:26 följande:
    Bara för att din väninna säger att detta inte är "helt ovanligt" gör det väl inte mer rätt  att bete som du har gjort? Du är allt en riktig räpa du. Rejält vidrig och jag önskar dig verkligen inget gott ur detta.
    Om det är så att detta inte är "helt ovanligt" enligt din sjuksyrrapolare är det hög tid att införa obligatorisk faderskapstest direkt vid barnets födsel. Det finns ju fördelar med det. Inte bara för att avslöja en lögnaktig kvinna utan även för framtida utredningar som berör ärftliga sjukdomar till exempel.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (J) skrev 2023-06-20 14:48:28 följande:

Läs svaret i #43.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person