• Anonym (Lillan83)

Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person

Jag blev oplanerat gravid när jag var på en konferensresa med jobbet. Jag hade spontant och oskyddat sex med två killar på jobbet. Resultatet är att min man inte är pappa till vårt yngsta barn, även om han är inskriven som det. Barnet har en avvikande ovanlig blodgrupp och lite andra drag än våra övriga två barn. Min man vet inget och ingen annan heller. Det var ett misstag men vi älskar så klart vårt barn. detta är en hemlighet som jag inte tänker avslöja. Det är tydligen inte helt ovanligt enligt min bästa vännina som jobbar som sjuksyrra på lasarettet. Fler som erfarenhet av detta? 

• Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-26 14:24:17 följande:
    Nejdå jag har fattat precis vad du menar och tycker som sagt att du använder barnen som ursäkt för att skydda TS och använder extremt vinklade argument.

Du gnäller tex över att andra "långsökta argument" ungefär som att dina spekulationer skulle vara säkrare än andras. Du vet ju inte heller hur saker kommer utspela sig om man skulle berätta sanningen för barnen men målar gärna upp det som den största katastrof världen skådat... du pratar om att "bevara familjen" men bortser helt ifrån att det faktiskt inte ÄR en familj eftersom allt bygger på en stor fet lögn. Du gör även ditt bästa för att normalisera och förminska att lura på en man en unge som inte är hans och undanhålla ungen rätten avv veta vem dess riktiga pappa är som om det vore en piss i havet... typ "beklagligt" men ändå fullt acceptabelt.... för "barnens bästa" såklart // Drömmer
    Du tycker det om mig ja, och jag tycker att du vill förstöra en familj med pappan som ursäkt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-26 15:32:12 följande:
    Du tycker det om mig ja, och jag tycker att du vill förstöra en familj med pappan som ursäkt.
    Vilken familj? 

TS partner är ju inte pappa till ungen, och det kan ju knappast kallas för en familj, En familj kan man enbart kalla det om han själv VALT att vara pappa till ungen trotts att det inte är hans och ungen själv accepterat honom som pappa trotts att han inte är den biologiska pappan. Först då är det en familj, allt annat är inget annat är lögner och manipulation.

Och ja jag tycker det är väldigt sjukt och fegt att använda "barnets bästa" som ursäkt för att rättfärdiga lögner och manipulation.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-26 16:02:17 följande:
    Vilken familj? 

TS partner är ju inte pappa till ungen, och det kan ju knappast kallas för en familj, En familj kan man enbart kalla det om han själv VALT att vara pappa till ungen trotts att det inte är hans och ungen själv accepterat honom som pappa trotts att han inte är den biologiska pappan. Först då är det en familj, allt annat är inget annat är lögner och manipulation.

Och ja jag tycker det är väldigt sjukt och fegt att använda "barnets bästa" som ursäkt för att rättfärdiga lögner och manipulation.
    Jag tycker det är väldigt sjukt och fegt att använda mannens bästa som ursäkt för att rättfärdiga att splittra en familj och ta ifrån 3 barn den tillvaro de har.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-26 16:08:05 följande:
    Jag tycker det är väldigt sjukt och fegt att använda mannens bästa som ursäkt för att rättfärdiga att splittra en familj och ta ifrån 3 barn den tillvaro de har.
    Det handlar inte bara om mannens rätt att själv få välja om han vill vara pappa till en unge som inte är hans, det handlar lika mycket om ungens rätt att veta vem dess riktiga pappa är.... men det skiter ju du helt i såklart men hävdar ändå att du vet vad som är bäst för ungen.Drömmer
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-26 16:19:56 följande:
    Det handlar inte bara om mannens rätt att själv få välja om han vill vara pappa till en unge som inte är hans, det handlar lika mycket om ungens rätt att veta vem dess riktiga pappa är.... men det skiter ju du helt i såklart men hävdar ändå att du vet vad som är bäst för ungen.Drömmer
    Du skrev ju att det kommer komma fram och barnet får veta om några år? Nä du, du skiter i det utan du vill bara förstöra för familjen med pappans bästa som ursäkt. 
  • Tyra myra

Det verkar vara väldigt känsligt för männen det här så det finns väl ingen annan utväg än att göra faderskapstest så fort ett barn föds. 

Ganska enkel och billig procedur som säkerställer att ingen blir pålurad ett barn

• Anonym (J)
    Tyra myra skrev 2023-06-26 22:46:15 följande:

Det verkar vara väldigt känsligt för männen det här så det finns väl ingen annan utväg än att göra faderskapstest så fort ett barn föds. 

Ganska enkel och billig procedur som säkerställer att ingen blir pålurad ett barn

Ja, för känsliga män är ju viktigast av allt, buhu.
  • Anonym (Man52)

Om du tänker på ditt barn
    så lägg korten på bordet 
    det kommer att komma fram ändå 
    tänk dig sonen om 20 år och han får reda på att du ljugit hela hans liv 

• Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-26 23:26:03 följande:
    Ja, för känsliga män är ju viktigast av allt, buhu.
    Ditt mansförakt lyser igenom ganska tydlig

Och ändå fattar du inte varför ingen vill tro på ditt BS om "barnets bästa", buhu
  • Anonym (jaha)
    Tyra myra skrev 2023-06-26 22:46:15 följande:

Är det inte ganska självklart att lura på män ungar som inte är deras är en känslig fråga? Frågan är snarare hur fan man kan tycka att det INTE är det? Måste ju vara nåt riktigt fel i skallen om man tycker sånt är helt ok. 

Angående faderskapstest så håller jag med om att det är något ALLA män borde göra, men tyvärr så finns det ju många män som faktiskt litar på sin partner...jag vet det är helt crazy!... dessutom blir det ju ofta ett jävla liv på mamman som då känner sig misstänkliggjord och kränkt.
Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person