• Anonym (Lillan83)

Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person

Jag blev oplanerat gravid när jag var på en konferensresa med jobbet. Jag hade spontant och oskyddat sex med två killar på jobbet. Resultatet är att min man inte är pappa till vårt yngsta barn, även om han är inskriven som det. Barnet har en avvikande ovanlig blodgrupp och lite andra drag än våra övriga två barn. Min man vet inget och ingen annan heller. Det var ett misstag men vi älskar så klart vårt barn. detta är en hemlighet som jag inte tänker avslöja. Det är tydligen inte helt ovanligt enligt min bästa vännina som jobbar som sjuksyrra på lasarettet. Fler som erfarenhet av detta? 

• Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-27 14:04:49 följande:
    Ditt mansförakt lyser igenom ganska tydlig

Och ändå fattar du inte varför ingen vill tro på ditt BS om "barnets bästa", buhu
    Jaha du jaha, ingen? Så du talar även för alla andra än dig själv nu också? Maken till arrogans, inte nog att du bestämmer vad jag tycker, du bestämmer även vad alla andra tycker att jag tycker.
  • Anonym (Taurus)

Har ifrån kommer allt hat emot TS, jag är lite förundrad över all denna vrede. Var finns det stöd som en människa kan behöva. Denna vrede påminner om en historia från bibeln, när kvinnan blev påkommen med otrohet, och folket blev mycket upprörda och skulle stena henne. Jesus sade då att den som är fri från synd kan kasta den första stenen.
    Vi människor är inte alltid rationella, vi gör inte alltid det rätta, fast vi vet bättre.

Allt gott!!

• Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-27 14:16:07 följande:
    Pladdra på du.... alla har redan sett igenom ditt BS för länge sen 
    Om inte annat vart det ju väldigt tydlig i ditt senaste mästerverk....Drömmer
    Anonym (J) skrev 2023-06-26 23:26:03 följande:
    Ja, för känsliga män är ju viktigast av allt, buhu.
    Det handlar om det absurda i att låta exempelvis mäns känslighet avgöra en fråga, det vore lika absurd att låta kvinnors känslighet avgöra, men nu gällde det män, därför skrev jag just män, så nej det har inget med mansförakt att göra, men du är redan bias så du letar såklart med ljus och lykta efter någonting som du inbillar dig bekräftar det du redan har bestämt dig för om vad jag tycker.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Taurus) skrev 2023-06-27 14:24:24 följande:

Har ifrån kommer allt hat emot TS, jag är lite förundrad över all denna vrede. Var finns det stöd som en människa kan behöva. Denna vrede påminner om en historia från bibeln, när kvinnan blev påkommen med otrohet, och folket blev mycket upprörda och skulle stena henne. Jesus sade då att den som är fri från synd kan kasta den första stenen.
    Vi människor är inte alltid rationella, vi gör inte alltid det rätta, fast vi vet bättre.

Allt gott!!

Det du kallar "hat" är nog en ganska normal reaktion på något så ofattbart vidrigt som att lura på en man en unge som inte är hans och lura en unge på vems dess verkliga pappa är. Det är ju inte någon liten grej sådär som att bara råka glömma säga att man kört med rapsolja istället för olivolja i salladen.

Var finns allt stöd för TS man som hon lurat på en unge som inte är hans? Eller räknas inte han med i förståelsepredikningarna?

Jesus är ju inte direkt något bra exempel eftersom det slutade ju inte så bra för honom... han blev torterad, uppspikad på ett kors och fick dö långsam och plågsamt. Så man kan väl lugnt konstatera att försöka vara snäll mot skithögar inte är någon bra idé om man vill ha ett lyckligt liv.

Japp vi är alla människor men alla människor beter sig inte som svin mot andra och speciellt inte vad gäller något så viktigt som faderskap. Vet inte vilka du umgås med men jag tror faktiskt inte var och varannan person springer runt bedrar sin partner, blir på smällen och lurar sin partner att tro att det är hans, det är där är ju vidrigt på en helt annan nivå. Så vi kanske inte ska generalisera så grovt om "misstag" som du gör... det finns fel och sen finns det riktigt stora vidriga fel. Att råka ha sönder sin partners favoritkopp är ju kanske inte riktigt samma sak som att lura på sin partner en unge som inte är hans, eller hur Taurus?
  • Anonym (Taurus)

Hej Jaha!!!

Jo jag tycker att det är en stark överreaktion på kvinnans handling och vidare agerande. Jag är övertygad om att hon inser sitt misstag och dessutom tror jag att hon inte vet vad hon ska göra, eller hantera situationen. Då tänker jag att hon behöver råd inte "banningar"

Min liknelse med Jesus var den att han tilmrättavisade henne, men han dömde henne inte, det var min tanke.

Många människor gör olika typer av grova misstag, detta är ett stort misstag men ingen katastrof. Ingen har dött och saker och ting kan med god vilja ställas till rätta/repareras. Jag har erfarit relationshistorier som hade alla möjligheter till en bra start men som har havererat totalt, irreparabelt. Det finns ett bra ord och heter Förlåt, i vår familj använder vi det  ofta. Det finns tillräckligt med "svartrockar" i världen, och jag vill inte vara en av dem.

Allt gott!!

• Tyra myra
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-27 14:13:28 följande:
    Är det inte ganska självklart att lura på män ungar som inte är deras är en känslig fråga? Frågan är snarare hur fan man kan tycka att det INTE är det? Måste ju vara nåt riktigt fel i skallen om man tycker sånt är helt ok. 

Angående faderskapstest så håller jag med om att det är något ALLA män borde göra, men tyvärr så finns det ju många män som faktiskt litar på sin partner...jag vet det är helt crazy!... dessutom blir det ju ofta ett jävla liv på mamman som då känner sig misstänkliggjord och kränkt.
    Jag tycker att det är ganska enkelt. Man kan väl lagstifta om att varje barn som föds ska faderskaps testas då behöver vi ju aldrig komma i TS situation. Då har vi nästan löst problemet för evigt. Det finns idag DNA-forskare som säkert skulle vara intresserade av att hjälpa till i de fall modern inte alls vet vem fadern är.

Att det finns män som faktiskt inte bryr sig om de är biologiska fäder eller ej och älskar barnet ändå är nog relativt vanligt och torde vara normen.

Det finns tilloch med män som ber om att få stå som biologisk far fastän det vet att barnet är en annans. Kan man i det fallet anse att han STULIT en annan mans barn?
  • Anonym (Hmm)

Är du säker på att din man inte vet? Kanske anar han men håller tyst?? I vilket fall så kan jag lova att detta kommer att komma fram förr eller senare, det är nog något som du kan räkna med.

Frågan är om du inte ska berätta. Om jag var du skulle jag rådfråga med en psykolog eller liknande. Kanske är det bättre att du berättar snarare än att det kommer fram på annan väg?

• Anonym (jaha)
    Tyra myra skrev 2023-06-29 14:22:25 följande:
    Jag tycker att det är ganska enkelt. Man kan väl lagstifta om att varje barn som föds ska faderskaps testas då behöver vi ju aldrig komma i TS situation. Då har vi nästan löst problemet för evigt. Det finns idag DNA-forskare som säkert skulle vara intresserade av att hjälpa till i de fall modern inte alls vet vem fadern är.
    Japp så borde det vara med så är det inte tyvärr, och jag gissar att det beror på kostnader, dns tester kostar och vården har ju redan begränsade resurser som det är. Man kan även göra det olagligt att ljuga om faderskap som man tex gjort i England. 
    Att det finns män som faktiskt inte bryr sig om de är biologiska fäder eller ej och älskar barnet ändå är nog relativt vanligt och torde vara normen.
    Nu blandar du ihop saker, ja många män ink jag kan tänka sig vara pappa åt och älska en unge som inte är hans biologiskt sett OM, obs!!! OM de får välja det själva. Vi har många exempel på det i vardagen vid bonusbarn tex. Och det kan även många kvinnor tänka sig göra, ex adoptioner. Och ja det kan sägas vara norm för det är väldigt vanligt med bonusar och adopterade barn.

INGEN man vil bli pålurad en unge som inte är hans mot sin vilja med hjälp av lögner och undanhållande och det tror jag faktiskt att ingen kvinna vill heller och nej det kan absolut inte kallas för norm.

Att likställa dessa två som om de vore samma sak är rent bisarrt.
    Det finns tilloch med män som ber om att få stå som biologisk far fastän det vet att barnet är en annans. Kan man i det fallet anse att han STULIT en annan mans barn?
    Ja det finns män som tror att jorden är platt oxå men det är väldigt sällsynta undantag och ganska dumt att dra upp som exempel.

• Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-30 12:20:59 följande:
    Japp så borde det vara med så är det inte tyvärr, och jag gissar att det beror på kostnader, dns tester kostar och vården har ju redan begränsade resurser som det är. Man kan även göra det olagligt att ljuga om faderskap som man tex gjort i England. 
    Nu blandar du ihop saker, ja många män ink jag kan tänka sig vara pappa åt och älska en unge som inte är hans biologiskt sett OM, obs!!! OM de får välja det själva. Vi har många exempel på det i vardagen vid bonusbarn tex. Och det kan även många kvinnor tänka sig göra, ex adoptioner. Och ja det kan sägas vara norm för det är väldigt vanligt med bonusar och adopterade barn.

INGEN man vil bli pålurad en unge som inte är hans mot sin vilja med hjälp av lögner och undanhållande och det tror jag faktiskt att ingen kvinna vill heller och nej det kan absolut inte kallas för norm.

Att likställa dessa två som om de vore samma sak är rent bisarrt.Ja det finns män som tror att jorden är platt oxå men det är väldigt sällsynta undantag och ganska dumt att dra upp som exempel.

Är förutsättningen för att älska ett icke-biologiskt barn att man från början vet att den inte är biologisk? Tror du att mannen slutar älska barnet när han fick reda på att han blivit lurad? Även om de haft en relation när barnet växte upp som barnets pappa?
Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person