KillBill skrev 2024-06-22 15:52:24 följande:
Varför svarar du inte på min fråga? Vad är det för händelse där 100 helt radom människor blivit tillfångatagna och uppbrända så att jag vet vad det är vi diskuterar?
Jag har aldrig påstått att det var någon "händelse".
Jag har påstått att ANC terrorklassades av merparten av västerländerna.
Likaså att ANC var en terrororganisation som använde våld och terror mot oliktänkande. Det var skottlossningar, bomber inne i varuhus, men de kanske var mest kända för dessa "halsband" där bildäck träddes över offren. Bildäck som sedan fylldes med bensin och antändes. De var ju också varför ANCs ledare dömdes och fängslades som ledare för terrororganisationen. Mandela själv har ju dessutom erkänt att ANC använde terror som ett led i sin kamp, så egentligen finns det inget att diskutera.
Länk har du redan fått ovan i form av wikipedia (men även i klartext), men vill du förkovra dig så är det bara att googla på ANC and terrorism. Exakt hur många som mördades av ANC finns det nog ingen som har ett svar på. Wikipedia säger hundratals, andra källor säger cirka 400, men att mörkertalet troligen är stort. För mig kvittar det egentligen. ALLA vet att ANC stödde våld och terror som en metod för att krossa oliktänkande. De fungerade precis som vilken annan terrororganisation som helst. Våld för att sprida fruktan och använda det som utpressning för att få igenom sina syften.