KillBill skrev 2024-06-22 10:23:56 följande:
Om du inte hittat kritik mot Storbritanniens Sydafrika-politik så har du letat dåligt.
Ytterligare en "KillBill klassiker".
Kommer med påståenden, och när det efterfrågas om OBJEKTIVA källor som styrker påståenden så uteblir de för att han inte kan ge några och så väljer han i stället att hoppa på motparten med diverse påhopp.
KillBill skrev 2024-06-22 10:23:56 följande:
Apartheidlagarna kom till i slutet av 40 talet och Sydafrika var en del av det brittiska imperiet fram till 1961. Storbritannien var även formellt allierad med Sydafrika under hela "kalla kriget". Det är alltså ett faktum att Storbritannien har varit allierad med Sydafrika under apartheid.
Även efter det att Sydafrika lämnade det Brittiska imperiet 1961 hade Storbritannien som tidigare kolonialmakt ett moraliskt ansvar att ta avstånd från apartheid och stödja de svarta sydafrikanernas kamp för rättvisa och jämlikhet men det gjorde man inte. Tvärtom vägrade Storbritannien att stödja sanktioner och internationellt tryck mot den vita apartheidregimen tills en bit in på 80-talet.
Jag bad dig inte pumpa på med en massa snack.
Men det är också vanligt när du inte kan presentera OBJEKTIVA källor som styrker dina påståenden du gör.
Noter att jag INTE kommenterar din text varken åt det ena eller andra hållet.
Jag bara ber dig att presentera OBJEKTIVA källor som styrker ditt påstående.
Nu kommer du med ett
nytt påstående här också. Ja att de var allierade med Sydafrrika är ju knappast något nytt. Det i sig betyder inte att Storbritannien som allierad måste stötta någon apartheid i sig för den saken skull.
Men i ställt för att försöka pumpa på med en massa snack, så kunde du ju lagt den tiden på att rota fram
OBJEKTIVA källor som styrkte dina påståenden i stället för att komma med påhopp om att någon har "letat dåligt".