• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Challenger
    KillBill skrev 2024-06-16 11:50:56 följande:
    Ditt resonemang faller platt eftersom det inte skett något folkutbyte. Sverige har under tusentals år befolkats med människor från andra länder och ska vi verkligen prata om ursprung har vi  alla våra rötter i Afrika. 

Varför läser du inte den artikel jag länkat till? Gör det så ser du att folkutbytesteorin är en konspirationsteori:  
    www.expressen.se/debatt/folkutbytesteorin-ar--en-konspirationsteori/
    Det har skett ett folkutbyte. Det konstaterar såväl SCB som Henrik Jönsson. Andelen personer med invandrarbakgrund har fördubblats de senaste 20 åren. Se på inslaget jag länkade ovan. 
  • KillBill
    Challenger skrev 2024-06-17 18:05:59 följande:
    Det har skett ett folkutbyte. Det konstaterar såväl SCB som Henrik Jönsson. Andelen personer med invandrarbakgrund har fördubblats de senaste 20 åren. Se på inslaget jag länkade ovan. 
    Varför ljuger du? SCB har aldrig påstått att det pågår ett folkutbyte. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    nattuw skrev 2024-06-17 16:48:48 följande:
    Så du tycker att det är befogat att ägna sig åt terrordåd och att de som ägnar sig åt terrordåd inte bör fördömas om de utför terrordåd för en sak som du stödjer.
    Menar du att du betraktar den franska motståndsrörelsen som kämpade mot den nazistiska ockupationsmakten som terrorister?

Ja mycket ska man höra innan öronen faller av..  
  • Padirac
    nattuw skrev 2024-06-17 17:14:41 följande:
    Källkritik bör användas även när det handlar om källor som stödjer ett socialdemokratisk narrativ. Att du har problem med den åsikten visar bara att viss källkritik är ett känsligt område för dig.
    Padirac skrev 2024-06-16 14:38:36 följande:
    Vill du göra en källkritisk granskning med någon form av trovärdigeht så behöver du göra mer än det du gjort hittills i frågan.
    Jag pekade på att det är en bra ide att inte ta källor som har ett ekonomiskt incitament för att komma fram till vissa slutsatser för sanna innan man granskat dem närmare. Vilket tydligen var ett känsligt ämne när det rör sig om källor som framför åsikter som inte får ifrågasättas.
    Fortfarande svårt att se att du greppat att källkritik inte är samma sak som att kritisera en källa med spekulatiova påstånden

Fortfarande verkar du påstå att EXPOS arbete mot fascism, nazsism och rasism är ett socialdemokratiskt narrativ.

Fortfarande verkar du blanda ihop åsikter och fakta, källkritik är inte att kritisera psikter utan att granska fakta och vilka källor/vilket udnerlag de tfinns för att dessa fakta stämmer med verkigheten.

Jag kan inte se att du klarade av att hitta några som helt beklägg för att EXPOS uppgifter saknade faktisk grund och att deras källor inte återger verkligeheten på ett faktiskt sätt.

Istället verkar du fortafarande tro att spekulativa missstänkliggöranden är samma sak som 'källkritik'. Grundlöst spekulativt gnällande = gnällkritik

Du har verkligen ingenting som stödjer dina spekualtiva påståenden? 

Istället drar du SDs sossekort och verkar tro det har med EXPO att göra

Ja, fortsätt så... det förstärken dina argument mucho  hahaha 
  • nattuw
    KillBill skrev 2024-06-17 19:11:13 följande:
    Menar du att du betraktar den franska motståndsrörelsen som kämpade mot den nazistiska ockupationsmakten som terrorister?

Ja mycket ska man höra innan öronen faller av..  
    Om du besöker Frankrike bör du nog inte prata högt om att du jämför den franska motståndsrörelsen under andra världskriget med en terrororganisation. Det kan väcka ont blod.
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-06-17 19:49:45 följande:
    Fortfarande svårt att se att du greppat att källkritik inte är samma sak som att kritisera en källa med spekulatiova påstånden
    Vid det här laget torde det vara rätt klart för alla att du har svårt att se vissa saker. Vilket antagligen är anledningen till att du försöker komma runt din blinda fläck genom att hitta på saker.
  • KillBill
    nattuw skrev 2024-06-18 06:44:17 följande:
    Om du besöker Frankrike bör du nog inte prata högt om att du jämför den franska motståndsrörelsen under andra världskriget med en terrororganisation. Det kan väcka ont blod.
    Det gör jag inte.

Du däremot anser inte att det är någon skillnad på människor som bekämpat tyranni (såsom fransmännen gjorde när Nazisterna ockuperade Frankrike) och terrorister.  
  • Padirac
    nattuw skrev 2024-06-18 06:50:59 följande:
    Vid det här laget torde det vara rätt klart för alla att du har svårt att se vissa saker. Vilket antagligen är anledningen till att du försöker komma runt din blinda fläck genom att hitta på saker.
    Ja, jag håller med - jag har svårt att se att du har några som helst belägg för dina spekulativa misstänkliggöranden av EXPO

det är omöjligt utan faktiska belägg skulle jag säga Tomte
  • nattuw
    KillBill skrev 2024-06-18 12:55:20 följande:
    Det gör jag inte.

Du däremot anser inte att det är någon skillnad på människor som bekämpat tyranni (såsom fransmännen gjorde när Nazisterna ockuperade Frankrike) och terrorister.  
    Nu hittar du på saker igen. Den enda som har jämfört den franska motståndsrörelsen under andra världskriget med terrorklassade organisationer är du.

Fast med tanke på att du inte har några problem med att sprida Hamaspropaganda så bör man väl inte vara förvånad.
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-06-18 19:07:51 följande:
    Ja, jag håller med - jag har svårt att se att du har några som helst belägg för dina spekulativa misstänkliggöranden av EXPO
    Så du anser att en uppmaning till källgranskning är ett spekulativt misstänkliggörande när det handlar om EXPO.

Skulle du ha samma invändningar om någon uppmanade till en viss försiktighet med att ta allt som kom från Svenskt Näringsliv som en oantastlig sanning? Eller är det i dubbelmoralens namn helt i sin ordning att påpeka att Svenskt Näringsliv kan ha en egen agenda för sina påståenden och att man bör ta deras påståenden med en nypa salt?
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026