• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Challenger
    KillBill skrev 2024-06-26 19:44:49 följande:

Att Storbritanniens premiärminister kommit fram till att det var fel att terrorklassa ANC  (trots att ANCs kamp var riktad mot en tidigare del av det brittiska samväldet) visar att du har fel.

De allra flesta västländer valde att terrorklassa ANC. Det var aldrig något snack om saken. Mandela själv gick ju ut och sade att han ångrade terrorattackerna.

Sedan är det möjligt att ANC reformerats, men där och då var de en terrororganisation. Sådana måste man ta avstånd ifrån. 
  • KillBill
    Challenger skrev 2024-06-28 20:48:59 följande:
    De allra flesta västländer valde att terrorklassa ANC. Det var aldrig något snack om saken. Mandela själv gick ju ut och sade att han ångrade terrorattackerna.

Sedan är det möjligt att ANC reformerats, men där och då var de en terrororganisation. Sådana måste man ta avstånd ifrån. 
    De flesta länder var emot ANC lydde den tidigare apartheidstaten USA. Det som var unikt med David Cameron var att han ångrade att Storbrittannien terrotklassade ANC trots att ANC motstånd riktades mot en tidigare del av det brittiska samväldet.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Meddelande borttaget
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-06-26 18:28:55 följande:
    Jamen självklart har du rätt
    Ja.
  • Padirac
    nattuw skrev 2024-06-28 22:15:04 följande:
    Ja, jag vet.
    Så, DU VET alltså att källkritik bygger på att du har källmaterial att granska och värdera. 

Bra!

Ändå kommer du med spekulativa misstänkliggöranden utan några som helst källor...
  • EnAnonumius
    Padirac skrev 2024-06-28 22:24:15 följande:
    Ändå kommer du med spekulativa misstänkliggöranden utan några som helst källor...
    Citera med citat, och inläggsnummer, som stödjer ditt påstående här. Du skall inte komma med en massa tramsigt svammel och svar,  citat och inläggsnummer är det enda jag accepterar som bevis från dig. Ger du det inte citat och inläggsnummer, så kommer jag att avskriva dina ord här som en direkt lögn.

För jag har då fan inte hittat det från honom, men däremot från den andre personen som verka tro att en objektiv källa är en vänsterinriktad dagstidning bara för att "den tillhör bland de största". 🙄

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Padirac
    EnAnonumius skrev 2024-06-28 23:06:46 följande:
    Citera med citat, och inläggsnummer, som stödjer ditt påstående här. Du skall inte komma med en massa tramsigt svammel och svar,  citat och inläggsnummer är det enda jag accepterar som bevis från dig. Ger du det inte citat och inläggsnummer, så kommer jag att avskriva dina ord här som en direkt lögn.

För jag har då fan inte hittat det från honom, men däremot från den andre personen som verka tro att en objektiv källa är en vänsterinriktad dagstidning bara för att "den tillhör bland de största". 🙄
    Detta kallas tydligen för källkritik - vilket är en grav missuppfattning om begreppet källkritik och metoden källkritik.   Det är spekulativa misstänkliggöranden untan några som helst källor som stödjer spekulationerna.

nattuw skrev 2024-05-29 22:07:38 följande:
    Expo är en organisation vars hela existens hänger på att de hittar "rasism" eller "fascism" och hittar de inte tillräckligt med "rasism" och "fascism" så hotas hela organisationens finansiering.

Det finns alltså all anledning att inte okritiskt ta det som kommer från stiftelsen EXPO som en sanning. Det är till och med så att på grund av stiftelsen EXPO:s verksamhetsidé så har EXPO ett ekonomiskt incitament till att alltid se till att det finns tillräckligt med "rasism" och "fascism".

• EnAnonumius
    Padirac skrev 2024-06-28 23:18:51 följande:
    Detta kallas tydligen för källkritik - vilket är en grav missuppfattning om begreppet källkritik och metoden källkritik.   Det är spekulativa misstänkliggöranden untan några som helst källor som stödjer spekulationerna.

nattuw skrev 2024-05-29 22:07:38 följande:
    Expo är en organisation vars hela existens hänger på att de hittar "rasism" eller "fascism" och hittar de inte tillräckligt med "rasism" och "fascism" så hotas hela organisationens finansiering.

Det finns alltså all anledning att inte okritiskt ta det som kommer från stiftelsen EXPO som en sanning. Det är till och med så att på grund av stiftelsen EXPO:s verksamhetsidé så har EXPO ett ekonomiskt incitament till att alltid se till att det finns tillräckligt med "rasism" och "fascism".

Var i det citatet skriver Nattuw att det är källkritik han ger? 
     DU som påstår att det skulle vara det.

Dessutom så var aldrig min fråga om "vad kallas för källkritik", så du svarar ju på en helt annan fråga.

Jag citerade denna meningen från inlägg #735.
    Den står i ett eget stycke dessutom.

Från inlägg #735, citerar dig och dina egna ord:

Det är en stor skillnad mellan "detta är källkritik" , och att "spekulerar utan några som helst källor".

Så jag ger dig en andra chans (men det är den sista också) att göra det rätt.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Padirac
    nattuw skrev 2024-06-06 21:26:25 följande:
    Ja och därför man skall vara källkritisk även mot de organisationerna.
  • Padirac
    EnAnonumius skrev 2024-06-29 02:35:28 följande:
    Var i det citatet skriver Nattuw att det är källkritik han ger? 
     DU som påstår att det skulle vara det.

Dessutom så var aldrig min fråga om "vad kallas för källkritik", så du svarar ju på en helt annan fråga.

Jag citerade denna meningen från inlägg #735.
    Den står i ett eget stycke dessutom.

Från inlägg #735, citerar dig och dina egna ord:

Det är en stor skillnad mellan "detta är källkritik" , och att "spekulerar utan några som helst källor".

Så jag ger dig en andra chans (men det är den sista också) att göra det rätt.
    Gott att du försöker.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026