• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • nihka
    KillBill skrev 2024-09-19 19:07:23 följande:
    Det verkar vara kostnaden för ett badhus. Även badhus i Jönköping kommer kosta över 1 Mdr. 

www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/nya-dyrare-badhuset-i-jonkoping-klubbat
    Många kommuner i Sverige med simhall står inför stora kostnader då besyåndet börjar uppnå en ålder att omfattande renoveringar eller nybygge behövs. Det är dyrare att bygga idag och alternativet att bli av med sin simhall är nog inte populärt så det kommer att få kosta.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    KillBill skrev 2024-09-20 07:40:57 följande:

Det är inte de vassaste knivarna i lådan som sympatiserar med partierna i  regeringsunderlaget.. 

HAHAHAHA, de vet inte ens om att Jomshof åkte dit på sin EGEN lagskärpning och som ingen tvingade Jomshof att göra det.

Eller var det medvetet av Jomshof till och med, och då syftet att hamna här och just detta scenariot.
    För när man tänker på det, så kan väl ingen vara så obegåvad och skärpa lagen och sen inte fatta han bröt mot samma lag, eller?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nihka
    nihka skrev 2024-09-20 08:26:10 följande:
    Många kommuner i Sverige med simhall står inför stora kostnader då besyåndet börjar uppnå en ålder att omfattande renoveringar eller nybygge behövs. Det är dyrare att bygga idag och alternativet att bli av med sin simhall är nog inte populärt så det kommer att få kosta.
    stadsbyggnad.org/2021/utmaning-att-bygga-simhallar/
  • Meddelande borttaget
  • nihka
    nihka skrev 2024-09-20 18:12:05 följande:
    stadsbyggnad.org/2021/utmaning-att-bygga-simhallar/
    Det spelar alltså liten roll vilket politiskt styre man har i en kommun med simhall när det är dags att rusta upp eller bygga nytt. Renovering och nybygge av simhallar kommer att gräva ett ansenligt hål i kommunkassan i flera hundra kommuner inom en snar framtid.
  • KillBill

Vilken tomte Henrik Jönsson är. Skyller på MP trots att det är flygbolaget BRA som väljer att flytta från Bromma flygplats och trots att Stockholms Handelskammare applåderar beslutet att lägga ner Bromma. 

Även Jimmie Åkesson beter sig som en tomte. Han avser att kalla till sig övriga partiledare i regeringsunderlaget för att försöka stoppa beslutet (som fattats av privata bolag). 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • nihka
    KillBill skrev 2024-09-21 10:34:34 följande:

Vilken tomte Henrik Jönsson är. Skyller på MP trots att det är flygbolaget BRA som väljer att flytta från Bromma flygplats och trots att Stockholms Handelskammare applåderar beslutet att lägga ner Bromma. 

Även Jimmie Åkesson beter sig som en tomte. Han avser att kalla till sig övriga partiledare i regeringsunderlaget för att försöka stoppa beslutet (som fattats av privata bolag). 

Ska Åkesson försöka tvinga flygbolaget BRA att fortsätta använda Bromma? Det är ju så mycket smidigare med anslutningsflyg när man inte behöver resa mellan flygplatser. Har MP ens lite grann att göra med flygbolagets beslut eller har Jönsson som vanligt hittat på egna fakta?
  • KillBill

Haha att Ebba Busch gör djävulstecknet kommer kanske inte falla väl ut bland kristdemokraternas kärnväljare Skrattande

• KillBill
    KillBill skrev 2024-09-29 09:08:01 följande:

Haha att Ebba Busch gör djävulstecknet kommer kanske inte falla väl ut bland kristdemokraternas kärnväljare Skrattande

Ja var är stadsmannamässigheten?

• klyban
    KillBill skrev 2024-09-29 09:08:01 följande:

Tänkt på detta många ggr och haft funderingar på vart hennes kristna värderingar är någonstans, och sett att en del tom kallat henne för anitkrist.
    Och nu sitter och hon gör dessa tecken, kanske om hon hade varit på en konsert med något sånt band så hade jag kunna svälja detta.

Nu ser hon istället ut som en trotsig tonåring som inte vet vilka skor hon ska ha på sig.
    Jag tror hon kommer sluta som den mest inkompetenta ministern någonsin och tom slå Maud.(Men det är en bit kvar till den extrema inkompetens dock, men hon har ju par år på sig så är rätt säker på hon kommer lyckas, hon gett söder en fin present i att vägra stå för samhällsviktig infrastruktur med dyrare el till följd för dom i söder, hopps dom är glada för detta.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026