• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Padirac
    nattuw skrev 2024-07-08 22:03:44 följande:
    Det jag gjort är att uppmana till att inte utan vidare ta allt som kommer från en intresseorganisation som en okränkbar sanning.

Vill du att jag skall källgranska min uppmaning till att källgranska även de källor som stödjer ett socialdemokratisk narrativ?

Eller vill du att jag skall göra som du och utan att ens titta på källan avfärda allt som inte passar en socialdemokratisk agenda som högerpropaganda och, fortfarande utan källkritik, ta allt som passar en socialdemokratisk agenda som en sanning som inte får ifrågasättas?
    Så du har inga källor för ditt spekulativa misstänkliggörande ! 

Att du uppfattar arbete mot rasism , fascism och nazism - vilket är vad expo gör - som att stödja ett socialdemokratiskt narrativ är mer sorgligt än lustigt.  Hur f*n kan arbete mot rasism, fascism och nazism vara ett socialdemokratiskt narrativ! Det är ett DEMOKRATISKT narrativ om någonting. 

Du har tydligen inte tittat på några källor alls. Rätt?
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-07-08 22:18:12 följande:
    Så du har inga källor för ditt spekulativa misstänkliggörande !
    Varför kallar du en uppmaning till källkritik för spekulativt misstänkliggörande och vill se källor på en uppmaning till källkritik?
  • Padirac

Varför jag ber dig presentera källor för det du kallar 'källkritik'...

Jadu ...

Varför gör jag det kan du tro?

Du har ju verkligen inte presterat några källor, någon saklig kritik av källor. Ingenting alls. 

Utom spekulativa misstänkliggöranden och påståenden om att pro- demokratiskt granskande av rasism, fascism och nazism för socialdemokratiskt narrativ...

nattuw skrev 2024-07-08 22:29:07 följande:
    Varför kallar du en uppmaning till källkritik för spekulativt misstänkliggörande och vill se källor på en uppmaning till källkritik?
  • Rataxes

Om drygt 2 år är det riksdagsval, då kan man välja mellan att stödja ett ganska kasst borgerligt alternativ, eller så kan man ju välja att stödja ett rödgrönbrunt vänsterblock där V ingår och lär kräva ministerposter.

Ett på ytan reformerat kommunistparti, med en partiledare som gratulerar antisemiter och ryzzkramare i Frankrike och UK till valsegrar. (Mélenchon och Jeremy Corbyn) 

"Det okuvade Frankrike"... En ryzzvänlig vänster som upprepat anklagats för antisemitism ? och vill stoppa Ukrainastödet!

En av det svenska rödbruna partiets EU-kandidater (Marta Aguirre) krävde förhandlingar med naziryzzland, lika infantilt som Skara-Bert.

Eller så kan man ju välja att rösta på ett riktigt borgerligt parti, MED, som inte kompromissar med orcher.

Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-07-09 06:54:09 följande:

Eller så kan man ju välja att rösta på ett riktigt borgerligt parti, MED, som inte kompromissar med orcher.

Medborgerlig Samling (MED) är partiet som inte bryr sig när egna politiker propagerar för barnsexhandel (för barn så unga att det handlar om våldtäkter) eller bryr sig om när egna politiker går till försvar för sexualförbrytaren och pedofilen Jeffrey Epstein. Därför är det inte konstigt att partiet bara lyckas skramla ihop 0,2 % av rösterna i senaste valet. De övriga 99% av befolkningen har nämligen insett vilka det är som är orcher i svensk politik. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-07-09 06:54:09 följande:

Om drygt 2 år är det riksdagsval, då kan man välja mellan att stödja ett ganska kasst borgerligt alternativ, eller så kan man ju välja att stödja ett rödgrönbrunt vänsterblock där V ingår och lär kräva ministerposter.

Ett på ytan reformerat kommunistparti, med en partiledare som gratulerar antisemiter och ryzzkramare i Frankrike och UK till valsegrar. (Mélenchon och Jeremy Corbyn) 

"Det okuvade Frankrike"... En ryzzvänlig vänster som upprepat anklagats för antisemitism ? och vill stoppa Ukrainastödet!

En av det svenska rödbruna partiets EU-kandidater (Marta Aguirre) krävde förhandlingar med naziryzzland, lika infantilt som Skara-Bert.

MED kompromissar inte med någon för att de har varken någon att kompromissa med eller samarbeta med.

Gör som 0,2 prcent av de röstande och kasta bort din röst på ett sjunkande konservativt och invandrarfientligt parti som har noll infltyande.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2024-07-09 08:23:25 följande:

Medborgerlig Samling (MED) är partiet som inte bryr sig när egna politiker propagerar för barnsexhandel (för barn så unga att det handlar om våldtäkter) eller bryr sig om när egna politiker går till försvar för sexualförbrytaren och pedofilen Jeffrey Epstein. Därför är det inte konstigt att partiet bara lyckas skramla ihop 0,2 % av rösterna i senaste valet. De övriga 99% av befolkningen har nämligen insett vilka det är som är orcher i svensk politik. 
    Tänk om du för en gångs skull kunde låta bli att ljuga? 

Alexander Bard representerar inte längre MED.

Vill du ha en lista på fd socialdemokrater som uttryckt vidrigheter, eftersom du tycks leta efter fd partimedlemmar som gjort bort sig?
    Varje dag hatar jag ryzzland mer än igår, men mindre än i morgon.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-07-09 08:35:05 följande:

Vill du ha en lista på fd socialdemokrater som uttryckt vidrigheter, eftersom du tycks leta efter fd partimedlemmar som gjort bort sig?
    Nu är det du som ljuger. Alexander Bard representerade Medborgerlig Samling när han propagerade för barnsexhandel och försvarade sexualförbrytaren och pedofilen Jeffrey Epstein.  Tystnaden från partiet var total..

Jag kan lova dig att liknande uttalanden inte hade accepterats inom S
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Meddelande borttaget
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-07-09 08:35:05 följande:

Aj, aj, aj, den måste ha gjort ont. Fast det är förstås ingen lögn. Alexander Bard representerade MED när han kläckte ur sig och det finns mängder med exempel.

Han har inte riktigt återhållsamheten som behövs inom (stor)politiken och kallade och en journalist för "fat stupid cow" och "moronic idiot". Right up your street förstås.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026