• Oväntadedrömmen

BIM Maj 2023

Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
    Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla 

Kopiera listan och lägg in er i ordning!
    Lycka till ❤️

4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet

• Svar på tråden BIM Maj 2023
  • milor

Det ser ut som att vi prickade in äl ganska bra, tempen har börjat höjas! Bäst vore det väl om vi även fick till det igår eller i förrgår men livet kom emellan. Det här är vårt första försök på syskon, ska bli spännande att se om jag blir lika testbesatt som förra gången, hehe? 

• milor
    milor skrev 2023-05-10 12:05:06 följande:

Det ser ut som att vi prickade in äl ganska bra, tempen har börjat höjas! Bäst vore det väl om vi även fick till det igår eller i förrgår men livet kom emellan. Det här är vårt första försök på syskon, ska bli spännande att se om jag blir lika testbesatt som förra gången, hehe? 

Oj, skulle inte vara ett frågetecken där Tungan ute
  • Kawa81

Hej! Allesammans 
    Följt era bimtrådar i lite mer än ett år sådär i periferin å vilka kämpar ni är ❤️, man har glatts, känt ledsamhet, hopp å inspiration med er.. Ni är verkligen ett härligt gäng med fin support till varandra..
    Hoppas få bli en del av gemenskapen.. 
    Har ett barn sen tidigare, född 08 och var helt säker på att jag inte ville ha fler men sådant kan tydligen ändras.. *skratt 
    Mannen har två barn från tidigare relation och tänkte samma sak.. 
    Resan från när vi beslutade att skaffa vårt första gemensamma har verkligen varit en bergodalbana och man har slängts mellan hopp å förtvivlan till å rätt å slätt ge upp..
    Haft en kemisk graviditet på vägen vilket tog hårt.. 
    Efter 3 år med 'blir det så blir det/vi ger upp' varav aktiva försök i två omgångar om ca 10 månader totalt, plussade vi på BIM i torsdags 5/5 otroligt nog, man är i både chock, glädje å rädsla.. 

Hoppas man får fortsätta glädjas och jag önskar att alla plussar snart.. 
  • Veeera
    Kawa81 skrev 2023-05-10 13:52:57 följande:

Hej! Allesammans 
    Följt era bimtrådar i lite mer än ett år sådär i periferin å vilka kämpar ni är ❤️, man har glatts, känt ledsamhet, hopp å inspiration med er.. Ni är verkligen ett härligt gäng med fin support till varandra..
    Hoppas få bli en del av gemenskapen.. 
    Har ett barn sen tidigare, född 08 och var helt säker på att jag inte ville ha fler men sådant kan tydligen ändras.. *skratt 
    Mannen har två barn från tidigare relation och tänkte samma sak.. 
    Resan från när vi beslutade att skaffa vårt första gemensamma har verkligen varit en bergodalbana och man har slängts mellan hopp å förtvivlan till å rätt å slätt ge upp..
    Haft en kemisk graviditet på vägen vilket tog hårt.. 
    Efter 3 år med 'blir det så blir det/vi ger upp' varav aktiva försök i två omgångar om ca 10 månader totalt, plussade vi på BIM i torsdags 5/5 otroligt nog, man är i både chock, glädje å rädsla.. 

Hoppas man får fortsätta glädjas och jag önskar att alla plussar snart.. 
    Åh stort grattis!!! Tack för att du delar med dig. Gjorde mig hoppfull och glad att läsa. Är själv väldigt ny här inne och enbart på 1 eller 2 (beroende på hur man ser det) försöket och har redan slagits av hur mycket kämpigare det är med ovissheten och längtan än jag trodde. Fint att ha den här platsen att ventilera i, så tacksam för det. Och imponerad av alla som kämpar på! 
  • Veeera
    milor skrev 2023-05-10 12:01:41 följande:
    Jag har Tempdrop! Den mäter hela natten med hjälp av ett armband. Ganska dyr men är sååå nöjd, jag slipper ställa väckare och så mäter den ocksp sömnens kvalitet :)
    Spännande! Läste om Trackle också, man för in en liten mojäng i fifi som mäter temp under natten och är kopplad till app. Skulle ju passa mig egentligen? blir det mens nästa vecka (som jag misstänker) så kanske jag slår till på en. Lite dyrt men kanske värt det? Kostar lika mycket som en fertilitetsutredning privat. Känns såååå fel att göra en utredning så tidigt men jag är så nyfiken också. Har lite hypokondri-tendenser så har en benägenhet att kolla upp allt jag kan. Känns orättvist också att man kan köpa sig till sånt? men är samtidigt nyfiken?
  • Bakpotatis
    Veeera skrev 2023-05-10 14:43:45 följande:
    Spännande! Läste om Trackle också, man för in en liten mojäng i fifi som mäter temp under natten och är kopplad till app. Skulle ju passa mig egentligen? blir det mens nästa vecka (som jag misstänker) så kanske jag slår till på en. Lite dyrt men kanske värt det? Kostar lika mycket som en fertilitetsutredning privat. Känns såååå fel att göra en utredning så tidigt men jag är så nyfiken också. Har lite hypokondri-tendenser så har en benägenhet att kolla upp allt jag kan. Känns orättvist också att man kan köpa sig till sånt? men är samtidigt nyfiken?
    Oura-ring funkar också! Dom är toppen och kan kopplas till natural cycles, älskar min (har ju även massa andra funktioner som samlar data som är jätteintressanta, typ sömn och mående)
  • Kawa81
    Tack!!, ja det känns helt ofattbart å otroligt!!. Använt nc i 6 månader vilket kanske gjorde skillnad å enklare pricka rätt å vi flyttade också i början på mars så man hade så mycket annat å fokusera på för en gångs skull.
    Ca 4-5 dg efter trolig ägglossningsdag, vet ej helt säkert men då infann sig en såndär särskild känsla i kroppen som bara tydligt sa "denna gången gick det vägen", tog test äl+10, bim-2 bara för å bevisa för mig själv att jag hade fel å höllt på å smälla av när tidiga testet visade två streck.. ????
    Förstår såväl din längtan ❤️, den där väntan på att ägglossning ska bekräftas så man kan gå runt å fundera på huruvida man hade sex vid rätt tidpunkt eller ej fram tills bim medan man känner efter hela tiden kan göra en galen.. 🤪 å det där tempandet blir nästan en fixering som gör att man vaknar flera ggr emellanåt å undrar om det är dags å tempa än.. *skratt
  • Kawa81

Veera:
    Tack!! ❤️,
    Ååh va fina ord, dem värmde 🥰 you're in for a big ride of a lifetime, alla sätt är rätt å alla sätt är fel på samma gång.. *skratt
    Hoppas innerligt att det tar sig snabbt för er..
    Ja detta är verkligen ett fantastiskt härligt gäng, så inspirerande å fina mot varann.. ❤️

• Kawa81
    Sanlin90 skrev 2023-05-10 10:14:01 följande:
    Tror ev jag har äl idag, fick starkare äl test lördag söndag måndag med starkare måndag fm sen neg på kvällen jättesvagt på graviditetskollens äl test men nästan positivt på babyplan så tror jag missade peaken.
    idag ökade tempen efter en minskning igår ä, borde äl varit igår eller idag då?! Vi fick till det nu på fm. 
    Håller tummar å allt vad jag har på att det "smäller till" denna månaden.. 💪😃
    Fyller dessutom år till helgen å då har man väl födelsedags'tur' man får lov å skänka bort.. de e sen gammalt har jag hört.. 😂
Svar på tråden BIM Maj 2023