• Oväntadedrömmen

BIM Maj 2023

Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
    Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla 

Kopiera listan och lägg in er i ordning!
    Lycka till ❤️

4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet

• Svar på tråden BIM Maj 2023
  • Anonym (MiniRodini)

FF ändrade min ÄL nu, vilket stämmer bättre med tempökningen så flyttar fram BIM 2 dagar.
    Vad roligt att det tillkommit några nya i tråden, välkomna Hjärta
    Stort grattis till Er som redan plussat, hoppas Ni kan slappna av att njuta lite. Och ett stort heja till Er som börjat testa med HcG test, så spännande. Jag plussade på BIM med första barnet och senaste graviditeten som slutade i MA så plussade jag 3 dagar innan BIM, så det kan absolut variera är min erfarenhet.

2/5 Björnensfru, försök 1, 4:e barnet
    3/5 ivf efter 1,5 års försök, 3 barnet 
    3/5 My871, 1 försöket efter ma dec2021, 5:e barnet 
    3/5 Ellika123, försök 1, första barnet 

3/5 ida543, försök 1 direkt efter MF, första barnet
    4/5 Tricko, försök 1, första barnet
    4/5 Kriss 1 försöket, första barn
    4/5 Bakpotatis, 1 försöket, andra barnet
    5/5 AJMB, första försöket, första barnet
    5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet
    5/5 sanlin1990, minns inte ens vilket försök, 2a barnet.
    6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet
    7/5 lilliz, försök 2, andra barnet 
    9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet
    10/5 Mmajors, försök 2 efter mf, första barnet
    10/5 TA01, försök nr 9, första barnet 
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    13/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    15/5 MiniRodini, första försöket, andra barnet
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet 
    16/5 Loui123, försök 5, andra barnet
    16/5 SeptemberB, försök 1, andra barnet
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 Mammi, försök 2, andra barnet 
    18/5 Deer10, försök 2, första barnet
    18/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet
    21/5 Milor, första försöket, andra barnet
    21/ Malmötjej, 4:e försöket, första barnet 
    22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet
    22/5 Frelwi, 3e försöket, 2a barnet
    22/5 malinj83 12e försöket 5e barnet
    26/5 Lina98, 13e försöket, första barnet
    27/5 Potatisbulle, 6:e försöket, första barnet
    27/5 Barbrastreisand
    29/5 ovantadedrommen, försök 6-7, andra barnet
    30/5 MarKih83, 4e försöket, 4e barnet
  • lipa3646
    Syskonförsök skrev 2023-05-07 08:52:23 följande:

Ja det kan skilja sig graviditet till graviditet! Oftast i början beror det på när ägget fäster vilket kan vara mellan dag 5-10 ca efter ägglossning och då kan det vara väldigt olika när en plussar eller hur starkt det är.
    min första graviditet var plusset väldigt starkt äl+10. min andra var det mycket svagare äl+12

Jag läste en rapport från en fertilitetsläkare som sa att om ägget inte fäster innan dag sex kommer graviditeten ej sluta bra för då är det ett svagt ägg :) det är därför dom som gör ivf har en fast testdag för dom vet vilken dag som ägget bör fästa vid. Sen kan man plussa senare för att man har haft äl senare än beräknat. 
  • My871
    Syskonförsök skrev 2023-05-07 08:15:04 följande:

Kanske finns möjlighet för cd27? Men om inte så kan ibland lutealfasen ändras en cykel utan att det är konstigt! Jag antar att du även tagit test ifall att som varit negativt?

Jg provar c-vitamin denna cykeln sen ägglossning, det kanske är den som strular till det för mig. 

jo, jag har testat och det visar inga starka fina streck. Babyplan ska jag aldrig mer köpa. De visar ju svagt streck på varje test utan att det är något :) 
    hur går det för dig? Ska du testa före bim? 

• Syskonförsök

Det kan säkert stämma att det finns ett samband att ju senare desto mer risk att det går galet men jag tror inte vi ska säga att om det inte fäster innan dag sex kommer det sluta galet! Jag vet absolut flera med sena plus där tempen visat på sen implantation där det ändå slutat bra. Så vi inte gör någon nervös hår nu🥰 

lipa3646 skrev 2023-05-07 09:33:11 följande:
    Jag läste en rapport från en fertilitetsläkare som sa att om ägget inte fäster innan dag sex kommer graviditeten ej sluta bra för då är det ett svagt ägg :) det är därför dom som gör ivf har en fast testdag för dom vet vilken dag som ägget bör fästa vid. Sen kan man plussa senare för att man har haft äl senare än beräknat. 
  • Syskonförsök

C vitamin ska ju öka progesteronet så kanske automatiskt ökade lutealfasen? Spännande tanke och i så fall en positiv sådan eftersom det ger längre tid för ett ägg att fästa ordentligt. Spänbande, hoppas strecken ökar! 

Jag har planerat att testa på fredag och/eller lördag nästa vecka. Har en planerad middag fredag och vill gärna testa innan jag dricker lite vin ifall att. Då borde jag vara på äl+9 så eventuellt för tidigt men ändå. Men de gånger jag varit gravid har jag sett det tydligt på tempen innan så blir spännande att ta tempen varje dag nu helt enkelt. Än så länge ser det mörkt ut men är bara på äl+4!

My871 skrev 2023-05-07 09:47:08 följande:

Jg provar c-vitamin denna cykeln sen ägglossning, det kanske är den som strular till det för mig. 

jo, jag har testat och det visar inga starka fina streck. Babyplan ska jag aldrig mer köpa. De visar ju svagt streck på varje test utan att det är något :) 
    hur går det för dig? Ska du testa före bim? 

• Syskonförsök

Tycker de ser torkade ut, är de tagna inom tid? Babyplan är kända för spökstreck och speciellt de där lilla grå efter tiden När det börjar torka.

Sanlin90 skrev 2023-05-07 09:59:17 följande:
    Sser ni något på dom här?
  • Sanlin90
    Syskonförsök skrev 2023-05-07 10:05:20 följande:

Tycker de ser torkade ut, är de tagna inom tid? Babyplan är kända för spökstreck och speciellt de där lilla grå efter tiden När det börjar torka.

Dom är tagna inom fem minuter :)
  • Sanlin90

Et om babyplans eviga spökstreck men det här kändes starkare än dom jag haft förr! Hmm

• Syskonförsök

Okej! Jag skulle tolkat som negativt men för säkerhets skull testat om ett par dagar för att se att de inte kunde varit en tidig indikation. Men jag har fått starkare spökstreck av de där som ändå inte varit något. när de väl varit plus tar det varit rosa!

Sanlin90 skrev 2023-05-07 10:07:04 följande:
    Dom är tagna inom fem minuter :)
Svar på tråden BIM Maj 2023