• Oväntadedrömmen

BIM Maj 2023

Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
    Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla 

Kopiera listan och lägg in er i ordning!
    Lycka till ❤️

4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet

• Svar på tråden BIM Maj 2023
  • Syskonförsök

❤️❤️❤️ 

Barbrastreisand skrev 2023-05-09 21:36:22 följande:

Jag har varit lite off i tråden så hoppar in här lagom innan ägglossning! Någon mer som har sin äl snart? Tog ett test idag och det var rätt starkt, kan ev bli lite starkare imorgon.

Vi har inte haft sex än, livet har kommit emellan så man har inte riktigt prioriterat bebisverkstaden. Samtidigt så vill vi så gärna få ett syskon, det börjar bli ganska jobbigt nu att man helst inte heller pratar om det. Det kan räcka med att vi pratar om hur fort tiden går för att vi båda ska känna en klump i magen, när blir det vår tur.. 

• Veeera
    Syskonförsök skrev 2023-05-09 19:28:52 följande:

Du behöver ta tempen samma tid varje dag! De olika prickarna tyder på att det skiljer för mycket tid mellan tillfällena för att bli korrekt!  Alla ska vara blå och inte vita :)

Men jaha!! Det förklarar ju varför den är så ojämn kanske. Var rätt skönt att höra, tack! Finns lite hopp ändå Glad
    Vet inte riktigt hur jag ska få till jämna tider dock. Vaknar ofta väldigt tidigt för att gå på toaletten och brukar tempa då. Tar även lite sovmorgon på helgen. Men får kanske undvika att dricka vätska sent på kvällen och sätta larm på helger? 
  • Syskonförsök

Det finns även sidor som kan räkna om tempen men bästa är såklart att få till samma tid varje morgon istället! Jag har en dotter som alltid går upp 06:00 oavsett dag så här har jag inte det problemet 😂

Veeera skrev 2023-05-09 23:27:33 följande:
    Men jaha!! Det förklarar ju varför den är så ojämn kanske. Var rätt skönt att höra, tack! Finns lite hopp ändå Glad
    Vet inte riktigt hur jag ska få till jämna tider dock. Vaknar ofta väldigt tidigt för att gå på toaletten och brukar tempa då. Tar även lite sovmorgon på helgen. Men får kanske undvika att dricka vätska sent på kvällen och sätta larm på helger? 
  • Anonym (Förslag)
    Malmötjej skrev 2023-05-09 09:03:27 följande:

Tack!
    Vid mys så har vi lite svårt att få in hela vägen så jag är inne med fingret och försöker få spermier på livmodertappen. Jag tyckte då vid de första två tillfällena att den var mjuk och öppen. Men vi får se. Sista myset var flytningarna helt borta så det stämmer nog med dag 13. Uppdaterar listan med ny BIM.

2/5 Björnensfru, försök 1, 4:e barnet

3/5 ivf efter 1,5 års försök, 3 barnet 

3/5 My871, 1 försöket efter ma dec2021, 5:e barnet 

3/5 Ellika123, försök 1, första barnet 

3/5 ida543, försök 1 direkt efter MF, första barnet

4/5 Tricko, försök 1, första barnet

4/5 Kriss 1 försöket, första barn

4/5 Bakpotatis, 1 försöket, andra barnet

5/5 AJMB, första försöket, första barnet

5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet

5/5 sanlin1990, minns inte ens vilket försök, 2a barnet.

6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet

7/5 lilliz, försök 2, andra barnet 

9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet

10/5 Mmajors, försök 2 efter mf, första barnet

10/5 TA01, försök nr 9, första barnet 

11/5 ggi123, försök 8, första barnet

13/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.

15/5 MiniRodini, första försöket, andra barnet

16/5 Veeera, försök 1, första barnet 

16/5 Loui123, försök 5, andra barnet

16/5 SeptemberB, försök 1, andra barnet

17/5 lipa3646, försök 5

18/5 Mammi, försök 2, andra barnet 

18/5 Deer10, försök 2, första barnet

18/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet

18/ Malmötjej, 4:e försöket, första barnet 

21/5 Milor, första försöket, andra barnet

22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet

22/5 Frelwi, 3e försöket, 2a barnet

22/5 malinj83 12e försöket 5e barnet

26/5 Lina98, 13e försöket, första barnet

27/5 Potatisbulle, 6:e försöket, första barnet

27/5 Barbrastreisand

29/5 ovantadedrommen, försök 6-7, andra barnet

30/5 MarKih83, 4e försöket, 4e barnet

Hej. Vill inte göra dig ledsen, men om du menar att sprutet inte kommer riktigt fram, så hjälper det nog tyvärr inte att föra fram spermierna med fingret. Från tappen är det lång väg innan dom når ägget. Först ska dom genom livmodern och sen genom äggledaren och kommer inte spermierna ända in är det svårt för dom att "klättra" fram själv. 
    Jag skulle istället föreslå en typ medicin spruta från apoteket. Fyll den med spermier och sätt in sprutan så långt det går och tryck snabbt så det blir fart på det.
    Är inget proffs, men rent logiskt sett är det lite så
  • Syskonförsök

Detta känns tyvärr inte som en vinnande graf! så tror redan nu att det blir ett nytt försök med bim juni tyvärr! Och vi som för en gång skull sexade till det bra och maken slutade till och med bada med lillan varje kväll för att optimera spermierna 😢 men men. Förra månaden badade han varje kväll och vi hade sex en enda gång i samband med ägglossning som ledde till ett plus så verkar inte vara döden att inte vara så här duktiga varje gång! 

om någon inte förstår varför jag ger upp redan äl+7 så är det för att temperaturen inte stigit så mycket. Vid plus har den gått upp till 36,8 runt dag 6-7 efter ägget fäst! Hänger kvar till mens men ställer in mig på att det inte tog sig denna gången!

• Nemiia

Igår la jag upp på mitt positiva testa-tidigt från babyplan som mäter från 10 ug var väl då på äl+10-11. 
    Nu på morgonen tänkte jag att jag skulle testa med morgonurin vilket jag inte gjorde igår. Testade med en babyplan tidig och en vanlig RFSL 25 ug. Babyplan gav samma resultat som igår, tydligt sträck inom tiden men inte starkare än igår och RFSL visade negativt Förvånad

Jag ska vänta med att testa till lördag nu då jag vet att hcg stegrar var tredje dag och jag vet att det kanske är för att det är så himla tidigt eller så slutar det i mf men behöver lite pepp, vad tror ni?

• trefaldigmästareikärlek

Syskonförsök ge inte upp hoppet, vad som helst kan hända. Förstår känslan och uppgivenhet men vissa grafer håller ju sig precis ovanför coverline ❤️ Ge inte upp ❤️

• SeptemberB
    Syskonförsök skrev 2023-05-10 06:48:26 följande:

Detta känns tyvärr inte som en vinnande graf! så tror redan nu att det blir ett nytt försök med bim juni tyvärr! Och vi som för en gång skull sexade till det bra och maken slutade till och med bada med lillan varje kväll för att optimera spermierna 😢 men men. Förra månaden badade han varje kväll och vi hade sex en enda gång i samband med ägglossning som ledde till ett plus så verkar inte vara döden att inte vara så här duktiga varje gång! 

om någon inte förstår varför jag ger upp redan äl+7 så är det för att temperaturen inte stigit så mycket. Vid plus har den gått upp till 36,8 runt dag 6-7 efter ägget fäst! Hänger kvar till mens men ställer in mig på att det inte tog sig denna gången!

Vi får komma igen i junitråden! 

Jag har tagit ett test varje dag med One step graviditetstest. Tre av fyra av dem har visat svaaaaaaaaaaagt streck som ändå fastnar på bild. Tog även rfsu igår och tycktes ana en skugga, men tror det bara är inbillning och har fått spökstreck på dem tidigare!

Är på äl+11 nu så tror inte det blir något den här gången utan satsar på juni 😊
  • Syskonförsök

Skulle råda dig till ett digitalt ultratidigt från clearblue, sen lita på det som står på den (jag tror gravid) och sen testat först om ca tre dagar igen för att se att de är starkare på linjetest.❤️

Nemiia skrev 2023-05-10 06:53:47 följande:

Igår la jag upp på mitt positiva testa-tidigt från babyplan som mäter från 10 ug var väl då på äl+10-11. 
    Nu på morgonen tänkte jag att jag skulle testa med morgonurin vilket jag inte gjorde igår. Testade med en babyplan tidig och en vanlig RFSL 25 ug. Babyplan gav samma resultat som igår, tydligt sträck inom tiden men inte starkare än igår och RFSL visade negativt Förvånad

Jag ska vänta med att testa till lördag nu då jag vet att hcg stegrar var tredje dag och jag vet att det kanske är för att det är så himla tidigt eller så slutar det i mf men behöver lite pepp, vad tror ni?

• Syskonförsök

Tack men jag tror verkligen att detta betyder att de inte är något! Jag har alltid kunnat se tydligt på grafen om jag är gravid! Båda mina graviditeter har varit så, så känner mig ganska säker! men hoppas de går för dig❤️❤️

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-05-10 06:55:28 följande:

Syskonförsök ge inte upp hoppet, vad som helst kan hända. Förstår känslan och uppgivenhet men vissa grafer håller ju sig precis ovanför coverline ❤️ Ge inte upp ❤️

Svar på tråden BIM Maj 2023