• Oväntadedrömmen

BIM Maj 2023

Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
    Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla 

Kopiera listan och lägg in er i ordning!
    Lycka till ❤️

4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet

• Svar på tråden BIM Maj 2023
  • Syskonförsök

Spännande! Men blir det inte starkare kan de vara kemisk graviditet! Det har hänt mig tre gånger under våra försök för syskon! :( håller tummarna för juni!

SeptemberB skrev 2023-05-10 06:56:57 följande:
    Vi får komma igen i junitråden! 

Jag har tagit ett test varje dag med One step graviditetstest. Tre av fyra av dem har visat svaaaaaaaaaaagt streck som ändå fastnar på bild. Tog även rfsu igår och tycktes ana en skugga, men tror det bara är inbillning och har fått spökstreck på dem tidigare!

Är på äl+11 nu så tror inte det blir något den här gången utan satsar på juni 😊
  • Nemiia
    Syskonförsök skrev 2023-05-10 06:59:57 följande:

Skulle råda dig till ett digitalt ultratidigt från clearblue, sen lita på det som står på den (jag tror gravid) och sen testat först om ca tre dagar igen för att se att de är starkare på linjetest.❤️

Tack för svar. Vågar typ inte ta digitalt även om det är testa tidigt. Fick ju tydligt på babyplan idag också så ska försöka vänta till lördag. Med min dotter fick jag liknande och sedan stegrade det på bim men blev inte så där ultrastarkt förrän äl+18.

Se bild på testet igår jämfört med dotterns. Min dotters är höst upp första på äl+10 andra på äl+11
    Nederst nya testet äl+10-11
  • trefaldigmästareikärlek

Syskonförsök du känner din kropp bäst, då håller jag alla tummar och tår för dig under juni ❤️❤️ 
    Jag har äntligen fått en ökning på tempen, hoppas jag får en bekräftad äl då vi för en gångs skull fått till det närmre än  dagar innan 👏 Har ändå inte super höga förväntningar men såklart förhoppningar 😊

• Sanlin90

Tror ev jag har äl idag, fick starkare äl test lördag söndag måndag med starkare måndag fm sen neg på kvällen jättesvagt på graviditetskollens äl test men nästan positivt på babyplan så tror jag missade peaken.
    idag ökade tempen efter en minskning igår ä, borde äl varit igår eller idag då?! Vi fick till det nu på fm. 
  • trefaldigmästareikärlek

Sanlin jag tycker det ser ut som att din kropp försöker ägglossa men inte riktigt lyckas. Tempökningen måste ju vara bestående för att kunna bekräfta äl. Tar du tempen samma tid varje dag? Kan rekommendera att d-vit boosta för att hjälpa kroppen till äl. Har hjälpt mig mycket. Men det förutsätter ju att du inte tar tillskott av dvit dagligen 

• Malmötjej
    Anonym (Förslag) skrev 2023-05-10 06:45:28 följande:
    Hej. Vill inte göra dig ledsen, men om du menar att sprutet inte kommer riktigt fram, så hjälper det nog tyvärr inte att föra fram spermierna med fingret. Från tappen är det lång väg innan dom når ägget. Först ska dom genom livmodern och sen genom äggledaren och kommer inte spermierna ända in är det svårt för dom att "klättra" fram själv. 
    Jag skulle istället föreslå en typ medicin spruta från apoteket. Fyll den med spermier och sätt in sprutan så långt det går och tryck snabbt så det blir fart på det.
    Är inget proffs, men rent logiskt sett är det lite så
    Hej.
    Ja, jag tror att det lutar åt att vi får köpa någon typ av medicinspruta.
    Min sambo har opererats för trång förhud i januari och säger att han fortfarande är väldigt känslig i ollonet så det är svårt att få sprutet (och penis) så långt in som det behövs. Men vi kämpar på. 

Jag är idag på ÄL+5 och känner lite molande värk och lite stick i magen så jag är full av hopp. Tycker dock att det är så jobbigt att alla tidiga tecken på graviditet är samma som att mensen är på g. 

Håller tummarna för oss alla. 
  • Sanlin90

Hur ser du det? Jag slutade med hydrokortison mitten av min förra cykel (som startades med provera sen) därför har min temp blivit högre så cl stämmer nog inte eftersom tempen lurats av hydrokortison innan, jag hade ju nära positivt ältest i måndags och en större ökning idag?

jag tror inte äl va för längre sedan för dom temparna bör varit under cl om allt varit rätt tror jag men tänker om ökningen idag kan va äl för jag har sen några dagar ochbidag haft äggviteflytningar och molande värk i magen som vid mens. 

undrar dock om ägget om jag nu har äl släppte igår eller idag

• Malmötjej
    Syskonförsök skrev 2023-05-10 06:48:26 följande:

Detta känns tyvärr inte som en vinnande graf! så tror redan nu att det blir ett nytt försök med bim juni tyvärr! Och vi som för en gång skull sexade till det bra och maken slutade till och med bada med lillan varje kväll för att optimera spermierna 😢 men men. Förra månaden badade han varje kväll och vi hade sex en enda gång i samband med ägglossning som ledde till ett plus så verkar inte vara döden att inte vara så här duktiga varje gång! 

om någon inte förstår varför jag ger upp redan äl+7 så är det för att temperaturen inte stigit så mycket. Vid plus har den gått upp till 36,8 runt dag 6-7 efter ägget fäst! Hänger kvar till mens men ställer in mig på att det inte tog sig denna gången!

Jag förstår att man blir nedslagen och att det känns svårt. ❤️
    Jag håller tummarna för dig och hoppas. 
  • milor
    Veeera skrev 2023-05-09 23:27:33 följande:
    Men jaha!! Det förklarar ju varför den är så ojämn kanske. Var rätt skönt att höra, tack! Finns lite hopp ändå Glad
    Vet inte riktigt hur jag ska få till jämna tider dock. Vaknar ofta väldigt tidigt för att gå på toaletten och brukar tempa då. Tar även lite sovmorgon på helgen. Men får kanske undvika att dricka vätska sent på kvällen och sätta larm på helger? 
    Jag har Tempdrop! Den mäter hela natten med hjälp av ett armband. Ganska dyr men är sååå nöjd, jag slipper ställa väckare och så mäter den ocksp sömnens kvalitet :)
Svar på tråden BIM Maj 2023