• Amaaanda00

BIM APRIL

Hej! Mensen kom för mig idag, ungefär som beräknat. Så nu ger vi oss på försök nummer 11 i april. Jag har beräknad mens 3/4 nu, kan ändras lite beroende på när ÄL inträffar men däromkring. 

3/4 amaaanda00 

Kopiera gärna senaste listan och lägg in er. 😊 Så hoppas vi på våran tur nu 🤞🏼

• Svar på tråden BIM APRIL
  • Syskonförsök

Ja jag hoppas det! Än så länge svagare test än jag hade med lillan, då hoppade hcg upp i taket direkt men försöker inte oroa mig utan det kan ju skilja sig graviditet till graviditet! Haha skönt att du mått bra! Jag är rädd att kliva på en mina igen men än så länge är illamåendet inte på plats men är dock bara vecka 5 (4+4). Illamåendet slog till med full styrka redan i vecka 6 med lillan så skattar mig lycklig varje dag jag får må bra! Tack kära du och jag håller tummarna så stenhårt för dig denna gång! Nu fasen är det din tur.❤️ 

spännande för oss är att de tog sig den gången vi trodde vi missat ägglossningen. Vi hade sex tre dagar efter glad gubbe och ändå tog det sig. Hade legat sjuka innan så ingen sex innan utan bara den gången. Alla andra gånger har vi haft sex innan glad gubbe eller glad gubbe dagen så tydligen behövdes mer färska spermier för oss ;) 

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-09 15:35:25 följande:

Syskonförsök förlåt har inte alls sett att du svarat!! Ökningen ser ju superfin ut ❤️ Skönt att än så länge må bra, jag hoppas verkligen det håller i sig för dig! Jag mådde som en prinsessa förra grav så denna gång (om det tar sig) tror jag inte oddsen är med mig på samma sätt 🙉🤪
    Jag hoppas och tror att allt kommer gå bra för er, skickar alla stärkande tankar jag vara kan 🤗

Blir riktigt spännande för oss. Enligt kurvan har vi tajmat in sex dagen innan äl, men kan inte mäta nu iom hög feber så jag har ingen bekräftad äl-dag ännu.. Men dippen skedde dock samma dag som ökning på lh? Extremt mycket vattniga flytningar och smärta runt äggstockar två dagar efter temp dipp (??).. Det blir onekligen riktigt spännande att se om det tagit sig 

• Anonym (Malin)

Hej! 

jag har följt flera bim-trådar men inte skrivit.

Jag och min sambo är 35 år och vill gärna ha ett 3:e barn. Våra barn är 6 och 8 år. Jag har senaste året gått ner väldigt mkt i vikt och min äl har precis kommit igång. Jag har en lutealfas på bara 7-8 dagar och har börjat med progesteron för att förlänga den och hoppas att en liten vill hinna fästa. 

Är nu på äl+9-10 och är överlycklig för det. Imorse tog jag dessa test och jag vet att de är kända för Spök tyvärr, men vad tycker ni? :) 

• Foodie92

Lulu: kan de va någon implanteringsblödning eller bara lite blödning från ÄL?

Trefaldigmästareikärlek: så länge ni fick till det 1 ggn finna de chans behövs ju bara 1 men jag förstår dig. När jag ser positivt ÄL så får jag dåligt samvete eller som att jag missar om vi inte får till det varje dag men vet ju att varannan dag eller var tredje ska räcka

Syskonförsök: hoppas de håller sig bra hela graviditeten 💕

Själv börjar man se en liten stegring så tror de blir positivt LH imorgon för min del 😊  vi kör på varannan dag

• Foodie92

Lulu: kan de va någon implanteringsblödning eller bara lite blödning från ÄL?

Trefaldigmästareikärlek: så länge ni fick till det 1 ggn finna de chans behövs ju bara 1 men jag förstår dig. När jag ser positivt ÄL så får jag dåligt samvete eller som att jag missar om vi inte får till det varje dag men vet ju att varannan dag eller var tredje ska räcka

Syskonförsök: hoppas de håller sig bra hela graviditeten 💕

Själv börjar man se en liten stegring så tror de blir positivt LH imorgon för min del 😊  vi kör på varannan dag

• ladylovely

Nu håller jag tummarna och hoppas att det inte blir nån kemisk historia denna gång ????🍀 
  • 1Ellis1

Hej alla!

Jag gjorde ett test idag som var negativt. Jag har bim på lördag så det är ju lite tidigt, men jag tror ändå att det stämmer. Känner mig inte gravid. Har ont i brösten, men det kan jag få innan mens. Jag och sambon påbörjar kanske ivf behandling redan vid kommande mens, men om inte dyker jag väl upp i bim maj tråden. Oskyldig Men jag ska ta ett test vid bim ändå såklart för att vara säker så jag stannar nog i den här tråden några dagar till. Skrattande

• Myran90
    ladylovely skrev 2023-04-10 07:36:56 följande:
    Nu håller jag tummarna och hoppas att det inte blir nån kemisk historia denna gång ????🍀 
    WOW! stort grattis :D{#emotions_dlg.flower}
  • Embarazada
    Anonym (Malin) skrev 2023-04-09 20:23:32 följande:

Hej! 

jag har följt flera bim-trådar men inte skrivit.

Jag och min sambo är 35 år och vill gärna ha ett 3:e barn. Våra barn är 6 och 8 år. Jag har senaste året gått ner väldigt mkt i vikt och min äl har precis kommit igång. Jag har en lutealfas på bara 7-8 dagar och har börjat med progesteron för att förlänga den och hoppas att en liten vill hinna fästa. 

Är nu på äl+9-10 och är överlycklig för det. Imorse tog jag dessa test och jag vet att de är kända för Spök tyvärr, men vad tycker ni? :) 

Jag ser tyvärr ingenting, men det är förmodligen spökstreck då man alltid får det på babyplans tester 😐
  • trefaldigmästareikärlek

Foodie92 det blev inget mer för oss denna månad då jag var alldeles för krasslig igår, så vi får hoppas på de chanser vi haft att det tagit sig 🤷?♀️ Hade dessutom icke-fertilt sekret så jag kände att det får vara helt enkelt. Men som sagt, jag har inga som helst förhoppningar om att det tagit sig denna gång.
    Nu börjar väl den evighetslångs väntan på bim för dig? 😂👏 Du hade väl äl igår? 

Hur är det med tempdippen vid äl, sker äl samma dag då eller är det dagen efter - dvs när den stiger på nytt?

Svar på tråden BIM APRIL