• Amaaanda00

BIM APRIL

Hej! Mensen kom för mig idag, ungefär som beräknat. Så nu ger vi oss på försök nummer 11 i april. Jag har beräknad mens 3/4 nu, kan ändras lite beroende på när ÄL inträffar men däromkring. 

3/4 amaaanda00 

Kopiera gärna senaste listan och lägg in er. 😊 Så hoppas vi på våran tur nu 🤞🏼

• Svar på tråden BIM APRIL
  • Foodie92

Alltså hade sagt att positivt test är den nedre, nästan så att NC kan se framtiden haha inte använt den funktionen med bild förut . Men har du reggat fler bilder på NC? Kanske ser den att den blivit starkare jämfört med tidigare och då noterat en ökning, vilket låter supersmart

Men de ser rätt ut att de dippar ner tyder ju på ÄL 😄 kul mys på nu extra sen får vi hålla tummarna !

Enligt Gyn så kan jag ha ÄL imorgon som tidigast och senast tisdag så tur att man är ledig..  haha

• Anonym (Blueberry)

Asså jag vet inte vad min cykel håller på med den här gången. Enligt FF hade jag ÄL den 30 mars, vilket skulle vara lite väl tidigt. Jag brukar ha ÄL på CD12-13. Enligt tempen skulle jag säga CD15, men det är för sent enligt CB digitala ÄL-test. 

FFick positivt på lunchen den 30e. Dagen innan på lunchen och samma dag på morgonen fick jag blinkande gubbe. Dagen efter hoppade tempen upp som den brukar, men sen dippade den igen vilket den inte brukar.

Hur som blev det inte så bra den här gången och jag går bara och väntar på mens och känner mig lite förstörd inombords. Det här var sista chansen att få ett barn 2023, vilket vi skulle ha fått om vi inte fått MA på den oplanerade graviditeten. Det känns så grymt att bli oplanerat gravid och sen bara få mattan ryckt från under sig när det slutar i MA. Och nu den här jäkla cykeln.
  • Anonym (Blueberry)
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-06 21:08:41 följande:
    Asså jag vet inte vad min cykel håller på med den här gången. Enligt FF hade jag ÄL den 30 mars, vilket skulle vara lite väl tidigt. Jag brukar ha ÄL på CD12-13. Enligt tempen skulle jag säga CD15, men det är för sent enligt CB digitala ÄL-test. 

FFick positivt på lunchen den 30e. Dagen innan på lunchen och samma dag på morgonen fick jag blinkande gubbe. Dagen efter hoppade tempen upp som den brukar, men sen dippade den igen vilket den inte brukar.

Hur som blev det inte så bra den här gången och jag går bara och väntar på mens och känner mig lite förstörd inombords. Det här var sista chansen att få ett barn 2023, vilket vi skulle ha fått om vi inte fått MA på den oplanerade graviditeten. Det känns så grymt att bli oplanerat gravid och sen bara få mattan ryckt från under sig när det slutar i MA. Och nu den här jäkla cykeln.
    CD14 enligt tempen menar jag.
  • Syskonförsök

Ja det är det! Håller tummarna och följer er stenhårt❤️ 
    Jag mår bra, det sjuka är att annorlunda denna gången var avsaknad av allt, ingen pms eller illamående, lite ömma bröstvårtor men inget nämnvärt. så ja, de känn fortfarande helt otroligt. Ser testen öka (lägger in en bild) men glömmer bort under dagarna att en är gravid😂 jag hoppas bara innerligt att jag får fortsätta må bra, även om de är naivt! Bara i vecka 5 men med lillan spydde jag morgon till kväll v.5/6 till v.25 så hoppas SÅ MYCKET att jag slipper det denna gång! Men, nu när vi kämpat nästan ett år så är jag samtidigt beredd att spy varje dag i 40 veckor om det ska behövas 🤷🏼?♀️❤️ 

trefaldigmästareikärlek skrev 2023-04-06 09:56:42 följande:

Syskonförsök: visst är det?! ❤️ Hur mår du? Känns det fortfarande helt otroligt eller har du landat i allt? 😍

• Myran90
    Anonym (Blueberry) skrev 2023-04-06 21:08:41 följande:

Som jag kan relatera till den där känslan att mattan rycks bort under en. Förra graviditeten slutade i MA. Va beräknad augusti 2023 . Blev så glad när ägglossningen kom igång igen efter MA o tänkte att jag kan ju faktiskt få bli gravid och få barn samma år som vi va inställda på. Kanske verkar tramsigt för andra men herregud man hinner fan planera föräldraledighet o allt detta året. Jag skulle gå på ledighet början av sommaren o nu blir det jobb istället. Känner mig inte stressad så men blir liksom lite ledsen av tanken på hur det kunde ha varit.  Än har vi inte lyckats. Denna månaden är sista chansen för en 2023 bebis. Räknade ut att jag kommer va beräknad 30/12 då. Så den blir ju lite spännande. Har ägglossning just i detta nu så det är bara till att tuta o köra. Håller tummarna för oss alla som väntar på ett plus Hjärta
  • Anonym (Blueberry)
    Myran90 skrev 2023-04-07 10:10:46 följande:
    Som jag kan relatera till den där känslan att mattan rycks bort under en. Förra graviditeten slutade i MA. Va beräknad augusti 2023 . Blev så glad när ägglossningen kom igång igen efter MA o tänkte att jag kan ju faktiskt få bli gravid och få barn samma år som vi va inställda på. Kanske verkar tramsigt för andra men herregud man hinner fan planera föräldraledighet o allt detta året. Jag skulle gå på ledighet början av sommaren o nu blir det jobb istället. Känner mig inte stressad så men blir liksom lite ledsen av tanken på hur det kunde ha varit.  Än har vi inte lyckats. Denna månaden är sista chansen för en 2023 bebis. Räknade ut att jag kommer va beräknad 30/12 då. Så den blir ju lite spännande. Har ägglossning just i detta nu så det är bara till att tuta o köra. Håller tummarna för oss alla som väntar på ett plus Hjärta
    Jag var beräknad 7 september. Vi har ett barn sedan innan så vi hade dammat av namnlistan från det, pratat om hur vi skulle inreda rummet, löst planerat sommarsemester utifrån att vara föräldraledig från september. Var i v 10 trodde jag, men bebisens hjärta hade slutat slå i v 6+6. Då hade jag sett det slå hos gynekologen i v 6+4 vilket känns extra grymt.

Håller tummarna för dig. Om det skulle tagit sig för mig, mot alla odds, den här månaden skulle jag få en (till) bebis född precis innan jul.
  • Lulu1987

Ska man kryssa i peak varje dag på Fertility Friend, de max 48 timmarna ägget är befruktningsbart eller ska man bara fylla i första dagen när man fått glad fast gubbe? 🙂

• Anonym (Blueberry)
    Lulu1987 skrev 2023-04-07 15:33:33 följande:

Ska man kryssa i peak varje dag på Fertility Friend, de max 48 timmarna ägget är befruktningsbart eller ska man bara fylla i första dagen när man fått glad fast gubbe? 🙂

Bara den dagen du fått glad gubbe. Du vet ju inte att du faktiskt har peak i 48h, jag tex får inte ett positivt test dagen efter när jag kör vanliga tester 
  • ladylovely

Jag har fått utskrivet betablockerare, jag har hög puls och högt blodtryck. Läkaren meddelade att jag måste kontakta barnmorskan när jag blir gravid direkt så de får ta beslut om hur de ska tänka vidare då. Kändes ju sådär att läsa att det blir som extra känsligt under en graviditet då av medicinerna... 🙄

Svar på tråden BIM APRIL