• Amaaanda00

BIM APRIL

Hej! Mensen kom för mig idag, ungefär som beräknat. Så nu ger vi oss på försök nummer 11 i april. Jag har beräknad mens 3/4 nu, kan ändras lite beroende på när ÄL inträffar men däromkring. 

3/4 amaaanda00 

Kopiera gärna senaste listan och lägg in er. 😊 Så hoppas vi på våran tur nu 🤞🏼

• Svar på tråden BIM APRIL
  • Anonym (Blueberry)
    Lulu1987 skrev 2023-04-07 15:33:33 följande:

Ska man kryssa i peak varje dag på Fertility Friend, de max 48 timmarna ägget är befruktningsbart eller ska man bara fylla i första dagen när man fått glad fast gubbe? 🙂

Och peak betyder inte att ägget är befruktningsbart i 48h från positivt test, det betyder att du bör ägglossa inom 12-48h. Ägget är befruktningsbart i 24h från att det släppt.
  • Oväntadedrömmen

Hur går det för allihop? Vi var väl ett helt gäng som har bim nu i dagarna?

Jag är på bim -3 idag och tog ett test imorse. Så blankt det bara kan bli.
    Nu blir det inga mer test den här omgången. Min pmds är fruktansvärd för tillfället, så inväntar mens och längtar till nästa ägglossning så psyket kan få sig en positiv skjuts en vecka 🙂

• rubie

Jag kämpar på med mina ägglossningstester, alltså är detta positivt eller inte? 🥹 detta var klockan 14, tog ett nu som är svagare?! Kanske har druckit för mycket iofs men detta är det starkaste strecket jag fått iallafall.
  • Foodie92
    rubie skrev 2023-04-08 19:42:51 följande:
    Jag kämpar på med mina ägglossningstester, alltså är detta positivt eller inte? 🥹 detta var klockan 14, tog ett nu som är svagare?! Kanske har druckit för mycket iofs men detta är det starkaste strecket jag fått iallafall.
    Skulle ta det som positivt 😊
  • klyftpotatis

Rubie: skulle också säga de är positivt. Ett tips är att alltid ha digitala ÄL-tester från clearblue hemma och dubbelkolla där man får en tydlig glad gubbe så man slipper analysera streck. Då vet man att ÄL är där 100% och man slipper sitta och gissa och fundera 🥰

• trefaldigmästareikärlek

Tack så mycket för svar Foodie92!
    Så jäkla typiskt då, blev att sexa en gång under stygvistelsen, dagen vi kom, dock blev det inte slutfört pga för hög press med folk runt omkring 😂
    Såklart blev jag ju pangsjuk också, legat runt 38,6 i temp så det är svårt att se när äl faktiskt skett. Har haft ont konstant och har fortsatt ont idag. Frågan är ju om äl kan förskjutas pga feber/infektion i kroppen..?
    Vi fortsätter köra på idag och hoppas på det bästa ✊ 
    Hoppas äl sker som det ska för dig och att ni lyckas bättre än oss denna månad, min förhoppning är inte hög, är övertygad om att vi inte prickat 

• Lulu1987

Vet inte vad jag ska tro om månadens graf. 

Fick ju plus och senare äggviteflytning på dagar den har som dpo, pga att tempen ökade. Igår hade jag nån slags flytning med blodflagor i, men bara när jag kände med fingrarna runt tappen och var inte mer än typ 1 - 2 kryddmått. 

Hade ÄL smärtor kl 04, natten mellan Torsdag och Fredag..

• Lulu1987

Lägger till två bilder.

Lulu1987 skrev 2023-04-09 10:48:16 följande:

Vet inte vad jag ska tro om månadens graf. 

Fick ju plus och senare äggviteflytning på dagar den har som dpo, pga att tempen ökade. Igår hade jag nån slags flytning med blodflagor i, men bara när jag kände med fingrarna runt tappen och var inte mer än typ 1 - 2 kryddmått. 

Hade ÄL smärtor kl 04, natten mellan Torsdag och Fredag..

• Embarazada
    rubie skrev 2023-04-08 19:42:51 följande:
    Jag personligen skulle tolka det som negativt, mest för att jag alltid får starkare teststreck än kontrollstrecket vid positivt 😊
  • trefaldigmästareikärlek

Syskonförsök förlåt har inte alls sett att du svarat!! Ökningen ser ju superfin ut ❤️ Skönt att än så länge må bra, jag hoppas verkligen det håller i sig för dig! Jag mådde som en prinsessa förra grav så denna gång (om det tar sig) tror jag inte oddsen är med mig på samma sätt 🙉🤪
    Jag hoppas och tror att allt kommer gå bra för er, skickar alla stärkande tankar jag vara kan 🤗

Blir riktigt spännande för oss. Enligt kurvan har vi tajmat in sex dagen innan äl, men kan inte mäta nu iom hög feber så jag har ingen bekräftad äl-dag ännu.. Men dippen skedde dock samma dag som ökning på lh? Extremt mycket vattniga flytningar och smärta runt äggstockar två dagar efter temp dipp (??).. Det blir onekligen riktigt spännande att se om det tagit sig 

Svar på tråden BIM APRIL