Bf november
Hej! :)
Skapar en tråd för oss med bf i november.
Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.
Ser fram emot att få dela denna tid med er!
Hej! :)
Skapar en tråd för oss med bf i november.
Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.
Ser fram emot att få dela denna tid med er!
Har varit på vecka 32-besöket precis, Lilleman ligger redan med huvudet nedåt men inte fixerat. Nästa besök ska vi börja prata om förlossningen, gud vad tiden går fort!
Har varit på vecka 32-besöket precis, Lilleman ligger redan med huvudet nedåt men inte fixerat. Nästa besök ska vi börja prata om förlossningen, gud vad tiden går fort!
Jag ska också till BM nästa vecka och jag tror att han har vänt sig nedåt, eller det är min känsla eftersom magen har blivit ?bekvämare? och jag har känt en del ilningar i bäckenet. För några dagar sedan var magen såååå obekväm och hård, kunde knappt sitta eller ligga skönt, nu känns det bättre så det är skönt 😅
Har faktiskt inte känt något speciellt, blev själv förvånad. Men nöja tänker efter är det en större del av bebis som rör sig till vänster och höger på ovandelen av magen (förmodligen rumpan) och även fötterna somnat brukar känna på höger sida.
Idag visar min app 50 dagar kvar till BF, det är ju inte alls mycket! Har exakt en månad kvar att jobba, får kämpa på det sista!
Har faktiskt inte känt något speciellt, blev själv förvånad. Men nöja tänker efter är det en större del av bebis som rör sig till vänster och höger på ovandelen av magen (förmodligen rumpan) och även fötterna somnat brukar känna på höger sida.
Idag visar min app 50 dagar kvar till BF, det är ju inte alls mycket! Har exakt en månad kvar att jobba, får kämpa på det sista!
Var hos bm idag och bebis ligger med huvudet neråt även för mig. Har inte känt att han vänt sig men när jag också tänker efter har det ilat mycket i bäckenet på sistone, bebis ligger mer åt den högra sidan (med ryggen åt höger) och det har jag känt av samt sköna sparkar mot revbenen haha.
Det är så spännande! Känns som tiden gått både fort och långsamt. Min app visar 59 dagar kvar till BF idag. Har gått på graviditetspenning så är hemma och ska fixa/boa.
Var hos bm idag och bebis ligger med huvudet neråt även för mig. Har inte känt att han vänt sig men när jag också tänker efter har det ilat mycket i bäckenet på sistone, bebis ligger mer åt den högra sidan (med ryggen åt höger) och det har jag känt av samt sköna sparkar mot revbenen haha.
Det är så spännande! Känns som tiden gått både fort och långsamt. Min app visar 59 dagar kvar till BF idag. Har gått på graviditetspenning så är hemma och ska fixa/boa.
Häftigt att även din ligger rätt! Min mage är längre ner, han mår inte upp till revbenen. Men däremot urinblåsan kan det kännas som att han får in fullträffar på. Mysigt att kunna vara hemma och bona lite.
Mitt schema sista perioden nu ser helt ok ut med mer ledighet, har jobbat väldigt intensivt tidigare period. Ska bli skönt att kunna vila lite mer, börjar känna Mig mer trött. Insåg dock att jag har bokat in grejer varje helg fram till bf, är nog lite mentalt oförberedd till att tiden har gått så fort och att det är så nära nu. Har funderat på att börja med bb-väskan, men tänker att jag fixar med det efter sista jobbdagen när jag är mer redo, känner att jag verkligen inte har tid att föda innan dess.
33+0 nu. Bebis låg med huvud ner häromdagen hos bm, men är barn nr 2 så får se om han håller sig så eller snurrar runt mer.
Foglossningen är lite mer under kontroll här så länge jag inte jobbar för mycket på en dag.
Dags att börja skriva förlossningsbrev snart kanske, tankarna rör sig mer och mer mot förlossningen nu. Blir spännande att se om det kommer igång av sig själv denna gången, hade igångsättning med första barnet.
Nä nu måste vi försöka väcka liv i denna tråd haha
Hur mår ni??
Jag hår in i v.35 på torsdag och är helt ärligt less på att vara gravid nu.. det börjar bli tungt, andfådd, täppt näsa, sover dåligt och jobbiga sammandragningar.. men jag försöker tänka att detta förmodligen är sista gången jag upplever en graviditet och då blir det lite lättare, för stunden.
Jag vaknade för någon natt sedan med ?mensvärk? och blev lite orolig att det skulle dra igång då min tidigare förlossning startade så, men det lugnade ner sig som tur var för även om jag är less så får han vänta några veckor till där inne 😊
Nä nu måste vi försöka väcka liv i denna tråd haha
Hur mår ni??
Jag hår in i v.35 på torsdag och är helt ärligt less på att vara gravid nu.. det börjar bli tungt, andfådd, täppt näsa, sover dåligt och jobbiga sammandragningar.. men jag försöker tänka att detta förmodligen är sista gången jag upplever en graviditet och då blir det lite lättare, för stunden.
Jag vaknade för någon natt sedan med ?mensvärk? och blev lite orolig att det skulle dra igång då min tidigare förlossning startade så, men det lugnade ner sig som tur var för även om jag är less så får han vänta några veckor till där inne 😊
Vi har en lista med namn som vi lägger till och plockar bort namn till hela tiden. Svårt med pojknamn! Men tänker att vi har några förslag och får se vad som passar när han kommer ut.
Var hos bm idag och pratade ?inför förlossning?, blir spännande att se hur den här förlossningen blir.
Jag går in i vecka 36 idag, 34dgr kvar till bf enligt appen. har två veckor jobb kvar och känner mig redo efter det! Vill inte hoppas för mycket på innan bf, blir en sådan lång väntan om Man sen passerar bf. Men utifrån hans rörelser i magen så känns det som att han letar efter en väg ut!