Bf november
Hej! :)
Skapar en tråd för oss med bf i november.
Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.
Ser fram emot att få dela denna tid med er!
Hej! :)
Skapar en tråd för oss med bf i november.
Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.
Ser fram emot att få dela denna tid med er!
Vi har en lista med namn som vi lägger till och plockar bort namn till hela tiden. Svårt med pojknamn! Men tänker att vi har några förslag och får se vad som passar när han kommer ut.
Var hos bm idag och pratade ?inför förlossning?, blir spännande att se hur den här förlossningen blir.
Jag går in i vecka 36 idag, 34dgr kvar till bf enligt appen. har två veckor jobb kvar och känner mig redo efter det! Vill inte hoppas för mycket på innan bf, blir en sådan lång väntan om Man sen passerar bf. Men utifrån hans rörelser i magen så känns det som att han letar efter en väg ut!
Vecka 33+6 idag
Har börjat uppleva att magen sjunkit en del på sistone, den har blivit väldigt hård.
Imorse vaknade jag med mensvärksliknande känsla? Eftersom detta är första barnet så har jag ingen aning om hur det ska kännas och vad som är vad.. enklast är att förklara det som en blandning av molande värk i nedre mage och rygg samt rejält magknip till och från? Min mage har varit lite kaos också men så är det när jag har mensvärk annars också. Hoppas bara livmodern tränar för han får gärna stanna några veckor till, har inga andra symtom.
Mår annars rätt bra förutom att jag har svårt att komma till ro när jag ska sova, ont i benen osv. Är hemma på gravpenning så har fixat det mesta. Det som är kvar är att packa bb-väskan. Nu kämpar vi på!
Min yngsta son kom en vecka innan bf, annars är de andra födda några dagar efter. Jag har sluppit igångsättning.
Jag har haft väldigt snabba förlossningar, med intensiva värkar på en gång utan mellanrum. Det har gått såpass fort att det har räckt med lustgas när jag kommit in. Har inga direkta önskemål, tar det som det kommer.
Vecka 33+6 idag
Har börjat uppleva att magen sjunkit en del på sistone, den har blivit väldigt hård.
Imorse vaknade jag med mensvärksliknande känsla? Eftersom detta är första barnet så har jag ingen aning om hur det ska kännas och vad som är vad.. enklast är att förklara det som en blandning av molande värk i nedre mage och rygg samt rejält magknip till och från? Min mage har varit lite kaos också men så är det när jag har mensvärk annars också. Hoppas bara livmodern tränar för han får gärna stanna några veckor till, har inga andra symtom.
Mår annars rätt bra förutom att jag har svårt att komma till ro när jag ska sova, ont i benen osv. Är hemma på gravpenning så har fixat det mesta. Det som är kvar är att packa bb-väskan. Nu kämpar vi på!
Det är säker helt normala förvärkar/sammandragningar, livmodern förbereder sig.
Jag sa det till bm idag att jag har gott om dem och för henne var det bara bra. Min mage har också varit lite kaos till och från senaste veckorna, har för mig att det har varit så i slutet (sista veckorna) av mina tidigare grav. med.
Men känner du att det blir värre så ska du såklart kontakta vården.
jag har också svårt med sömnen nu, svårt att somna och vaknar flera ggr/natt, därför blir det skönt att bara jobba två veckor till. Känner att det mest är sömnen som ställer till det. Men det är bara att stå ut nu, när grav är över Så blir det amning och ev. blöjbyten på nätterna istället.
Det är säker helt normala förvärkar/sammandragningar, livmodern förbereder sig.
Jag sa det till bm idag att jag har gott om dem och för henne var det bara bra. Min mage har också varit lite kaos till och från senaste veckorna, har för mig att det har varit så i slutet (sista veckorna) av mina tidigare grav. med.
Men känner du att det blir värre så ska du såklart kontakta vården.
jag har också svårt med sömnen nu, svårt att somna och vaknar flera ggr/natt, därför blir det skönt att bara jobba två veckor till. Känner att det mest är sömnen som ställer till det. Men det är bara att stå ut nu, när grav är över Så blir det amning och ev. blöjbyten på nätterna istället.
Vecka 33+6 idag
Vi har inte heller bestämt namn till 100% ännu, men har tre olika alternativ än så länge, så får se vad det blir 😀
Det där med mensvärk känner jag igen, det kommer och går lite för mig under dagen, men för min del tror jag inte det är någon fara, men lyssna på din magkänsla och ring hellre en gång extra till förlossningen om du är orolig PINKV0DKA 💕
Jag upplever inte att magen har sjunkit men den har varit väldigt låg denna graviditet, jämförelse med min tidigare, så kanske är därför. Han är vänd nedåt men fortfarande ruckbar.
snart snart snart är våra bebisar här 😀
Vecka 34+3
Mensvärken och magknipen har lättat, skönt för lilleman får gärna vänta några veckor till. Kroppen kommer nog göra några såna här spratt nu innan det är dags på riktigt.
Ilar fruktansvärt där nere när jag ska sätta mig, vända mig osv ibland, bebis verkar borra sig ner ordentligt, någon mer som känner samma? Hur mår ni andra? Är så nyfiken nu hur alla känner sista veckorna och om det är bebis på gång nånstans😃
Vecka 34+3
Mensvärken och magknipen har lättat, skönt för lilleman får gärna vänta några veckor till. Kroppen kommer nog göra några såna här spratt nu innan det är dags på riktigt.
Ilar fruktansvärt där nere när jag ska sätta mig, vända mig osv ibland, bebis verkar borra sig ner ordentligt, någon mer som känner samma? Hur mår ni andra? Är så nyfiken nu hur alla känner sista veckorna och om det är bebis på gång nånstans😃
Jag känner också som ilningar eller ibland som att han krafsar därnere och vill ut.
Foglossningen är hyfsat under kontroll just nu.
sammandragningarna har börjat kännas lite mer, behöver nästan stanna upp för vissa av dem.
Men han får stanna kvar några veckor till! 😅
har en del att stå i innan jag är redo. 😊