Bf november
Hej! :)
Skapar en tråd för oss med bf i november.
Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.
Ser fram emot att få dela denna tid med er!
Hej! :)
Skapar en tråd för oss med bf i november.
Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.
Ser fram emot att få dela denna tid med er!
Jag undrar så vad som avgör att förlossningen sätter igång och när. Med första barnet gick vattnet men inte med andra och tror inte det kommer ske nu heller. Jag är ungefär vid den tiden de andra kom men det känns inte riktigt som att det är på gång.
Ni som gått igenom en förlossning innan, finns det tecken några dagar innan? Känner man av något i kroppen? Eftersom detta är mitt första barn så har jag ingen aning alls. Det verkar dock som att förlossningarna kan vara helt olika efter vad ni berättar. Förstår såklart att det är olika, för vissa kommer det säkert som en överraskning.
Ni som gått igenom en förlossning innan, finns det tecken några dagar innan? Känner man av något i kroppen? Eftersom detta är mitt första barn så har jag ingen aning alls. Det verkar dock som att förlossningarna kan vara helt olika efter vad ni berättar. Förstår såklart att det är olika, för vissa kommer det säkert som en överraskning.
Med två av barnen har det börjat med en liten blödning och straxxefter det väldigt kraftiga och täta värkar. Har öppnat mig väldigt fort, men de har sedan fått ta hål på hinnorna.
min snabbaste förlossning var att värkar kom vid 00.00, var inne på förlossningen till 01.00, därefter sa det pang och det blev en vattenspllash som på film (blöttened både bm och elev), han var sedan ute till 02.00.
Har inte känt något speciellt i förväg innan det väl har satt igång.
Min första var igångsättnin, så hade typ inga tecken på att det närmade sig. Tappen var mjuk men stängd och bakåt. Tog tabletter för att få igång det. Vattnet gick i samband med krystningarna, kändes som om en ballong gled ut som sen spräcktes.
Så jag är också nyfiken på hur det kommer dra igång.
Har ju mycket mer sammandragningar nu än med ettan. men min igångsättning kändes väldigt lik en vanlig förlossning när värkarna väl kom igång, förutom att det helt plötsligt gick från ingenting till regelbundna värkar var 2-3e minut...
Mitt vatten har inte heller gått, åh va synd..
För mig började det med att slemproppen släppte 3 dagar innan jag fick värkar, sedan gick jag mycket på toaletten dagarna efteråt. Jag började sedan få menssmärtor som kom ganska regelbundet och började göra ondare och ondare. Jag hade dock en ganska lång latenfas och jag födde 5 dagar innan BF, så hoppas att det kommer gå snabbare denna gång samt att jag slipper vänta till BF (eller ännu längre). Jag har mycket sammandragningar och ett tryck nedåt som inte är jätte mysigt. Tror kanske en liten bit av slemproppen släppte idag, så håller tummarna att det är på g! Det rinner till väldigt mycket i brösten nu också och dom har blivit ömma igen. Hoppas det är ett tecken! 😀
37+2
Var hos bm idag och bebis är fixerad!!
däremot har mitt SF-mått stuckit iväg, blev förvånad för har hört att det brukar stanna av nu i slutet.
Jag har legat strax under medelkurvan tidigare men följt min egen kurva bra. Nu har jag stuckit iväg rejält från min egna kurva men är fortfarande inom medel. Vad kan det bero på? Mycket fostervatten?
Fick inte något tydligt svar av bm förutom att det kan bero på hur bebisen ligger, mycket vatten, stor bebis osv. Hon sa att ökar man med 5 cm på 2 veckor får man göra TUL men så mycket har jag inte ökat så det behövdes inte.
37+2
Var hos bm idag och bebis är fixerad!!
däremot har mitt SF-mått stuckit iväg, blev förvånad för har hört att det brukar stanna av nu i slutet.
Jag har legat strax under medelkurvan tidigare men följt min egen kurva bra. Nu har jag stuckit iväg rejält från min egna kurva men är fortfarande inom medel. Vad kan det bero på? Mycket fostervatten?
Fick inte något tydligt svar av bm förutom att det kan bero på hur bebisen ligger, mycket vatten, stor bebis osv. Hon sa att ökar man med 5 cm på 2 veckor får man göra TUL men så mycket har jag inte ökat så det behövdes inte.
Mina två senaste mätningar har varit samma mått, men det är olika barnmorskor som mätt. Hon sa att det såg bra ut iaf. Ska till bm på onsdag igen, är sista besöket före bf.
Känner du att bebis är fixerad? Mina barn har varit ruckbara Fram till förlossning.
Mina två senaste mätningar har varit samma mått, men det är olika barnmorskor som mätt. Hon sa att det såg bra ut iaf. Ska till bm på onsdag igen, är sista besöket före bf.
Känner du att bebis är fixerad? Mina barn har varit ruckbara Fram till förlossning.